الکساندر نوری
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

گزینه سرمربیگری تیم استقلال همچنان در ارتباط با نحوه عقد قرارداد با باشگاه استقلال به توافق قطعی و نهایی نرسیده است.

منصوره کریمی-خبر ورزشی:الکساندر نوری مربی ۴۲ ساله دو تابعیتی مورد نظر باشگاه استقلال که گفته می‌شود مذاکرات برای سپردن هدایت تیم استقلال به وی تقریباً به پایان رسیده شاید در یک موضوع با این باشگاه به توافق نرسد.

نوری که پدری گیلانی و مادری آلمانی دارد در کشور آلمان متولد شده اما با توجه به تابعیت اصلی پدرش، او هم آلمانی دو تابعیتی محسوب می‌شود که تابعیت اصلی اش ایرانی است. به همین خاطر او توانسته در سال‌های گذشته پاسپورت ایرانی را دریافت کند و بارها نیز به ایران سفر کرده و مشکلی از این بابت ندارد.

به یاد داریم بعد از منتفی شدن حضور آندره‌آ استراماچونی وقتی مسئولان باشگاه استقلال به دنبال جذب یک جانشین مطرح برای سرمربی ایتالیایی شان بودند، در همان برهه به سراغ الکساندر نوری هم رفتند و مذاکرات تا مرحله نهایی شدن قرارداد نیز پیش رفت اما یک اختلاف مالی همه چیز را برهم زد.

موضوع مورد اختلاف بین باشگاه استقلال و نوری که در نهایت منجر به بی نتیجه ماندن مذاکرات طرفین شد بحث شیوه عقد قرارداد با این سرمربی دو تابعیتی بود. در آن دوران وزارت ورزش دستورالعملی صادر کرده بود که باشگاه‌های لیگ برتری قادر به استخدام بازیکن یا مربی خارجی نبودند به همین خاطر محمدحسین زرندی مدیر رسانه‌ای وقت باشگاه استقلال در همین باره گفت: «الکساندر نوری پاسپورت ایرانی دارد و از این بابت مشکلی برای عقد قرارداد با باشگاه استقلال مطرح نیست اما نکته‌ای که وجود دارد روی مسائل مالی است. چرا که ایشان حاضر نیست قراردادش را به ریال ببندد. چون سال‌هاست که در آلمان زندگی می‌کند و قراردادش را هم به یورو می‌گیرد. این تناقض سبب شده تا فعلاً وضعیت ایشان نامعلوم باشد». و همین موضوع نوری را از گزینه‌های استقلال حذف کرد.

ریال یا دلار؟ مسأله این است؛ شاید الکساندر نوری قید کار در استقلال را بزند

اما نکته جالب توجه در اخبار مربوط به الکساندر نوری طی ۲۴ ساعت گذشته حاکی از آن است که باشگاه استقلال حالا هم قصد دارد قرارداد این مربی را به ریال منعقد کند. موضوعی که دو سال پیش و در اواسط لیگ نوزدهم، نوری دقیقاً به خاطر همین موضوع قید همکاری با باشگاه استقلال را زد و به کشورمان نیامد.

در روزهای گذشته نیز عنوان شده بود تکلیف سرمربی استقلال حداکثر تا روز سه شنبه یا چهارشنبه (امروز) روشن شده و الکساندر نوری در پایان هفته به تهران می‌آید. اما اخبار رسیده از باشگاه استقلال حاکی از آن است که این موضوع هنوز بین نوری و باشگاه استقلال حل و فصل نشده و طرفین بر سر نحوه عقد قرارداد مالی مشکل دارند.

البته مدیران باشگاه استقلال این موضوع را مطرح نکرده اند اما سوابق در ارتباط با نحوه قرارداد بستن نوری مشخص می‌کند او به هیچ وجه حاضر نیست قراردادش را غیر از آنچه عرف بین المللی است منعقد کند. شاید همین موضوع در نهایت منجر به انصراف دوباره نوری شود و شاید هم این بار آجرلو برخلاف امیرحسین فتحی (مدیرعامل استقلال در لیگ نوزدهم) تن به خواسته نوری بدهد و قراداد الکسی را به دلار یا یورو ببندد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • سروش IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    شروع کردید برنامه ریزی هدفمند برای زدن سرمربی استقلالو.... بابا بزارید بیاد بعد بمباران و شروع کنید.... وصف خوبی های مربی محببتونم بنویسید ممنون می شیم
  • آریا IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    جواد نکونام بهترین گزینه برای استقلال است
  • مسترپین - عنایتی IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    شرط مالی یکطرف ماجراست الکس نوری در حد استقلال نیست و اصلا کارنامه درست و درمون و قابل دفاعی نداره زوج مسترپین - عنایتی یا مسترپین با مربی قابل دفاع و پیشنهادی ایشون از ایتالیا بازده بالاتری خواهند داشت
  • محمد IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    تواین وضعیت که سپاهان ولستقلال مربی ندارن یحیی و درویش عزضه گرفتن بازیکن ندارن جز بیرانوند وپورعلی گنجی که خودشون اومدن کی رو گرفتن ؟؟؟؟ بجای التماس وخواهش دوتابازیکن خارجی خوب بگیرین منتم نمیخاد بکشین
  • محمد IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    تواین وضعیت که سپاهان ولستقلال مربی ندارن یحیی و درویش عزضه گرفتن بازیکن ندارن جز بیرانوند وپورعلی گنجی که خودشون اومدن کی رو گرفتن ؟؟؟؟ بجای التماس وخواهش دوتابازیکن خارجی خوب بگیرین منتم نمیخاد بکشین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی