نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟
فاطمه یوسفی - وزنه برداری
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

فاطمه یوسفی قوی ترین زن ایران گفت: زنان ایرانی چون ژن قوی دارند در کمتر از ۱۰ سال رکورد خارجی‌ها خواهند رسید.

سه‌شنبه هفته گذشته و در اهواز فاطمه یوسفی وزنه‌بردار ملی‌پوش کشورمان موفق شد با بالا بردن ۲۲۰ کیلوگرم در مجموع (۹۲ کیلوگرم و ۱۲۸ کیلوگرم دو ضرب) ضمن کسب مدال طلا عنوان قوی‌ترین زن ایران را نیز به خود اختصاص دهد. یوسفی در دسته ۸۷+ کیلوگرم وزنه زد. این وزنه‌بردار ایرانی سال گذشته در مسابقات قهرمانی آسیا به مقام پنجم دست پیدا کرده بود. درخشش و موفقیت‌های وزنه‌برداران زن ایرانی در شرایطی است که هنوز خیلی‌ها فکر می‌کنند وزنه‌برداری یک رشته مردانه است و حتی برخی چهره‌های سرشناس مدعی شدند این رشته به بدن زنان آسیب می‌رساند. اما فاطمه یوسفی به عنوان قوی‌ترین زن ایران می‌گوید هیچ مشکلی متوجه او نشده و در ادامه قصد دارد عنوان قوی‌ترین زن جهان را هم تصاحب کند. این بانوی وزنه‌بردار اهل استان فارس معتقد است ژن زن ایرانی ژن قدرتمندی است.

*خدا را شکر سطح آمادگی بدنم بالا بود. ولی متاسفانه سطح کیفی میزبانی مسابقات خیلی پایین بود و اینکه شرایط خیلی بدی بود آنجا. من رکورد اصلی خودم را نتوانستم بزنم ولی خب با اختلاف خیلی زیادی اول شدم.

*با مسوولان هیات وزنه‌برداری استان صحبت کردم. ولی گفتند به هر حال میزبانی این شکلی است. بعد از سه، چهار سال مسابقات برگزار شد و بالاخره کم و کاستی‌هایی وجود دارد.

*در استان فارس من سالن برای تمرین ندارم. من در محل خصوصی خودم تمرین می‌کنم. بچه‌های دیگر هم بیشتر بچه‌های مرودشت هستند که در استان فعال هستند و در شیراز هم افرادی هستند که آنها هم در محل‌های خصوصی خودشان تمرین می‌کنند. ولی من خودم در مکان خصوصی تمرین می‌کنم و سالنی در اختیار من از طرف هیات نیست.

فاطمه یوسفی: وزنه برداری یک رشته مردانه نیست/ زنان ایرانی ژن قوی دارند؛ در کمتر از ۱۰ سال همه رکوردها را می زنند

*آخرین مسابقه‌ بین‌المللی که شرکت کردم تقریبا ۳ ماه پیش بود و مسابقات آسیایی بحرین. در آن مسابقات سطح رقابت‌ها خیلی بالا بود. دیدن قهرمانان از نزدیک برای من خیلی خوشحال‌کننده بود. تجریبات‌شان را از نزدیک می‌دیدم. تمرینات‌شان را از نزدیک می‌دیدم و لذت می‌بردم و در عین حال فهمیدم که صد درصد به سطح آنها خواهم رسید.  شاید آنها در ۱۰ سال به آن رکوردها رسیدند ولی زنان ایرانی چون ژن قوی دارند در کمتر از ۱۰ سال به آن رکوردها خواهند رسید.

*فدراسیون تا زمانی که در اردو هستم حمایت می‌کنند و بابت این من از آنها ممنونم. ولی در استان که هستم دیگر حمایتی نمی‌شوم. با هزینه شخصی خودم کارهایم را انجام می‌دهم و تمریناتم را دنبال می‌کنم. تا زمانی که با فدراسیون در ارتباط هستم حمایت انجام می‌شود.

*وزنه‌برداری واقعا آن‌طور که خیلی از مردم به آن نگاه می‌کنند، نیست. مردم اکثرا فکر می‌کنند وزنه‌برداری یک رشته مردانه و قدرتی است. ولی این‌طور نیست. در وزنه‌برداری تکنیک خیلی مهم است. سرعت خیلی مهم است. این رشته واقعا جذاب و دوست‌داشتنی است. هر کس که وارد این رشته می‌شود قبل از قدرت بدنی باید این رشته را خیلی دوست داشته باشد تا بتواند در آن فعالیت کند. این رشته ظرافت‌های خاص خودش را دارد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۳
  • تاجی اصیل IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    شعبان جعفری خانم ها!
  • غول بیابونی IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    عجب غولی است
  • رسول IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
    حالبهمزن🤮🤮🤮🤮🤮
  • مهدی ادیب IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    امیدوارم برای میهن بدرخشی
  • خسرو IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    خدا قوت. زن قوی خوبه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی