نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟
تیم امید ایران
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

حدود ۵۰ سال است این تیم رنگ المپیک را به خود ندیده و در کارنامه اش فقط باخت‌های تلخ و ناامیدکننده ثبت شده است.

تیم‌های رده پایه فوتبال ایران حتی در سطح ملی، جزو مظلوم‌ترین و بی‌برنامه‌ترین تیم‌های تاریخ ما هستند. تیم‌هایی که به دلیل قرار گرفتن در بی‌خبری کامل، نه توجه افکار عمومی را جلب می‌کنند و نه رسانه‌ها آن‌طور که حق رده‌های پایه است، به آن‌ها می‌پردازند.

تیم امید و زیر ۲۳ سال فوتبال ایران نیز از این قاعده کلی مستثنی نیست. حدود ۵۰ سال است این تیم رنگ المپیک را به خود ندیده و در کارنامه‌اش فقط باخت‌های تلخ و ناامیدکننده ثبت شده است. تیمی که با مربیان داخلی و خارجی، هر بار به صورت سراسیمه بسته شده و در راه صعود به المپیک ناکام بوده است. تیم امید حتی با مهدی مهدوی‌کیا فرجام خوشی نداشت و آن‌گاه که او به کارش در ایران پایان داد، سرمربی هم ندارد. تا این اندازه مظلوم و دردمند است این تیم!

فاجعه‌بارتر از همه این‌که فدراسیون فوتبال و کمیته ملی المپیک که متولیان تیم امید هستند، نمی‌توانند برایش مربی انتخاب کنند. هر دم از این باغ بری می‌رسد و هر روز نام تازه‌ای برای اداره تیم امید مطرح می‌شود. یک بار مجتبی حسینی، یک بار مهدی تارتار و حالا افشین قطبی و قبل از همه این‌ها علی دایی و یحیی گل‌محمدی جزو مربیانی بوده‌اند که اسامی آن‌ها برای حضور در تیم امید مطرح شد اما کیست که نداد دایی و گل‌محمدی در این شرایط حاضر به قبول این مسئولیت نیستند؛ تازه اگر مشکلی بابت حضور در تیم ملی نداشته باشند...

نکته بعدی اما یک ماجرای مهم است؛ میان مربیانی که که کاندیدای حضور در تیم امید شده‌اند، تناسب و همگونی خاصی وجود ندارد؛ آن‌ها فقط اسم‌هایی هستند که برای تیم امید ردیف شده‌اند و مشخص نیست افرادی که چنین پیشنهادهایی به فدراسیون فوتبال می‌دهند، چه نکته‌های فنی خاصی را در نظر گرفته‌اند! از همه بدتر این است که برای انتخاب سرمربی، فقط شاهد جلسه‌های بی‌حاصلی هستیم که از دل آن، فقط بی‌سرانجامی درمی‌آید! آقای نبی! وعده‌های شما چه شد؟ مگر هفته گذشته در وعده‌ای تازه نگفتید تا پایان همین هفته نام سرمربی و کادرفنی اعلام می‌شود؟ ۴ روز از هفته جدید هم گذشت! چرا سرمربی تیم را انتخاب نمی‌کنید؟ حرف را که همه می‌توانند بزنند؛ اما انتخاب و تصمیم نهایی چه‌طور؟ چرا تصمیم نمی‌گیرید آقای نبی؟

در همین ارتباط: در نشست بررسی برنامه‌های تیم ملی المپیک چه گذشت؟ جمع‌بندی محمدنبی از گفت‌وگو با قلعه‌نویی و کاشانی

اتفاق دردناک دیگر این‌که جامعه فوتبال کشور، امید چندانی به موفقیت و صعود تیم امید ندارد و خیلی‌ها با خود می‌گویند وقتی قرار است به المپیک صعود نکنیم و یک شکست دیگر در کارنامه تیم امید ثبت شود، این همه معطلی برای انتخاب سرمربی‌اش، چه معنا و مفهومی دارد؟ وقتی از همین حالا می‌دانیم چه اتفاقاتی برای این تیم قرار است رخ بدهد، هر انتخاب و هر گزینه‌ای می‌تواند این تیم را از بلاتکلیفی محض خارج کند.

واقعا علت این همه دلواپسی را برای حضور یک سرمربی با هر اسم و عنوانی متوجه نمی‌شویم؛ وقتی یک شکست تلخ دیگر در انتظار فوتبال ایران است!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۴
  • اشکان IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    آقا نبی چه توقع از ایشون دارید! این دیگه تیم امید نیست سالهاست به تیم نا امید تبدیل شده چه عجب خبرورزشی یک گزارش انتقادی و ب جا از تیم امید فدراسیون پنج ستاره تاج و شرکاء کار کرد مگر تیم ملی به سر انجام رسیده که تیم امیدمون بخواد برسه همیشه ۶ ماه مونده به مسابقات مربی انتخاب میشه بعدم که نتیجه نمیگیره اخراج چهل سال بیشتر این چرخه ادامه داره حرف زدن در موردش به جایی نخواهد رسید انتخاب مربی برای تیم های ملی هیچ وقت بر اساس شایستگی نبوده همیشه در سالها بر اساس رابطه و لابی گری مربی انتخاب شده
  • تاج پرسپولیسیه IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    نگران نباشید ) تیم امید دربست در اختیار پرسپولیسیها گذاشته میشه شماها از حالا دنبال پکیج باشین پکیج !
  • ناشناس IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    بی کفایتی ریس نا کار بلد فدراسیون نشانه همه اتقاقات است
  • پدرام CA ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    اقای نبی چون خیلی روی قدرت بدنی حساسیت داره (والبته فرقش رو با زور بازو نمیدونه) قرار شده از همه کاندیداها تست بگیره.
  • برزو لردگونی IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    آقای میرشاد ماجدی رییس کمیته جوانان فدراسیون کلا چه موفقیتی داشته ، از انتخاب مهدوی کیا و صمد مرفاوی و الان عدم انتخاب مربی تیم امید
  • ارشان IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    با توجه به اینکه وقت نیست مناسب ترین فرد همون مهدوی کیاست البته اگه قبول کنه
  • فاطمه IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
    همیشه بچه ها یی رو که لیاقت دارن فدراسیون میسوزونه اونا بفکر ایران نیستند به فکر جیب خودشونن برای همین امروز فردا میکنن

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی