نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟
عکس| خاطره بازی با روزی که رونالدو مغلوب گلر پرسپولیس شد/ بیرانوند «چطوری کریس» را معنا کرد!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

امروز (۵ تیر) سالروز بازی خاطره انگیز ایران و پرتغال در جام جهانی ۲۰۱۸ است که یکی از خاطره انگیزترین بازی‌های ایران در تاریخ جام جهانی محسوب می‌شود.

۵ سال پیش در چنین روزی تیم ملی فوتبال ایران در آخرین بازی خود در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به مصاف پرتغال رفت. ایران که از دو بازی اول خود مقابل مراکش و اسپانیا ۳ امتیاز کسب کرده بود، چشم به بازی مقابل پرتغال دوخته بود تا با یک پیروزی بتواند برای اولین بار راهی مرحله بعد شود.

ایران در حالی مقابل تیم کریس رونالدو و یارانش قرار گرفت که در نیمه اول با گل کوارشما از حریف عقب افتادیم و اوج هیجان و اضطراب را در دقیقه ۵۰ چشیدیم. در دقیقه ۵۰ خطای مرتضی پورعلی گنجی روی رونالدو درون محوطه جریمه باعث شد تا داور به سود پرتغال پنالتی اعلام کند و بهترین بازیکن جهان پشت ضربه پنالتی قرار بگیرد. رونالدو پشت توپ قرار گرفت اما علیرضا بیرانوند گلر پرسپولیسی تیم ملی با یک جهش دیدنی ضربه رونالدو را مهار کرد تا ایران را به بازی برگرداند.

در ادامه داور یک پنالتی به نفع ایران گرفت تا کریم انصاری‌فرد برخلاف رونالدو آن را تبدیل به گل کند تا بازی با تساوی دو تیم به پایان برسد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • سلسو بورخس بازیکن کاستاریکا IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
    یادش بخیر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی