نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟
باقری: جهانی را شاید با یک نفر برویم/ محدودیتی برای اعزام وزنه‌برداران دختر به هند نداریم
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مشاور فنی تیم‌های ملی وزنه‌برداری بانوان گفت: فدراسیون در حد بضاعت خود شرایط مطلوبی را فراهم کرده و کمبودی احساس نمی‌شود.

محدودیتی در اعزام وزنه‌برداران نوجوان و جوان کشورمان به رقابت‌های آسیایی هندوستان نداریم. کوروش باقری مشاور فنی تیم‌های ملی وزنه‌برداری بانوان ایران با نزدیک شدن به زمان اعزام تیم‌های نوجوان و جوانان دختر کشورمان به رقابت‌های آسیایی هندوستان گفت‌: «هم‌اکنون هفت وزنه‌بردار در اردوی مجموعه ورزشی آزادی تهران خود را برای شرکت در رقابت‌های آسیایی آماده می‌کنند. چگونگی حضور آنها بستگی به شرایط و میزان آمادگی‌شان دارد. در صورتی که به شرایط آرمانی رسیده باشند با تمامی وزنه‌برداران عازم می‌شویم، در غیر این صورت بهترین‌ها می‌روند. طبق هماهنگی با فدراسیون هیچ محدودیتی برای اعزام آنها نداریم اما به دلیل اینکه از میان این اردونشینان پنج وزنه‌بردار نوجوان هستند پس بالطبع هر دو تیم با ترکیب ناقص می‌روند.»

او با اشاره به حد نصاب‌های کسب شده در آخرین رکوردگیری انجام شده در اردو تأکید کرد: «هدف اصلی من از رکوردگیری، ضمن شناخت آمادگی آنها، افزایش توان روحی و روانی‌شان بود که به هدف خود رسیدم. در این رکوردگیری شرایط را به گونه‌ای فراهم کردیم که وزنه‌برداران دختر صحنه رقابت را احساس کنند. تمامی آنان زیر ۱۷ سال هستند. این وزنه‌برداران در طول مدتی که در تمرینات تیم ملی بودند، برخلاف بزرگسالان در مواقعی دچار رکود می‌شوند، پیشرفت خوبی از خود نشان دادند.»

مشاور فنی  تیم ملی بانوان هدف از اعزام ملی‌پوشان به هندوستان را کسب مدال ندانست: «هدف اصلی من رسیدن وزنه‌برداران دختر به استانداردهای لازم است. اگر به آن هدف برسند، من معتقدم که به موفقیت رسیده‌ایم.»

باقری به حضور چهار وزنه‌بردار بزرگسال کشورمان در این اردو نیز اشاره کرد: «ما از بزرگسالان نیز غافل نبودیم و در حال حاضر چهار نفر از آنها کنار نوجوانان و جوانان تمرینات خود را برای شرکت در جهانی عربستان انجام می‌دهند. با توجه به زمانی که در اختیار داریم من امیدوارم این وزنه‌برداران با افزایش حد نصاب‌های خود و آمادگی کامل به این رویداد مهم برسند. جهانی عربستان با توجه به اینکه یکی از مهمترین رقابت‌های انتخابی المپیک است برای ما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.»

او درباره تعداد نفرات اعزامی به رقابت‌های جهانی نیز گفت: «در صورتی که وزنه‌برداران شرایط لازم را داشته باشند با چهار وزنه‌بردار به عربستان می‌رویم و در غیر این صورت شاید تنها یک نفر را اعزام کنیم. در ضمن با تعامل فدراسیون و کمیته ملی المپیک سه وزنه‌بردار و یک ذخیره در تمرینات حضور دارند.»

مشاور فنی تیم‌های ملی در پایان با اشاره به شرایط و امکانات فراهم شده برای وزنه‌برداران دختر کشورمان بیان کرد: «فدراسیون در حد بضاعت خود شرایط مطلوبی را فراهم کرده و کمبودی احساس نمی‌شود.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی