نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟
پل پوگبا
منبع: BBC
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

پل پوگبا با هزار امید و آرزو به یوونتوس برگشت اما بدشانسی و مصدومیت‌ها رویایش را به کابوس تبدیل کرد و حضور دوباره‌اش هر دقیقه برای باشگاه ۵۶ هزار پوند آب خورده است!

در یک غروب داغ جولای در سال ۲۰۲۲، لرزه دلپذیری بر بخش یوونتوسی تورین افتاد. پل پوگبا شش سال پس از جدایی، از بازگشت به این شهر خبر داد.

برای طرفداران، بازگشت پوگبا نشان‌دهنده بازگشت به گذشته شاد است؛ به تیم نمادینی که چهار عنوان قهرمانی داخلی را به طور متوالی به دست آورد و به دو فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ رسید. این بازیکن فرانسوی در تورنمت اولی درخشید و یک ترکیب فوق‌العاده را با آندره‌آ پیرلو، کلودیو مارکیزیو و آرتورو ویدال تشکیل داد.

هواداران برای استقبال از پوگبا و همکار تازه‎‌واردش، آنخل دی‌ماریای ۳۴ ساله، به مرکز JMedical رفتند. بازسازی کامل شد: مربی ماسیمیلیانو آلگری و هافبک پوگبا باشگاه را به شکوه اروپا برمی‌گرداندند، شاهکاری که حتی کریستیانو رونالدو هم نتوانست آن را انجام دهد. رئیس آندره‌آ آنیلی هنوز در راس کار بود، یوونتوس با از دست دادن قهرمانی‌های متوالی سری آ دست و پنجه نرم می‌کرد و هواداران در آرزوی کسب جام بودند.

۱۲ ماه گذشت و چیز زیادی از جاه‌طلبی‌های آن روز تابستانی باقی نمانده بود.

بازگشت پوگبا فاجعه بود

زانوی راست پوگبا دو هفته پس از ورود به تور پیش‌فصل آمریکا مصدوم شد. با وجود توصیه به انجام عمل جراحی، به امید حضور در جام جهانی، پوگبا یک برنامه درمانی دیگری را انتخاب کرد. اما اشتباه کرد. عمل جراحی ضروری در ماه سپتامبر او را مجبور کرد که تورنمنت قطر را از دست بدهد و از روی سکوها شاهد شکست هم‌تیمی‌هایش در فرانسه در فینال مقابل آرژانتین باشد. کشش عضلانی بیشتر او را تا ۲۸ فوریه از میادین دور نگه داشت و پل به عنوان بازیکن تعویضی در دربی تورین وارد میدان شد. پوگبا سپس به دلایل انضباطی برای بازی مقابل فرایبورگ در لیگ اروپا در ماه مارس کنار گذاشته شد و با آسیب‌دیدگی از ناحیه ران در ضربات ایستگاهی در حین تمرین، با مانع دیگری روبه‌رو شد.

او پس از بازگشت به تناسب اندام، در ماه مِی از بازی‌ مقابل آتالانتا در سری آ و سویا در لیگ اروپا لذت برد و در نهایت آماده شد تا نقطه شروع جدیدی را بچشد؛ ۳۹۰ روز پس از شکست ۴-۰ منچستریونایتد مقابل لیورپول در آنفیلد، در تاریخ در ۱۹ آوریل ۲۰۲۲. قرار بود در شبی که یوونتوس در ۱۴ می در ورزشگاه آلیانز به مصاف کرمونزه می‌رود، به پوگبا فرصتی برای پشت سر گذاشتن آن دوران سخت داده شود. بازگشت او شور و هیجانی به ورزشگاه بخشید، او سر تکان داد و در حالی که بدنش را گرم می‌کرد به هم‌تیمی‌هایش چشمکی زد، هواداران با خوانده شدن نام او فریاد زدند.

حضور او تنها ۲۴ دقیقه طول کشید

تنها پس از ۲۴ دقیقه، بهت و ناباوری در چهره پوگبا نقش بست و جوی اشک‌ روی گونه‌هایش جاری شد. کل ورزشگاه مات و مبهوت بود، هواداران نمی‌توانستند چیزی که می‌دیدند را باور کنند. با او انس داشتند. آنها از پوگبا به عنوان یک جوان ناشناخته استقبال کردند و او بالغ شد و عناوین را به دست آورد، به عنوان یک ستاره رفت و به عنوان یک قهرمان جهان بازگشت. پوگبا ۹ ماه پس از آزار دیدن در مرکز پزشکی یووه، به آنجا بازگشت. تشخیص: جراحت با درجه پایین عضله رکتوس فموریس و پایان فصل او!

پل پوگبا

بازگشت پوگبا در ۱۰۸ دقیقه شش بازی سری آ، ۳ بازی و یک پاس گل در لیگ اروپا و ۱۱ دقیقه در کوپا ایتالیا، در مجموع ۱۶۱ دقیقه و بدون گل، خلاصه شد. پوگبا با بالاترین دستمزد در بین بازیکنان یووه، در این فصل حدود ۵۶ هزار پوند در دقیقه برای باشگاه هزینه در بر داشت. فرانچسکو کالوو، مدیر فوتبال یوونتوس، چند ماه پیش گفت: «ما او را کنار نمی‌گذاریم. ما منتظر او هستیم و به او ایمان داریم، اگر اینطور نبود قراردادی ۴ ساله با او نمی‌بستیم.»

آیا اوضاع بهتر خواهد شد؟

هواداران بر این باورند که پوگبا باید داوطلبانه دستمزد خود را کاهش دهد. او با مصدومیت‌هایش به شدت بدشانسی آورد. پوگبا اخیراً در مورد احساسش صحبت کرده و اینطور تصور می‌کند که بسیاری از مشکلات جسمی او ناشی از احساس روحی او است. این بازیکن ۳۰ ساله به مجله فرانسوی «ویوز» گفت: «وقتی حال ذهنت خوب نباشد بدنت هم همان روند را در پیش می‌گیرد. من استرس داشتم، بدنم متشنج بود و خیلی دلم می‌خواست سریع‌تر برگردم و بازی کنم و توانایی‌ام را به مردم نشان دهم، تا کمی انتقادات را کاهش دهم.»

مشکلات مصدومیت پوگبا فراتر از سال گذشته است؛ او در شش فصل حضورش در منچستریونایتد بیش از ۱۰۰ بازی را از دست داد. اما به نظر می‌رسد آینده نزدیک او در یوونتوس رقم بخورد. کدام باشگاه با او قمار می‌کند و دستمزد بزرگی به او می‌دهد؟

با اتمام قرارداد پوگبا در ۳۰ ژوئن ۲۰۲۶، تنها کار واقع‌بینانه این است که به آینده نگاه کند، سعی کند آنچه را که اتفاق افتاده فراموش کند و همه چیز را از نو شروع کند. در مجموع از زمانی که یوونتوس را در سال ۲۰۱۶ ترک کرد اتفاقات زیادی رخ داده است؛ دو عمل جراحی روی مچ پا و زانوی راستش، برادرش به دلیل توطئه‌ای برای اخاذی از او مورد بازجویی قرار گرفت، و مجموعه‌ای ناامیدکننده از مصدومیت‌ها و بازگشت‌های کوتاه او.

چیزی که پوگبا به آن نیاز دارد این است که کاملا از نظر جسمی و روحی تغییر کند، اما چیزی که در ذهن هواداران یوونتوس باقی می‌ماند اشک‌هایش در بازی مقابل کرمونزه است، و این سوال بی‌جواب که آیا بهبودی کامل ممکن است یا خیر.

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی