نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟
چالش‌های عربستان برای میزبانی جام‌جهانی/ ۴ کشور آسیایی رقبای جدی برای سعودی‌ها
منبع: Mirror
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۴ عربستان سعودی با چالشی دیرهنگام مواجه شد و چهار کشور به جمع رقبا پیوستند.

به نظر می‌رسید تحولات در روند اعطای میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۰ راه را برای میزبانی عربستان سعودی در سال ۲۰۳۴ باز کرده باشد، اما ممکن است همه چیز به این سادگی نباشد.

جام‌جهانی ۲۰۳۰ در سه قاره برگزار می‌شود و شش کشور میزبان مسابقات هستند. اسپانیا، پرتغال و مراکش میزبانان اصلی خواهند بود، در حالی که آرژانتین، اروگوئه و پاراگوئه نیز میزبان چند بازی‌ به مناسبت صدمین سالگرد اولین جام‌جهانی در آمریکای جنوبی خواهند بود.

این همکاری باعث شد که فیفا فقط پیشنهادهایی از آسیا یا اقیانوسیه را در سال ۲۰۳۴ در نظر بگیرد و عربستان سعودی ظاهراً پیشتاز بود. اما اکنون عربستان با رقابت با میزبانی مشترک استرالیا، اندونزی، مالزی و سنگاپور مواجه است.

اریک توهیر وزیر دولت اندونزی و رئیس فدراسیون فوتبال این کشور گفت: «ما در حال مذاکره با استرالیا هستیم. زمانی که من از مالزی و سنگاپور دیدن کردم هر دو کشور برای پیوستن به اندونزی و استرالیا ابراز علاقه کردند. استرالیا این شراکت را می‌خواهد.» توهیر با بیان اینکه این پیشنهاد در ماه مارس و هنگام تشکیل کنگره فیفا در رواندا به فدراسیون فوتبال استرالیا ارائه شده، افزود: «ما منتظر جدیت دولت استرالیا در همکاری با اندونزی بودیم.»

در بیانیه سخنگوی دولت استرالیا آمده است: «دولت استرالیا با در نظر گرفتن سطح حمایت مورد نیاز دولت استرالیا و منافع اقتصادی-اجتماعی گسترده‌تر که می‌توان به آن دست یافت، به همه پیشنهادها برای رویدادهای ورزشی بزرگ توجه نشان می‌دهد تا نتایجی را برای همه استرالیایی‌ها از طریق ورزش به ارمغان آورد.»

جانی اینفانتینو، رئیس فیفا، اوایل این ماه ترتیب میزبانی سال ۲۰۳۰ را تایید کرد. این دومین دوره جام‌جهانی ۴۸ تیمی پس از مسابقات ۲۰۲۶ در ایالات متحده، مکزیک و کانادا خواهد بود. اینفانتینو گفت: «شورای فیفا به نمایندگی از کل دنیای فوتبال به اتفاق آرا موافقت کرد که صدمین سالگرد اولین جام‌جهانی را که در اروگوئه برگزار شد به مناسب‌ترین شکل جشن بگیرد. در نتیجه جشنی در آمریکای جنوبی برگزار می‌شود و سه کشور آمریکای جنوبی اروگوئه، پاراگوئه و آرژانتین هر کدام میزبان یک مسابقه خواهند بود. البته که اولین بازی از این سه بازی در استادیومی که همه چیز از آنجا شروع شد برگزار خواهد شد؛ استادیوم سنتناریو مونته‌ویدئو، برای بزرگداشت صدمین دوره جام‌جهانی فوتبال.»

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۳
  • مهران IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
    آخه اندونزی میخواد بیاد جام جهانی چیکار!
  • رضا IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
    همون عربستان بهتره. باز تو ایران کلی توهم می زنندکه می شه بیان ایران
  • قاسم IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    صدمین دوره😁😂

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی