نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
چهارشنبه ۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۰
۰ |
۰
تغذیه بیماران با کراتین بالا
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

بالا بودن کراتین در خون می تواند عوارضی همچون : دیابت ، عفونت کلیه ، نارسایی کلیه ، بیماری قلبی ، فشار خون ، سنگ کلیه ، گلومرولونفریت و مسمومیت دارویی داشته باشد.

 شما می توانید از متخصص داخلی برای درمان این مشکل ، مشاوره تغذیه بیماران با کراتین بالا و مدیریت زندگی کمک بگیرید . البته پیشنهاد ما برای درمان عوارض این بیماری نظیر : عفونت کلیه ها مراجعه به بهترین متخصص عفونی تهران می باشد.

اعزام بهتر ین متخصص و ملاقات بدون نوبت در کمتر از یک ساعت ( شبانه روزی ) : ویزیت متخصص عفونی در منزل 

رژیم غذایی بیماران با کراتین بالا

اگر می خواهید به یک رژیم غذایی مناسب برای بیماران با کراتین بالا دست بیابید ؛ بهتر است تا با نوع و ساختار این ماده آشنا شوید. از آنجایی که کراتین ، یک نوع پروتئین است. بنابراین ، با مصرف مواد غذایی پروتئینی ، مقدار آن در خون افزایش می یابد . پس ، طبیعی است که با کم کردن مواد غذایی پروتئینی مانند: انواع گوشت ( گوشت قرمز پخته شده یا نیم پز ، گوشت سفید ، ماهی )  تخم مرغ و.. سطح کراتین نیز کاهش خواهد یافت. بیماران مبتلا به بیماری های کلیوی ، توجه داشته باشند که کاهش دریافت پروتئین در رژیم غذایی آنها باعث کاهش سطح کراتینین و کاهش پیشرفت بیماری کلیوی می شود. در عوض مصرف غذاهای غنی از فیبر مانند انواع میوه ها ، سبزیجات ، حبوبات می توانند به کاهش سطح کراتینین در افراد مبتلا به بیماری کلیوی کمک کنند از جمله :

میوه : زغال اخته ، کیوی ، سیب و زغال اخته به کاهش سطح کراتینین کمک کرده و برای تغذیه بیماران کراتین بالا مناسب هستند.

سبزیجات : کدو ، بادمجان ، هویج ، گل کلم ، فلفل دلمه ای قرمز، خیار و پیاز باعث تنظیم سطح کراتینین شده و برای تغذیه بیماران با کراتین بالا مناسب هستند.

ادویه :  دارچین ، در تغذیه بیماران با کراتین بالا و مدیریت سطح کراتینین نقش مهم دارد. آن را به غذای خود بیافزاید.

چای برگ گزنه : مصرف ۱-۲ فنجان در روز می تواند سطح کراتینین سرم را کاهش دهد.

مصرف حبوبات یا پروتئین های گیاهی : مصرف پروتئین های گیاهی نظیر لوبیا، عدس و توفو به بیماران با کراتین بالا توصیه می شود.

شاید نیاز داشته باشید : تزریق سرم در منزل

سایر اقدامات همزمان با رعایت رژیم غذایی کراتین بالا

  • مصرف داروهای بدون نسخه مانند داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی مثل ایبوپروفن ، آسپرین و.. برای بیماران با کراتین بالا باید با تجویز پزشک باشد.
  • کشیدن سیگار یا خوردن مشروبات الکلی برای بیماران کراتین بالا منع دارد.
  • از دست دادن آب بدن ، حالا به هر دلیلی مثل : گرمازدگی ، اسهال و استفراغ ، خونریزی قاعدگی یا زایمان ، خونریزی بریدگی یا زخم و شرایط اینچنینی می تواند سطح کراتین را بالا ببرد لذا ، به میزان مصرف روزانه آب خود دقت کنید. البته مصرف بیش از حد مایعات نیز می تواند مشکلی برای افراد مبتلا به بیماری کلیوی باشد. با پزشک خود در مورد مقدار آب و سایر مایعات که باید روزانه بنوشید صحبت کنید.

اگر به انجام نمونه گیری احتیاج داشتید میدانستید که داخل منزل هم انجام میشود : آزمایش در منزل

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی