نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟
داستان شماره‌ها در تیم ملی؛ خداحافظی با کاپیتان‌ها قطعی شد/ شماره ۸ وارث دائم ندارد!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

با تغییر نسل در تیم ملی و حضور بازیکنان جدید انتخاب شماره پیراهن نیز از سوژه‌های مورد توجه فوتبالی‌ها بود.

در فوتبال یکی از رسم‌های همیشگی این است که بازیکنان با شماره پیراهن‌های ثابت در تیم‌های مختلف به میدان می‌روند. خیلی از بازیکنان آنچنان به این شماره‌ها اهمیت می‌دهند که خواسته خود را در قرارداد می‌آورند. بازیکنان زیادی را داشتیم که برای رسیدن به یک شماره خاص حتی حاضر به تخفیف در دستمزد خود نیز شده‌اند!

کم نیستن بازیکنانی که اعتقاد یا باور دارند که یک شماره خاص برای آنها شانس می‌آورد اما حتی بازیکنانی که چنین اعتقادی هم ندارند در مقابل عوض شدن شماره پیراهن خود واکنش نشان می‌دهند! همه فوتبالی‌ها به یاد دارند که وقتی بلازویچ سرمربی تیم ملی شد و شماره ۱۱ را به رحمان رضایی داد خداداد عزیزی قید تیم ملی را زد و رفت!

همیشه وقتی در تیم ملی تغییر نسل و پوست اندازی داریم خیلی‌ها منتظرند تا ببینند وارث شماره‌های همیشگی و پیراهن بازیکنان بزرگ چه کسانی هستند. به طور طبیعی معمولاً بازیکنانی که در چرخه تیم ملی می‌مانند شماره قبلی خود را حفظ می‌کنند، درست مثل سعید عزت اللهی، مهدی طارمی یا سردار آزمون.

آنچه در جدال مقابل ترکمنستان اتفاق افتاد در حقیقت از همین جا شروع شد. محمد حسین کنعانی زادگان که در تمام سال‌های اخیر مدافع ثابت تیم ملی بوده برای اولین بار پیراهن شماره ۱۳ را از تن درآورد و به جای آن شماره ۳ احسان حاج صفی را برداشت! اتفاقی که در فوتبال تنها یک معنا دارد و آن خداحافظی کاپیتان اول تیم ملی در سال‌های اخیر با این لباس است.

شماره ۱۰ که در تمام دهه گذشته بر تن کریم انصاری فر بود به مهدی قایدی رسید و با این تغییر مشخص شد که کاپیتان‌های اول و دوم ایران در دهه گذشته دیگر جایی در تفکرات تیم ملی برای آینده ندارند.

اما انتخاب شماره پیراهن برای بازیکنان جدید هم کم حرف و حدیث نداشت. مشخص بود که با علاقه امیر قلعه نویی و با توجه به سن کم محمد محبی، او وارث یکی از شماره‌های اصلی در آینده تیم ملی خواهد بود. شماره ۱۱ که در سال‌های اخیر به وحید امیری تعلق داشت و مشخص شد که دیگر کاپیتان پرسپولیس هم به تیم ملی دعوت نخواهد شد.

امید نورافکن که قطعاً یکی از بازیکنان اصلی ما در سال‌های آینده خواهد بود، با همان شماره ۲۱ خودش به تیم ملی برگشت و شماره ۱۳ هم به سامان فلاح رسید، یک مدافع جوان که بدون شک با هدف پیراهن کنعانی‌زادگان را تحویل گرفت. او شانس زیادی برای بازی در تیم ملی برای ۱۰ سال آینده دارد.

اما سرنوشت شماره ۸ که در سال‌های اخیر زیاد دست به دست شده است، برای سال‌ها مرتضی پورعلی گنجی صاحب این پیراهن بود. وقتی در دوران اسکوچیچ او به تیم ملی دعوت نمی‌شد، احمد نوراللهی این شماره را برداشت. با بازگشت پورعلی گنجی شماره ۸ را هم پس گرفت اما وقتی مصدوم شد و نوراللهی هم خط خورد، امید ابراهیمی فرصت پیدا کرد با این شماره از سطح ملی خداحافظی کند!

حالا اللهیار صیادمنش در دعوت مجدد شماره ۸ را به تن کرده است اما کیست که نداند پورعلی گنجی برمی‌گردد و وقتی برگردد، شماره ۸ دوباره به او خواهد رسید! این یعنی صیادمنش در صورت دعوت مجدد باید دنبال شماره جدیدی بگردد!

بیشتر بخوانید: نمره قبولی برای تازه واردها/ گول نخوریم، این تیم محک جدی‌تری لازم دارد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۹
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۴
  • مهران IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
    اما قایدی شایسته پیراهن دایی نیست
    • رضا IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
      دست از بت سازی و بت پرستی بردارید. دایی هم یه بازیکن بود نه بیشتر.
    • M.N IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
      علی دایی از هر نظر همتا نداره
  • نامجو IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
    پورعلی گنجی هم ۳۲ سالشه . تازه بعد مصدومیت برگرده هم معلوم نیست کیفیت لازم را برای دعوت داشته باشه . اگه پورعلی گنجی با آیت سن دعوت شه قطعا یکی از بین کنعانی و خلیل زاده خط میخوره . البته اگه قلعه نویی نخواد حزباوی و فلاح را خط بزنه و جوان سوزی کنه. درست مثل کاری که با عدم دعوت سهرابیان و عارف آقاسی کرد
  • Amir IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
    حیف شد این نصل طلایی احسان وحید کریم خداحافظ
  • Amir IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
    حیف شد این نصل طلایی احسان وحید کریم خداحافظ
  • اس اسی IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
    اما کیست که نداند امیر قلعه نویی به کسی باج نمیده پس وقتی پور علی گنجی برگرده که اگه برگرده هر شماره ای که بدون صاحب بود بهش میرسه نه شماره 8
  • نادعلی قربانی جزی DE ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
    دم قلعه نوعی گرم که سنگ تمام گذاشتند و تیم را جوان و شاداب گرداند
  • هادی IR ۰۶:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
    یه کم تحقیق کنی متوجه میشی تو بازیای بین المللی نمیشه یه شماره رو بایگانی کنی.شماره بازیکنا.ازیک تا بیست وشش هست.یعنی اگه حتی طارمی یا سردار یا هرکس دیگه برای یک بازی نباشه.فدراسیون مجبور اون شماره رو به یکی دیگه بده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی