یکشنبه ۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۹
۰ |
۰
۴ نکته طلایی برای سفری ارزان، حرفه‌ای، اما لذت‌بخش
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

سفر در دو فصل تابستان و بهار معمولاً گران‌تر تمام می‌شود و با توجه به افزایش تقاضاها، قیمت هتل‌ها و خدمات بین‌راهی نیز افزایش می‌یابد. در چنین شرایطی بهتر است شهری را برای سفر انتخاب کنید که خیلی شلوغ و به اصطلاح توریستی نباشد.

یکی از لذت‌بخش‌ترین راه‌های گذارندن تعطیلات نوروزی سفر است؛ اما با افزایش هزینه‌های زندگی و همچنین رشد تورم، بسیاری از خانواده‌ها به دلیل مخارج سنگین سفر، ترجیح می‌دهند که در خانه بمانند؛ اما ما قصد داریم چند نکته طلایی را برای سفری لذت‌بخش، حرفه‌ای و البته ارزان در اختیار شما قرار دهیم.

در همین ابتدا باید گفت که بهترین زمان برای سفر آن است که خارج از فصل و در زمانی غیر از تعطیلات سفر کنید؛ پس اگر قصد دارید در تعطیلات پیشرو به سفر بروید، بهتر است از همین ابتدا بدانید که نمی‌توان از برخی از هزینه‌ها اجتناب کرد.

همچنین سفر در دو فصل تابستان و بهار هم معمولاً گران‌تر تمام می‌شود و با توجه به افزایش تقاضاها، قیمت هتل‌ها و خدمات بین‌راهی نیز افزایش می‌یابد. در چنین شرایطی بهتر است شهری را برای سفر انتخاب کنید که خیلی شلوغ و به اصطلاح توریستی نباشد. 

پس اگر محدودیت زمانی ندارید، زمانی به سفر بروید که اکثر ایرانی‌ها یا در خانه خود نشسته‌اند و یا سرکار هستند و برنامه‌ای برای سفر ندارند. اما نگران نباشید، چراکه حتی اگر در اوج شلوغی قصد دارید به سفر بروید، راهکارهای برای ارزان‌تر سفر کردند، وجود دارد.

ما در خبرگردون برخی از این راهکارها را برای اینکه سفری ارزان، حرفه‌ای، اما لذت‌بخش داشته باشید را در اینجا گردآوری کرده ایم.

تامل بیشتر درباره استفاده از تور مسافرتی

اگر قصد دارید در تعطیلات خاصی به سفر بروید، بهتر است با تامل بیشتری درباره استفاده از تور تصمیم بگیرید. گاها نه‌ تنها هزینه‌های تورهای مسافرتی سرسام‌آور است، بلکه خدماتی که ارائه می‌کنند هم سطح پایین‌تری دارد. بهتر است دست‌به‌کار شوید و بهترین مسیر شخصی را برای رفتن به سفر شخصا پیدا کنید.

این نکته را به یاد داشته باشید که همیشه نباید با خودروی شخصی و سفر جاده ای سفر کرد. خودروی شخصی و هزینه قابل توجهی دارد و این هزینه‌ها در هنگام سفر دوچندان می‌شود. هرچند که با خودرو می‌توانید تمامی وسایل مورد نیاز را همراه ببرید؛ اما شما هر چه سبک‌تر سفر کنید، بهتر است.

در چنین مواقعی استفاده از قطار و اتوبوس و در برخی از شرایط حتی سفر با هواپیما ارزان‌تر تمام می‌شود. اگر می‌خواهید پیش از سفر بدانید که سفر با خودرو شخصی به‌صرفه‌تر است، یا اتوبوس و قطار، می‌توانید با محاسبه دقیق فاصله بین شهر مبدأ و مقصد دریابید که کدام‌یک برای شما مقرون به‌صرفه‌تر است.

یکی از گزینه‌های جذاب سفر، قطار است. شبکه راه‌آهن در ایران از شهرهای مختلفی عبور می‌کند، اما ممکن است به همه شهرهای ایران دسترسی نداشته باشد؛ بنابراین می‌توانید برای کاهش هزینه‌های سفر و داشتن یک مسافرت کم‌هزینه، بخشی از مسیر را با قطار طی کرده و بخشی دیگر را با اتوبوس یا تاکسی بروید. زمانی هم که به مقصد رسیدید، برای رفتن به جاذبه‌های گردشگری از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید.

غذاهای خیابانی بخورید

اگر می‌خواهید از هزینه‌های سفر بکاهید، به‌جای حضور در رستوران و کافه‌ها به سراغ غذاهای خیابانی بروید. در چنین شرایطی هم خوراکی‌های بیشتری را امتحان کرده‌اید و هم برای رسیدن به کافه و رستوران هزینه اضافی نمی‌کنید.  البته دقت در انتخاب غذای خیابانی اهمیت دارد و توجه به سلامتی از اولویت های هر سفری است.

از سوی دیگر، مدیریت غذایی که در سفر می‌خورید درواقع باعث کاهش هزینه سفر خواهد شد و می‌توانید یک مسافرت کم‌هزینه داشته باشید. به‌عنوان‌مثال، کنسرو یک غذای ساده و ارزان است که در هر شهری پیدا می‌شود. فقط سعی کنید نوعی از کنسرو را خریداری کنید که درب‌های آسان‌بازشو دارد و درنتیجه دیگر نیازی به دربازکن نخواهید داشت.

اقامت در خانه‌های محلی

اقامت در خانههای محلی

همواره این نکته را به یاد داشته باشید، سفر تنها برای لذت‌بردن از زیبایی‌های شهر مقصد نیست، بلکه بخشی از سفر لذت‌بردن از خوراکی‌ها و غذاهای محلی است. همچنین به‌جای اقامت در هتل‌ها یا ویلاهای شخصی می‌توانید در اقامتگاه‌های بوم‌گردی و محلی ساکن شوید و دوستان تازه‌ای هم پیدا کنید.

همچنین آشنایی با رسم و رسوم، تاریخ، معماری و فرهنگ شهری هم بسیار مهم است و هم لذت سفر را چند برابر می‌کند و به‌اصطلاح با یک تیر چند نشان می‌زنید. مطمئن باشید که اگر کمی از مکان‌های مشهور و معروف فاصله بگیرید، جاهای دیدنی فوق‌العاده‌ای را خواهید دید.

سبک سفر کنید

هرچقدر سبک‌تر سفر کنید، هزینه‌های سفر به همان اندازه کمتر می‌شود؛ اما فراموش نکنید که با تهیه یک چک‌لیست تمامی وسایل موردنیاز را به همراه داشته باشید مثلا چک لیست داروهای ضروری در سفر می تواند بسیار مهم تلقی گردد . اگر با خودرو شخصی سفر می‌کنید، لوازم ضروری ازجمله چادر مسافرتی، پتو و زیرانداز، داروهای ضروری، اقلام مرتبط با خوردوخوراک مانند لیوان، فلاسک، غذاهای اصلی، تنقلات و... را همراه داشته باشید تا مجبور به خریدهای اضطراری از فروشگاه‌های بین‌راهی نشوید. چک لیست داروهای ضروری در سفر هم نکته مهمی است که باید تهیه کنید.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی