نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟
اجبار یا انتخاب؟ چه چیزی مرد پرتغالی را مجاب به تغییر کرد؟/ غیبت اسدی و تغییر سیستم ناگهانی سپاهان!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

بعد از استقلال، سپاهان دومین تیم بزرگ و مدعی فوتبال ایران شد که به روش بازی با سه دفاع رو آورد.

در شروع این فصل چند تیم در لیگ برتر بازی با ۳ دفاع و مطابق با شیوه‌های مدرن فوتبال امروزی را امتحان کردند. روشی که به شما اجازه می‌دهد در مواقع داشتن توپ و برنامه‌ریزی برای حمله با دو فول بک تعداد حمله وران خود روی دروازه حریف را به برتری عددی تبدیل کنید و هنگام از دست دادن توپ و دفاع با ۵ مدافع از دروازه خود دفاع کنید.

از جایی در میانه راه استقلال هم به همین روش رو آورد و حالا این تیم هفته‌هاست که در صدر جدول جا خوش کرده و جدی‌ترین مدعی قهرمانی در پایان فصل است. استقلال روزبه چشمی را به عقب برده و از آرمین سهرابیان، ایمان سلیمی، محمد حسین مرادمند و رافائل سیلوا به تناوب استفاده می‌کند. اما سپاهان که از شروع فصل با ارائه فوتبال تهاجمی اصرار به بازی با ۴ مدافع به شکل کلاسیک داشت، در دیدار معوقه از هفته دوم دور برگشت یعنی دربی اصفهان انگار مجبور به استفاده از سیستم بازی با سه دفاع شد!

محمد دانشگر مصدوم شده و سپاهان هم از ابتدای فصل مدافع قابل اتکا نداشت! به این ترتیب مورایس در مقابل شرایط تسلیم شد و در برابر ذوب آهن بازی با سه دفاع را امتحان کرد! در ترکیب تازه این تیم سیاوش یزدانی مدافع مرکزی است. برایان دابو مدافع میانی سمت چپ و هادی محمدی مدافع میانی سمت راست است. میلاد زکی‌پور و رامین رضاییان در دو سمت چپ و راست خط دفاعی در سال‌های اخیر سمبل دو فول بک استاندارد بودند که به یک اندازه در کارهای دفاعی و تهاجمی نقش دارند.

مقابل ذوب آهن، محمد کریمی و امید نورافکن دو هافبک مرکزی تیم بودند. نورافکن بیشتر وظایف دفاعی داشت و کریمی در بازی‌سازی و پاس‌های عمقی شرکت می‌کرد. فرشاد احمدزاده و رضا شکاری دو وینگر تیم بودند و شهریار مغانلو - آقای گل لیگ برتر - تنها مهاجم نوک در این تیم بازی می‌کرد.

بیشتر بخوانید: ذوب‌آهن خلاء اوت انداز را پر کرد/ گلسازی که با دست در فوتبال ایران ستاره می سازد!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی