نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟
دربی اصفهان و باز هم پنالتی در نیمه دوم/ ۷ بازی و ۸ امتیاز فاصله تا صدر برای سپاهان
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

سپاهان در آخرین دیدار معوقه لیگ بیست و سوم دربی اصفهان را برد.

آخرین دیدار باقیمانده که باعث به هم خوردن نظم تعداد بازی‌ها در جدول لیگ برتر شده بود، در ورزشگاه نقش جهان اصفهان برگزار و با برتری زردهای اصفهانی به پایان رسید.

این دیدار قرار بود در هفته دوم دور برگشت یا هفته هفدهم انجام شود که به خاطر حضور سپاهان در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا و بازی برابر الهلال به تعویق افتاده بود.

سپاهان دربی برگشت اصفهان را برد، درست مثل دربی رفت و این بار فقط با یک گل. در دربی رفت هم نیمه اول بدون گل مساوی تمام شده بود، چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ سپاهان در نیمه دوم با دو گل به برتری رسید و جالب اینکه آنجا هم اولین گل خود را از روی نقطه پنالتی زد. آن روز در دقیقه ۵۲ رضا اسدی پشت پنالتی ایستاد و سپس شهریار مغانلو در دقیقه ۶۵ کار را تمام کرد.

به این ترتیب سپاهان توانست این فصل رفت و برگشت همشهری را دبل کند اما مهمتر از این اتفاق، صعود سپاهان در جدول بعد از نتایج نامطلوب اخیر بود.
سپاهان با این پیروزی ۴۲ امتیازی شد و در رتبه سوم جدول جانشین تراکتور شد. ذوب آهن نیز ۳۰ امتیازی باقی ماند و پله هشتم یا آخرین رتبه نیمه اول جدول را برای خود نگه داشت.

دربی اصفهان و بازهم پنالتی در نیمه دوم/ ۷ بازی و ۸ امتیاز فاصله تا صدر برای سپاهان

دو تیم بزرگ اصفهانی که دو تیم از چهار تیم همیشه حاضر در تمام ادوار لیگ برتر حرفه‌ای هستند (به همراه پرسپولیس و استقلال) همیشه و در هر تورنمنتی جدالی حساس و پایاپای دارند و معمولاً خیلی کم پیش می‌آید که هر دو بازی یک فصل به سود یک تیم تمام شود.

این اتفاق این فصل در دو شرایط متفاوت افتاد؛ دور رفت سپاهان و ذوب آهن در مقاطعی تیم‌های اول و دوم جدول بودند. ذوب آهن در کل ۱۵ بازی دور رفت تنها دو شکست داشت که یکی از آنها برابر همشهری بود.

سپاهان هم که با پیروزی‌های پرگل و چشمگیر فصل را شروع کرد، مدعیان اصلی و رقبای قهرمانی را در همان هفته‌های اول در جدال رودررو شکست داد، از جمله ذوب آهن را....

اما بازی برگشت شرایطی کاملاً متفاوت داشت. دیداری که همه طلسم‌ها را در اصفهان شکست. تا قبل از این بازی سپاهان در هر سه دیدار خود در سال ۱۴۰۳ طعم پیروزی را نچشیده بود. آنها سال جدید را با مساوی بدون گل در تبریز و بازی معوقه مقابل تراکتور شروع کردند، سپس در آبادان مقابل صنعت نفت باختند تا طلسم این شهر بشکند و بازی قبل در همین ورزشگاه برابر نساجی دوباره بدون گل متوقف شدند.

این اولین برد سپاهان در سال جدید شمسی بود و طلسم ناکامی زردها را در کسب سه امتیاز شکست اما برای ذوب آهن هم طلسم موفقیت در بازی‌های بیرون خانه را شکست!

گاندوها از شروع دور برگشت هر چهار بازی خانگی خود در فولادشهر را باخته بودند اما از هر سه بازی بیرون خانه با امتیاز به اصفهان برگشتند، مقابل هوادار و مس با مساوی ۲-۲ و بازی قبل در تبریز تراکتور را ۴-۱ شکست دادند.

این بازی اگرچه در اصفهان بود اما در ورزشگاه خانگی سپاهان، ذوب آهن میهمان محسوب می‌شد و برای اولین بار از بازی بیرون خانه دست خالی برگشت.

حالا و با این نتیجه تنور رقابت بر سر قهرمانی در بالای جدول داغ‌تر از همیشه شده است. اگرچه سپاهان به رتبه سوم رسید اما مدعی اول قهرمانی در شروع این فصل هنوز ۸ امتیاز با استقلال صدر نشین فاصله دارد و ۷ امتیاز با پرسپولیس در رتبه دوم و در حالی که تنها ۷ مسابقه دیگر تا پایان فصل باقی مانده است، باید دید سپاهان در بازی‌های بعدی و ۲۱ امتیازی که باقی مانده چقدر می‌تواند خود را به دو غول بزرگ تهرانی نزدیک‌تر کند و اینکه آیا روند ناکامی‌های ذوب آهن در دور برگشت پایانی خواهد داشت یا اینکه ربیعی هم به مربیان جدا شده این فصل اضافه خواهد شد؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ناشناس IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    باهم تبانی کردن
  • حمید IR ۰۱:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
    این بردن بدرد عمه مورایس میخوره

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی