نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟
پرسپولیسی‌ها به حریف‌شان تهمت زدند؟!/ ای‌کاش هیچ‌وقت پرونده بلاتکلیف در فوتبال نداشته باشیم
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

خبر جریمه کمیته انضباطی برای باشگاه پرسپولیس در پی حوادث دیدار با ذوب آهن از جنبه‌های فراتر از یک اتفاق قابل بررسی است.

با اعلام کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، باشگاه پرسپولیس به دلیل «نشر اکاذیب و انتساب آن به باشگاه ذوب‌آهن» در ماجرای پیداشدن کاغذ جادو و رمالی در رختکن ورزشگاه فولادشهر، به پرداخت ۶۰ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شد.

یکی از بزرگترین انتقاداتی که به مدیریت کمیته انضباطی در فدراسیون فوتبال طی سال‌های اخیر وارد بوده عدم بازدارندگی در برخوردهای قانونی این کمیته با اتفاقات فوتبالی و افراد بوده است.

کمیته انضباطی در اغلب اوقات و در برخورد با هر تخلفی، تنها به جریمه مالی بسنده کرده و دیده‌ایم که در تمام این سال‌ها ریشه بی‌اخلاقی هرگز در فوتبال خشک نشده است. تا جایی که خیلی‌ها باور دارند پرداخت جریمه مالی جزئی از هزینه‌های تیم‌ها شده و مثل پول بلیت پرواز یا هتل در صورت هزینه سالانه وارد می‌شود! در نتیجه هیچ شخص یا تیمی ابایی از جریمه ندارد و به رفتار خود ادامه می‌دهد...

کم نیستم کسانی که می‌گویند اگر این جریمه را خود فرد بدهد، شاید دلیلی شود تا دیگر آن خطا را تکرار نکند اما عجالتاً اینجا بحث ما این موضوع هم نیست. در این یک مورد چیزی فراتر از پرداخت جریمه از جیب فرد یا باشگاه وجود دارد.

فدراسیون بعد از تعیین جریمه سنگین برای بیانیه نویسی، در دومین اقدام مفید طی همین مدت کوتاه باشگاه پرسپولیس را به خاطر اتفاقات ورزشگاه فولادشهر بعد از بازی هفته هجدهم جریمه کرد. به یاد دارید آن روز و بعد از پیروزی پرسپولیس، بازیکنان این تیم تصاویری از کاغذهای مربوط به جادوگری و رمل اسطرلاب را مقابل دوربین‌ها گرفتند و مدعی شدند که این کاغذها در رختکن پیدا شده است. باشگاه ذوب آهن بلافاصله به میدان آمد و همه چیز را تکذیب کرد و سرنوشت این پرونده به کمیته انضباطی واگذار شد.

پرسپولیسی‌ها به حریف‌شان تهمت زدند؟!/ ای‌کاش هیچ‌وقت پرونده بلاتکلیف در فوتبال نداشته باشیم

در تمام سال‌های اخیر فوتبال ما بیشتر از ناحیه پرونده‌هایی لطمه خورده که هرگز به سرانجام نرسیدند. به عبارت دیگر وقتی خطا یا ادعایی مطرح می‌شود، همه در رسانه‌ها متوجه آن می‌شوند اما نتیجه شکایت افراد و تیم‌ها هرگز رسانه‌ای نشده است و همین مسئله باعث شده بود بازار اتهام در فوتبال ما هر روز داغ‌تر از دیروز شود.

این درست که خیلی از موارد به خاطر آبروی افراد نمی‌توان همه چیز را رسانه‌ای کرد اما چطور باید جلوی اتهام‌زنی و بردن آبروی افراد را گرفت؟ ما قصد قضاوت در این پرونده را نداریم، چون کار ما نیست. اطلاعات ما نیز محدود به همانی است که در رسانه‌ها مطرح شد. حب و بغض یا دوستی و عنادی هم با طرفین این پرونده نداریم، هیچ وقت از جریمه شدن آدم‌ها هم خوشحال نمی‌شویم اما این یک مورد همین به سرانجام رسیدن پرونده جای خوشحالی و تشکر دارد.

 درست یا غلط، سرانجام این داستان مشخص شد و البته که حالا هر دو طرف می‌توانند ادامه داستان را بگیرند ولی همین که مشخص شد جایی هست که در این فوتبال به اتهامات رسیدگی کند، باعث خوشحالی و امیدواری است!

بیشتر بخوانید: عکس| حرکت غیراخلاقی اسماعیلی‌فر پس از گل‌زنی/ مدافع پرسپولیس خارجی فحش داد!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۴
  • ماهیگیر IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
    قصد دفاع از پرسپولیس رو ندارم ولی تکذیب ذوب آهن یک چیز عادیه که هرکس دیگه ای هم یود انجام میداد . توجه داسته باشید که پرسپولیس این مسئله رو بعد از بازی که برده بود افشا کرد و باید پرسید چه سودی از این افشاگری میبرد؟ ذوب آهن در کورس قهرمانی نیست و نتایج و شرایطش اهمیتی برای پرسپولیس نداره ولی یک تیم دیگه در همون اصفهان هست که مدعی قهرمانی بوده و هست و تا حلا کارهای غیرقانونی زیادی کرده مثل عماد رضا و گز و سکه و ....
    • MMD IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
      جناب متنو کامل بخون. کاغذ دعا توی رختکن تیم شما پیدا شده بوسیله بازیکن خودتون که در جریان نبود. ذوب آهن باخت و تیمت برد. حالا پیدا کن دعانویس را.
    • اشکان IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
      حتما این کاغذ ها پرواز کرده رفته تو رختکن پرسپولیس یا امید عالیشاه گذاشته سردر رختکن جمع کنید مسخره بازی رو ذوب‌آهن نفوذ نکرده در این مورد دوما نظریه استاد که این مطلب کار کرده در نوع خودش جالب جریمه مفید!!! ماشاءالله همه چی این فوتبال به هم میاد کمیته انضباطی که سالهاست تکلیفش معلوم
    • در جواب mmd IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
      البته اون که ابو ادریس داشت شخص دیگری بود😂😂😂 برو کیسه کش صداش رو در نیار که خیلی داستان از طرف شما خیط...
    • محسن IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
      کسی که این متن رو نوشته قطعا غرض داشته! تا جایی که خبرش هست قبل از بازی این برگه ها پیدا شد و حتی پرسپولیس نمیخواست وارد زمین بشه و بازی با تاخیر شروع شد! https://www.isna.ir/news/1402120906251/%DA%A9%D8%B4%D9%81-%DA%A9%D8%A7%D8%BA%D8%B0%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B9%D8%AC%DB%8C%D8%A8-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%AE%D8%AA%DA%A9%D9%86-%D9%BE%D8%B1%D8%B3%D9%BE%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%B3-%D8%B9%DA%A9%D8%B3
  • محمد IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    پرسپولیسی ام ولی باید مشخص بشه کار کیه
  • ارتش سرخ پایتخت DE ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    قسمت دوم این مقاله عالی میتونه در مورد هدف و انگیزه فدراسیون از پرداختن به این پرونده های باز در حد گرفتن جریمه و سپس رها کردن‌شون باشه: صرف درآمدزایی!!! کمیته قضایی نقش داروغه کارتون رابین هود رو بازی میکنه برای کینگ تاج و شرکا!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی