فاجعه برای فوتبال، ته جدول قرق خوزستان/ ۳ سهمیه استان فوتبال خیز درخطر سقوط
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اتفاق تلخی که همه از آن می‌ترسیدند در هفته بیست و پنجم رخ داد و قعر جدول سراسر خوزستانی شد.

در تمام طول این فصل سه نماینده استان خوزستان حال و روز خوشی نداشتند. استان خوزستان برای فوتبال ایران مهم است چرا که در طول تاریخ همواره تغذیه کننده تیم‌های ملی در رده‌های مختلف بوده است. بازیکنان خوزستانی با تکنیک به دنیا می‌آیند و نقش مهمی در زیبایی و جذابیت فوتبال دارند.

همین حالا در اغلب تیم‌های لیگ برتر بازیکنان خوزستانی حضوری فعال دارند و خیلی حیف است که مردمان فوتبال دوست این استان نمایندگان خود در لیگ برتر را از دست داده و در فصول بعد از پای تلویزیون دنبال کننده سطح اول فوتبال باشند.

خوزستان بارها با صنعت نفت طعم سقوط به لیگ آزادگان را چشیده و استقلال خوزستان و فولاد هم یک تجربه این چنینی دارند، حتی همین حالا با داشتن سه سهمیه خوزستانی‌ها معتقدند که جای تیم‌های دیگر این استان هم در لیگ برتر خالی است، وای بحال سقوط زردهای آبادان، آبی ها یا قرمز های اهواز.

تصور کنید اگر قرار باشد دو تیم از این استان به لیگ پایین‌تر سقوط کنند، چه فاجعه‌ای رخ خواهد داد. اتفاقی که کلیت فوتبال از آن متضرر می‌شود، چه به خاطر پیشینه استان و چه استعدادهایی که دیگر تیمی برای درخشش ندارند و بدتر این است که باشگاه‌های با امکانات و ساختاری در این استان وجود دارند.

فولاد با دو قهرمانی در لیگ برتر و استقلال خوزستان با یک قهرمانی، پیشینه درخشانی دارند و فولاد در کنار سپاهان کامل‌ترین باشگاه ایران از نظر تیم‌های پایه‌ای و سازندگی است. چرا باید جایگاه این تیم‌ها پایین جدول باشد؟ اتفاقی که در طول فصل بارها تمام کارشناسان هشدار داده بودند چرا باید این قدر نزدیک به وقوع شده باشد؟

همه از دلایل و عدم ثبات در این تیم‌ها باخبرند. فولاد که با منصوریان شروع کرد، مارتینز اسپانیایی آمد و رفت، آل نعمه هم دوام نداشت و حالا ویسی هم از ۵ بازی تنها ۳ مساوی و دو باخت دارد. این وسط گلادیسون هم دو بار به عنوان مربی موقت دو بازی روی نیمکت نشست!

حال و روز صنعت نفت هم که معلوم است، با ویسی فصل قبل ماند و این فصل شروع کرد، در نیم فصل همه جور نامی برای نیمکت این تیم مطرح شد، سپس نوبت سهراب بختیاری زاده رسید و حالا هم که با فراز کمالوند فقط یک برد دارد!

استقلال خوزستان اما دور برگشت تنها تیم موفق خوزستان بود اما نتایج دور رفت این تیم آنقدر ضعیف که هنوز در منطقه خطر دست و پا می‌زند. تا قبل از بازی‌های هفته بیست و پنجم صنعت نفت با ۱۶ امتیاز قعرنشین جدول بود، نساجی با ۱۹ امتیاز تیم پانزدهم، استقلال خوزستان با ۲۰ امتیاز تیم چهاردهم و فولاد با ۲۱ امتیاز تیم سیزدهم بودند.

قبل از بازی‌های این هفته نوشتیم که در صورت لغزش فولاد و استقلال خوزستان، اگر نساجی بتواند از ذوب آهن امتیاز بگیرد آن وقت پایین جدول تمام رنگ خوزستانی خواهد شد. پیش بینی که اتفاق هم افتاد. صنعت نفت ۲-۱ به هوادار باخت، استقلال خوزستان و فولاد هم برابر ملوان و آلومینیوم ۱-۱ مساوی کردند تا نساجی به لطف پیروزی ۲-۰ مقابل ذوب آهن ۲۲ امتیازی شده و به خاطر تفاضل گل بهتر جایگاه فولاد را در رتبه سیزدهم بگیرد.

حالا فولاد با ۲۲ امتیاز تیم چهاردهم است. استقلال خوزستان با ۲۱ امتیاز پانزدهم و صنعت نفت با همان ۱۶ امتیاز شانزدهم، این یعنی سه تیم پایین جدول سه نماینده استان خوزستان هستند، این یعنی فاجعه برای کل فوتبال.

بیشتر بخوانید: در بازی تراکتور - استقلال همه ضرر کردند؛ به جز رقیب سرسخت حسین حسینی!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی