داغ شدن تنور قهرمانی لیگ برتر با قانون جدید سازمان لیگ/ رقابت استقلال و پرسپولیس بر سر پول میلیاردی
منبع: تسنیم
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

در کنار دوئل قهرمانی استقلال و پرسپولیس در لیگ بیست‌وسوم، ۳ هفته پایانی این مسابقات در تعیین سقف بودجه سرخابی‌ها هم تأثیرگذار است.

فدراسیون فوتبال برای سقف بودجه باشگاه‌های لیگ برتری در بیست و چهارمین فصل برگزاری این رقابت‌ها، مبلغی را مشخص کرده و در کنار آن آپشن‌هایی را در نظر گرفته است. این رقم البته هنوز نهایی و قطعی نشده و قرار است به زوی هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال به منظور بررسی و تصویب این قانون تشکیل جلسه دهد.

در حالی که مبلغ پایه ۳۲۵ میلیارد تومان برای هزینه‌کرد تمام باشگاه‌های لیگ برتری در نظر گرفته شده، آپشن‌ها می‌تواند عاملی در تفاوت بودجه باشگاه‌ها شود. بر اساس همین موضوع تیم قهرمان و نایب قهرمان تفاوت بودجه ۱۵ میلیاردی دارند.

تنها ۳ هفته تا پایان فصل بیست و سوم رقابت‌های لیگ برتر و تعیین قهرمان باقی مانده است. استقلال با ۶۰ امتیاز صدرنشین است و پرسپولیس با ۵۹ امتیاز در رده دوم جدول قرار دارد. در کنار جنگ برای قهرمانی، عملاً  آنها برای تفاوت سقف بودجه فصل آینده هم رقابت می‌کنند؛ البته اگر همین مبالغ در هیئت رئیسه تصویب شود. موضوعی که می‌تواند روی پرداختی قرارداد و دستمزد بازیکنان هم تأثیرگذار باشد.

طبق آرای هیئت بدوی مجوز باشگاهی، استقلال و پرسپولیس بعد از جریمه مجوز حرفه‌ای خود را دریافت کردند تا مبلغ ۳۵ میلیاردتومان به آپشن سقف بودجه هر دو تیم اضافه شود.

بیشتر بخوانید: ستاره پرسپولیس به دنبال پیوستن به استقلال

داغ شدن تنور قهرمانی لیگ برتر با قانون جدید سازمان لیگ/ رقابت استقلال و پرسپولیس بر سر پول میلیاردی

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی