۰
دوشنبه ۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سال‌هاست که یک عده گزارشگر و مجری خاص در تلویزیون هستند و هرچه دل‌شان می‌خواهد، می‌گویند و جولان می‌دهند ولی باز هم هستند!

یکی وسط برنامه جوک میگوید، دیگری خودش را صاحب سبک و کارشناس میداند، سومی برای خودش تبلیغ میکند و «شعار» میدهد، آن هم بدون آنکه نظارتی روی کارش باشد. مردم میپرسند واقعاً در تلویزیون جایگاه «نظارت» کجاست؟ آیا مثلاً فلان مجری لوس برنامههای به اصطلاح اجتماعی همیشه باید در بهترین ساعت شبکه ۳ برنامه داشته باشد و مدلی که دلش خواست، برنامه اجرا کند؟! این وسط سلیقه و ذائقه مردم چه میشود؟! آیا سلیقه یک شخص مهمتر از خواسته میلیونها مخاطب است؟! اصلاً چرا عدهای تحت هر شرایطی آنتن دارند و دیده میشوند؟ اساساً هنر این «خواص» چیست و چهکار میکنند که مثلاً مردم عادی نمیتوانند انجام بدهند؟ آیا برای مجری و گزارشگر شدن آزمونی وجود دارد؟ چندی قبل در برنامه بامزه «گزارشگر برتر» کسانی از جوانهای مردم ایراد میگرفتند که خودشان سرتاپا ایراد هستند و معلوم نبود چه کسی این ایرادات را رصد میکند و اصلاً چه کسی این آقایان را به عنوان «داور» انتخاب کرده است.

تلویزیون طبق گفته امام خمینی (ره) باید دانشگاهی رایگان برای مردم باشد اما متأسفانه در بیشتر شبکهها و برنامهها- نه همه- سلیقه شخصی در آن، حرف اول و آخر را میزند. در برنامه هفت این هفته که یک برنامه سینمایی است، کارشناس و مهمان برنامه با ادبیاتی زشت با هم درگیر شدند و کم مانده بود از کلماتی استفاده کنند که معمولاً در استادیومهای فوتبال از آن استفاده میشود! در فلان برنامه تلویزیون زیر بغل تمام مسئولان زحمتکش (!) هندوانه گذاشته میشود بدون آنکه ناظر پخش، مسئول شبکه و... بپرسند چرا و به چه دلیل؟! متأسفانه نمونههای اینچنینی زیاد است و انگار گوش شنوایی هم وجود ندارد. مسئله اصلی اینجاست که کسی حتی به خود زحمت نمیدهد ذهن مردم را روشن کند که با اضافه شدن این همه شبکه تلویزیونی، محتوای فرهنگی و آموزشی و «کیفیت» کجای کار است؟ آیا باید دلمان را خوش کنیم به اینکه فلان شبکه ۲۴ ساعت سریالهای تکراری ۱۰، ۱۵ سال قبل را پخش میکند؟ یک نفر نیست توضیح دهد که چرا «فلان آقا» چپ و راست باید کارشناس فوتبال تلویزیون باشد؟ به راستی با کدام متر و معیار و با کدام کارنامه؟! اصلاً کسی که این مجریان و کارشناسان را انتخاب و تأیید میکند، خودش تا چه اندازه با سلیقه مخاطبان و جوانان این مملکت آشنایی دارد؟! و سؤال مهمتر اینکه تاوان کم شدن مخاطبان تلویزیون و رفتن جوانها به سمت ماهواره را چه کسی میدهد؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی