۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

امشب تیم‌های ملی آلمان، انگلیس و فرانسه در دیدارهای مرحله انتخابی جام‌جهانی به مصاف رقبا می‌روند.

جدال حيثيتی بريتانيايی‌ها

روزنامه خبرورزشی / شهراد باغستانی؛ رقابتهاي انتخابي جام جهاني 2018 در قاره اروپا از امشب دوباره از سر گرفته ميشود و در ديدارهاي هفته چهارم فرانسه در ديداري حساس مقابل سوئد به ميدان ميرود، آلمان در يك بازي آسان مهمان سانمارينو است و انگليس در يك ديدار بريتانيايي برابر اسكاتلند صفآرايي ميكند.

 

گروه A: خروسها برابر سوئد بدونِ زلاتان

رويارويي زلاتان ايبراهيموويچ برابر فرانسه و حضور دوباره او در پاريس ميتوانست جالب باشد اما ديگري زلاتاني در كار نيست تا به يك بازي ملي سوئديها هيجان دوچنداني بدهد. با وجود اينكه ايبرا نيست ولي اين بازي به دليل همامتياز بودن دو تيم در صدر جدول و آمار كاملاً مشابه فرانسه و سوئد اهميت ويژهاي خواهد داشت. فرانسه پس از توقف در هفته نخست برابر بلاروس، دو بازي بعدي برابر بلغارستان و هلند را برد تا شرايط خودش را بهتر كند. شاگردان دشان امشب تنها بازي گروه A را در سندني برابر سوئد برگزار ميكنند و دو بازي ديگر اين گروه روز یکشنبه برگزار خواهد شد. آخرين بازي دو تيم دقيقاً دو سال پيش برگزار شد كه يك ديدار دوستانه بود و خروسها آن را با تكگلِ رافائل واران به سود خودشان تمام كردند. آخرين ديدار رسمي دو تيم هم در يورو 2012 بود كه آن را سوئد با گلهاي ايبراهيموويچ و لارسون برد.

 

گروه C: بازي تمريني ژرمنها

قعرنشين و صدرنشين جدول گروه C انتخابي جام جهاني 2018 در اروپا امشب برابر هم قرار ميگيرند. سانمارينو كشور كوچك در ايتالياست كه يكي از تيمهاي ضعيف قاره اروپا محسوب ميشود. تيم ملي كشوري كه تنها 33 هزار نفر جمعيت دارد امشب در ورزشگاه 6 هزار نفرياش ميزبان قهرمان جام جهاني 2014 خواهد بود. يواخيم لو احتمالاً در اين بازي فشار كمتري به ستارههاي تيمش خواهد آورد و چه بسا برخي از آنها را هم نيمكتنشين كند. سرمربي ژرمنها كه به تازگي قراردادش را تا سال 2020 تمديد كرده در دو مرتبه قبلي كه مانشافت برابر سانمارينو قرار گرفت هم سرمربي تيمش بود. در مرحله انتخابي يورو 2008 آلمان در خانه حريف 13 گل و در خانه خودش 6 گل به «لاسِرِنيسيما» زد. ديگر ديدار مهم اين گروه بين جمهوري چك و نروژ برگزار ميشود. دو تيمي كه هيچكدام شرايط خوبي ندارند و در عين ناباوري با 3 و 2 امتياز پايينتر از آذربايجان و ايرلند شمالي قرار گرفتهاند. در چهار ديدار قبلي چك دو مرتبه برنده شده و يك مرتبه هم نروژ حريف را شكست داده است. بازي ايرلند شمالي و آذربايجان كه به نظر نميرسيد در هفته چهارم حساسيتي داشته باشد حالا با عملكرد خوب آذربايجانيها و كسب 7 امتياز از سوي آنها اهميت خاصي پيدا كرده. آذربايجان 7 امتيازي با كسب يك تساوي برابر ايرلند هم ميتواند رده دوم را حفظ كند. در دو ديدار قبلي در انتخابي جام جهاني آنها يك برد و يك تساوي مقابل ايرلند شمالي داشتند.

 

گروه E: لهستان در پي پس گرفتن صدر

لهستانيها كه به نظر ميرسيد در گروه E انتخابي جام جهاني 2018 كار سختي نداشته باشند صدر جدول را فعلاً به مونتهنگرو واگذار كردهاند. امشب لواندوفسكي و يارانش برابر روماني قرار ميگيرند كه نزديكترين تعقيبكننده دو تيم صدر جدول است. لهستان كه از يورو 2016 به بعد روند خوبي را در پيش گرفته ميتواند با كسب سه امتياز در خانه حريف شرايطش را بهتر كند. آخرين بازي دو تيم را لهستان برده اما در دو بازي پيش از آن روماني بوده كه حريف را مغلوب كرده است. ارمنستان قعرنشين ميزبان مونتهنگرو صدرنشين خواهد بود. ديداري كه احتمالاً براي مونتهنگرو پيروزي در آن حكم حفظ صدر را خواهد داشت. دانمارك هم كه چند وقتي است تيم خوب سابق نيست بايد برابر قزاقستان بازي كند. دانماركيها تنها سه امتياز دارند و براي بازگشت به كورس بايد در اين بازي خانگي نسبتاً آسان پيروز شوند.

 

گروه F: نبرد تاريخي بريتانيا

در گروه F انگليس در يك بازي حساس در ورزشگاه ومبلي شهر لندن به مصاف يك تيم بريتانيايي يعني اسكاتلند خواهد رفت. ديداري حيثيتي و مهم از لحاظ جغرافيايي و البته مهمتر براي گرت ساوتگيت كه روي نيمكت سهشير ماندگار شود. در دو بازي قبلي انگليس تحت هدايت او شرايط چندان خوبي نداشت و در بازي آسان برابر مالت فقط 2 گل زد و برابر اسلووني متوقف شد. با اين وجود انگليسيها گروه چندان سختي ندارند كه اين نتايج بتواند برايشان دردسرساز شود. دو بازي قبلي برابر اسكاتلند را در سالهاي 2013 و 2014 بردهاند و حريف هم اوضاع خيلي خوبي ندارد. اسكاتلند در بازي آخرش برابر اسلوواكي 3 گل دريافت كرد و تنها 4 امتياز گرفته. اسلوواكي ميتواند در بازي خانگي برابر ليتواني دوباره به روزهاي خوب برگردد. اسلواكها اولين سه امتياز را در ديدار قبلي گرفتند و بازي برابر حريف 5 امتيازي آنها را به جايگاه بهتري ميرساند. ديگر ديدار اين گروه بين اسلووني و مالت برگزار خواهد شد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی