۰
دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

آخرین دیدار دور رفت یا پنجمین دیدار از مرحله انتخابی جام جهانی 2018 رسیه در منطقه آسیا، دیداری بسیار مهم برای تیم ملی فوتبال کشورمان محسوب می‌شود.

منطقه امن اما با مین‌های خطرناک!

جایی که ایران صدرنشین باید با اندوخته 10 امتیازیاش از چهار بازی به مصاف سوریهای برود که س از سالها درگیر جنگ بودن، هنوز قدرت فوتبالش را از دست نداده که هیچ، بلکه قدرتمندتر هم شده است. سوریهای که به خوبی موفق شد به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی برسد و حالا در گروه A مسابقات و در جایی که ایران، کرهجنوبی، ازبکستان، قطر و چین حضور دارند توانسته با 4 امتیاز در پله چهارم قرار بگیرد.

شاید پس از قرعهکشی همه تیمهای حاضر در این گروه سوریه را ضعیفترین تیم گروه میدانستند یا منطقه امنی که در این گروه قرار دارد و میتوان به راحتی از آن امتیاز گرفت، اما تا به اینجا که اینطور نبوده است. تیم ملی فوتبال این کشور جنگ زده در ظاهر یک منطقه امن بوده، اما مینهایی که در این منطقه امن زیر زمین کاشته شده بود در بعضی بازیها به خوبی عمل کرد و حتی ویرانی حریفان را به دنبال داشت. مانند بازی با کرهجنوبی قدرتمند که نتیجه پایانی تساوی بدون گل بود یا بازی سوریه در خانه چین که با پیروزی این تیم همراه شد. سوریها به ازبکستان و قطر هم بسیار نزدیک باختند و شکست یک بر صفر نمیتوان نتیجه بدی برای تیمی باشد که کمترین شانس را در این گروه داشت.

حالا تیم ملی فوتبال کشورمان به این منطقه به ظاهر امن، اما با مینهای خطرناک رسیده است. آن هم در جایی سرنوشت ساز، جایی که اگر سربازان ایرانی بتوانند با موفقیت از این منطقه عبور کنند، راهی هموار را برای رسیدن به روسیه دارند و جام جهانی بیشتر از قبل قابل دسترس میشود. حالا که بهترین فرصت برای رسیدن به جام جهانی وجود دارد، شاگردان کارلوس کیروش هم باید از این بهترین فرصت به بهترین شکل استفاده کرده تا تیم ملی غیرممکنی که دو صعود پیاپی به جام جهانی بوده را برای ایران ممکن کند.

درست است که پس از پایان این بازی، دیدارهای دور برگشت باقی میماند، اما سوریه برای اینکه شانسش را برای ادامه مسیر حفظ کند تا حداقل با انگیزه در مرحله بعدی ظاهر شود در مصاف با ایران دست به هر کاری خواهد زد تا به پیروزی برسد یا حداقل یک امتیاز کسب کند. تیمی که خط دفاعی قدرتمندی دارد و تا به اینجا فقط دو گل دریافت کرده و حالا مقابل بهترین تیم آسیا از نظر دفاعی قرار گرفته است. تیم ملی فوتبال ایران که بدون گل خورده تا به اینجا پیش رفته و صدرنشین گروه است. پس با این شرایط و باتوجه به اینکه هر دو تیم خط دفاعی قدرتمندی دارند، میتوان گفت که ایران و سوریه بازی محتاطانهای را به نمایش خواهند گذاشت.

مسئله دیگری که باعث میشود هر دو تیم محتاطتر عمل کنند، وضعیت آب و هوایی است. سوریه که به دلیل جنگ در کشورش نمیتواند میزبان باشد، در مالزی از ایران میزبانی خواهد کرد و این بازی هم در ورزشگاه عبدالرحمن شهر سرمبان برگزار میشود. شهری که در این چند روز حسابی بارانی بوده و در روز بازی هم آب و هوای بارانی پیشبینی شده است. با این شرایط بازی کردن برای هر دو تیم سخت میشود و مطمئناَ گل زدن در این شرایط هم سختتر است. با این حال باید دید ایران که در بازی با کرهجنوبی بازی خوبی را روی زمین انجام داد، در شرایط بارانی مالزی با چه تاکتیکی بازی خواهد کرد. کیروش که در تمرینات از بازیکنانش خواسته تا بیشتر از توپهای هوایی استفاده کنند تا در هوای بارانی مشکل چند برابر نشود و مطمئناَ استفاده از توپهای هوایی میتواند شانس به گل رسیدن را بیشتر کند.

ایران برای این بازی علیرضا بیرانوند را به دلیل مصدومیت و سردار آزمون و احسان حاجصفی را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد. آندرانیک تیموریان و علیرضا حقیقی هم که از لیست نهایی خط خوردند تا کیروش با لیست 23 نفرهاش برای این بازی حسابی همه را سورپرایز کند. سورپرایزی که مطمئناَ ادامه خواهد داشت و باید دید چه بازیکنانی در دیدار مقابل سوریه وارد میدان خواهند شد و بدون شک دو سه سورپرایز در ترکیب تیم ملی خواهیم دید.

با تمام این شرایط شاگردان کیروش بازی سختی پیشرو خواهند داشت. دیدار سختی که میتواند پلی بلند برای رسیدن به جام جهانی روسیه باشد و خنثی کردن مینهای سوریه جنگ زده میتواند ایران را بیشتر از قبل به هدف نهاییاش نزدیک کند. صعود به جام جهانی که در صورت 13 امتیازی شدن ایران و پنج بازی دست نخورده دور برگشت، بسیار قابل دسترس خواهد بود. این دیدار از ساعت 15:30 فردا (سهشنبه - به وقت تهران) برگزار خواهد شد و شاگردان کیروش 90 دقیقه سخت را پیشرو خواهند داشت.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی