نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

در دیدار برابر مقدونیه فقط یک بازیکن از بارسلونا در ترکیب تیم ملی اسپانیا حضور داشت.

بعد از 12 سال‌‌؛ تنها يك بارسايی در تركيب ماتادورها

سرخيو بوسكتس، تنها بازيكن بارسا بود كه در جريان ديدار دو تيم اسپانيا و مقدونيه از سري ديدارهاي مرحله مقدماتي جام جهاني 2018 روسيه در قاره اروپا در تركيب اصلي تيم جولين لوپتگي به ميدان رفت.

 

طبق پيشبينيهاي انجام شده قبل از شروع بازي، سرخي روبرتو بازي را از روي نيمكت ذخيرهها آغاز كرد تا بوسكتس تنها نماينده بارسا در تركيب اصلي تيم ملي اسپانيا در اين بازي باشد. اين اتفاقي است كه در 12 سال اخير بيسابقه بوده. يعني در طول اين 12 سال هرگز پيش نيامده بود كه تنها يك بازيكن از بازيكنان بارسلونا در تركيب اصلي تيم ملي اسپانيا به ميدان برود. در اين ميان مصدوميت برخي از بازيكنان بارسلونا از جمله آندرس اينيستا، جوردي آلبا و جرارد پيكه هم در رقم خوردن چنين اتفاقي بيتأثير نبوده است. در غياب اين بارساييها، لوپتگي تنها نام 2 بازيكن از بارسا را در ليست بازيكنان فراخوانده شدهاش براي تيم ملي اسپانيا قرار داده بود؛ سرخيو بوسكتس و سرخي روبرتو. طبق تمام پيشبينيهاي انجام شده، لوپتگي در بازي با مقدونيه قصد داشت تا سرخيو بوسكتس را در تركيب اصلي بگذارد و روبرتو را روي نيمكت قرار دهد و همينطور هم شد.

 

پيش از اين و آخرين باري كه بارسلونا تنها يك نماينده در تركيب 11 نفره تيم ملي اسپانيا داشت، روز 9 سپتامبر سال 2004 بود كه در آن زمان لوئيس آراگونس، سرمربي وقت و فقيد لاروخا در بازي تيمش مقابل بوسني، تنها كارلس پويول را از بين بارساييهاي تيمش در تركيب اصلي قرار داد. نتيجه نهايي آن بازي هم نتيجه جذاب و مطلوبي از آب درنيامد و اسپانيا مقابل حريف به تساوي يك - يك رضايت داد. آن بازي اولين بازي اسپانيا در مرحله گروهي و مقدماتي جام جهاني 2006 آلمان بود.

 

حالا و بعد از 12 سال، تاريخ دوباره تكرار شده است و اين ماجرا حكايت از آن دارد كه بارسلونا دوباره در حال از دست دادن تأثيرگذاري و اهميت جادويياش در فوتبال اسپانياست و سرمربي جديد ماتادورها نيز در ساختاري كه براي تيم ملي اسپانيا طراحي كرده، مثل سرمربيان قبلي بر بازيكنان بارسا تكيه ندارد. از سوي ديگر 3 بازيكن از بازيكنان رئال در تركيب اصلي اسپانيا در بازي با مقدونيه حضور داشتند كه عبارت بودند از ناچو، كارواخال و موراتا.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی