نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

بنجامین ویلیامز داور معروف استرالیایی از اتفاقاتی که برایش در سالیانی که در این حرفه مشغول بوده با مجله FOUT-FOUR-TWO صحبت کرد.

ويليامز: در حين رانندگی فهميدم جهانی شدم

بنجامين ويليامز، داور سرشناس استراليايي، را همه ميشناسند. او كه يكي از داوران بينالمللي قاره آسيا به حساب ميآيد و سابقه قضاوت در جام جهاني را هم دارد، در مصاحبه با مجله FOUT-FOUR-TWO از اتفاقات ريز و درشتي كه در اين حرفه برايش رخ داد صحبت كرد.

 

روزي كه جهاني شدم

روزي متوجه شدم به داور خوبي تبديل شدم كه داشتم به سمت تمرين ميرفتم. موقع رانندگي ديدم كه موبايلم روشن شد و پيام تأييد حضورم در جام جهاني را نگاه كردم. شب قبلش در ملبورن به همراه دو دستيارم قضاوت داشتيم و وقتي روز بعدش ايميل را دريافت كردم چند بار آن را نگاه كردم تا مطمئن شوم كه انتخاب شدهايم.

 

رؤياي قضاوت در جام جهاني

داوري در جام جهاني رؤيايي تحققيافتني بود كه 23 سال براي ساختنش صبر كردم. تو به عنوان يك آدم كوچك اين رؤيا را با خود داري و قدم زدن در بازي اول يك چيز باورنكردني است. تحقق آن رؤيا خيلي خاص بود.

 

لحظه جالب

يك مربي در مسابقهاي بينالمللي به من گفت: «تو براي ما خوششانس هستي. ما وقتي تو را داريم هميشه ميبريم.» جالب است كه بعضي تيمها باورهاي مشخصي دارند. آن تيم در همان بازي باخت!

 

بهترين اتفاق

غرورانگيزترين لحظه براي من انتخاب و داوري در جام جهاني به همراه دستيارانم متئو كريم و هاكان آناز بود كه در تمام اين مسير كنار همديگر بوديم.

 

مقابله با انتقادات

كنار آمدن با انتقادات بخشي از اين شغل است. ما خودمان را عادلانه آناليز و ارزيابي ميكنيم. ما داوري ارزيابيكننده داريم كه خودش فيلم بازيها را مثل كميته و دپارتمان داوري نگاه و تحليل ميكند. مشخصاً تو در رسانه هم به همان اندازه آناليز ميشوي اما به نظرم مردم نميدانند كه يك تيم كامل وجود دارد كه هم از ما انتقاد ميكند و هم به ارزيابي نقاط قوت ما ميپردازد.

 

اگر در فوتبال نبودم

اگر در فوتبال نبودم هرگز به كشورهايي كه تجربه سفر به آن را داشتم نميرفتم. داوري به من يك ديدگاه متفاوت از دنيا داد كه و اين اجازه را به من داد تا مكانها و فرهنگهاي مختلف را تجربه كنم. به عنوان يك معلم قادر بودم آن را با شاگردانم به اشتراك بگذارم. همچنين نميتوانستم بعضي از بازيهاي فوقالعاده را از جايگاه مشخصي ببينم. بنابراين احساس خوبي دارم كه اين تجارب را داشتم.

 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی