نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

با قهرماني هميلتون، حالا مدافع عنوان قهرماني فصل پيش هنوز اين فرصت را دارد تا درست در آخرين گرندپري كه قرار است كمتر از دو هفته ديگر در ابوظبي برگزار شود، به هم‌تيمي آلماني‌‌اش حمله كند و قهرماني فصل را از چنگ او كش برود.

زنگ آخر در ابوظبی!

تكليف قهرمان اين فصل از رقابتهاي فرمول يك همچنان نامشخص است؛ در واقع اول شدن لوئيس هميلتون، راننده بريتانيايي مرسدس بنز، در برزيل و كاهش اختلافش به 12 امتياز با نيكو رزبرگ صدرنشين، حالا همه معادلات را به هم زده و راه را براي هر سناريويي هموار كرده است. به عبارت سادهتر اگر رزبرگ در برزيل قهرمان ميشد ميتوانست به عنوان قهرمان اين دوره از رقابتها معرفي شود ولي با قهرماني هميلتون، حالا مدافع عنوان قهرماني فصل پيش هنوز اين فرصت را دارد تا درست در آخرين گرندپري كه قرار است كمتر از دو هفته ديگر در ابوظبي برگزار شود، به همتيمي آلمانياش حمله كند و قهرماني فصل را از چنگ او كش برود.

 

هميلتون در شرايطي پيست 305 كيلومتري برزيل را فتح كرد كه چندين ركورد قابل توجه به جا گذاشت؛ اول اينكه او توانست براي شصتمين بار در طول دوران حرفهاياش با ايستادن در جايگاه پل پوزيشن كار را شروع كند؛ حالا چند رتبه پل پوزيشني ديگر (8) نياز دارد تا به ركورد دنيا از اين حيث برسد. از طرفي با اول شدن در اين گرندپري، كه تا به حال براي قهرماني در آن مشكلات زيادي داشت، در مجموع به پنجاه و دومين پيروزياش در گرندپريهاي مختلف دست يافت. او تا همين جا دومين رانندهاي است كه بيشترين پيروزي را در گرندپريهاي مختلف داشته و سخت است كه به ركورد 91 پيروزي در گرندپريها كه در اختيار ميشائل شوماخر افسانهاي است، برسد؛ البته غيرممكن نيست.

 

رزبرگ از مهلكه جان سالم به در برد

نيكو رزبرگ، ديگر راننده مرسدس بنز در برزيل شانس آورد؛ او كه ميرفت پشت سر فرستاپن هلندي به عنوان نفر سوم روي سكو برود و شانس قهرماني در اين فصل را براي خودش كمتر كند با اشتباه راننده هلندي در انتخاب نوع لاستيك، سرانجام با 11 ثانيه اختلاف، پشت سر هميلتون دوباره به عنوان نفر دوم از خط پايان گذشت. معني اين دوم شدن كاملاً مشخص است: اگر او در ابوظبي هم بتواند به عنوان دومي برسد قهرمان شدن در اين فصل كه اولين قهرمانياش در تاريخ فرمول يك است، مسجل ميشود و بدون دغدغه جام قهرماني اصلي را بالاي سر ميبرد.

 

فاصله 12 امتياز شده است

در 20 مرحله از گرندپريهايي كه در اين فصل برگزار شده هميلتون فعلاً 9 تا را برده و اگر آن دو گرندپري كه موتور اتومبيلش به مشكل خورد و مجبور به ترك مسابقه شد، نبود، شايد حالا صدرنشين بود. با اين حال فعلاً او 355 امتيازي است و 12 امتياز با صدر جدول ردهبندي اختلاف دارد. معنياش ميشود اينكه بايد در آخرين گرندپري فصل قهرمان شود و اميدوار باشد كه رزبرگ به رتبهاي زير رتبه سومي دست پيدا كند.

 

هميلتون: در حال شكارم

لوئيس هميلتون بعد از بردن گرندپري برزيل از شرايط پيشروي خود براي رسيدن به قهرماني حرف زد و گفت: «من در حال شكارم و كاري بيش از آنكه فعلاً اين روزها در حال انجامش هستم (بردن گرندپريها) از دستم برنميآيد. تيم ماشين فوقالعادهاي به من داده كه حاصلش شده نتايجي كه اين اواخر به دست آوردهام. من يك بار ديگر هر كاري كه در توانم بود را انجام دادم. اين را هم بايد بگويم كه پيست ابوظبي براي هميشه خوب بوده ولي قبل از رقابت در ابوظبي ميخواهم از اتومبيلي كه در اختيار دارم لذت ببرم. وقتي 6 ساله بودم و براي اولين بار ديدم كه ايرتون سنا اينجا اول شد، رؤياي من اين شد كه روزي اول شدن در پيست برزيل را جشن بگيرم.»

 

رزبرگ: مسابقه آخر هيجانانگيز خواهد شد

نيكو رزبرگ، راننده آلماني مرسدس كه شانس اصلي قهرماني رقابتهاي اين فصل فرمول است، ميگويد جدال در ابوظبي جذاب ميشود: «با توجه به شرايطي كه در جدول رقم خورده مسابقه آخر هيجانانگيز ميشود؛ يك جنگ بزرگ براي رسيدن به قهرماني. واقعاً دوست دارم قهرمان شوم. من ابوظبي را سال پيش بردهام و از پيست خيلي خوشم آمد ولي دليل نميشود چون سال قبلش لوئيس آن را فتح كرد. در آنجا بايد همه چيز را از صفر شروع كنيم. نميدانم در آن پيست چطور مسابقه خواهم داد ولي ميتوانم 10 روز ديگر به شما بگويم چگونه در ابوظبي رانندگي كردم.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی