۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

امشب پرونده هفته پنجم لیگ قهرمان اروپا با برگزاری دیدارهای چهار گروه دیگر بسته خواهد شد.

سرمای گلاسكو و روستوف سد بزرگ بارسا و بايرن

هفته پنجم مرحله گروهي رقابتهاي ليگ قهرمانان اروپا امشب با برگزاري 8 ديدار از چهار گروه ديگر به پايان خواهد رسيد. بارسلونا به گلاسكو سفر كرده تا برابر سلتيك قرار بگيرد و بايرنمونيخ هم در سرماي روسيه به مصاف روستوف ميرود. بازي مهم براي صدرنشيني را هم آرسنال و پاريسنژرمن برگزار ميكنند.

 

گروه A: جدال سرنوشتساز در لندن

آرسنال و پاريسنژرمن در اين گروه خودشان را زود از دو تيم ديگر يعني لودوگورتس بلغارستان و بازل سوئيس جدا كردند. اين دو تيم امشب بايد براي صدرنشيني در ورزشگاه امارات رقابت كنند و احتمالاً يك مساوي هم توپچيها را صدرنشين خواهد كرد. شاگردان ونگر اوضاع نسبتاً خوبي دارند و با تفاضل گل 9 بالاتر از پاريسيها هستند. البته بازي رودررو ملاك است و در صورتي كه تساوي با تعداد گل بيش از نتيجه ديدار رفت كه يك-يك بود رقم بخورد اين تيم پاريسيها خواهد بود كه صدرنشين ميشود. شاگردان اوناي اِمري نسبت به هفتههاي ابتدايي فصل شرايط بهتري پيدا كردهاند و در ليگ فرانسه هم به تيم نيس صدر جدولي نزديك شدهاند. البته در بازي رفت برابر آرسنال شانس پيروز شدن داشتند اما يك لحظه غفلت كافي بود تا آرسناليها با يك امتياز پاريس را ترك كنند. بازي امشب در خانه حريف برايشان سختتر خواهد بود ولي ستارههايي مثل كاواني و ديماريا ميتوانند براي آنها سرنوشت بازي را عوض كنند. البته توپچيها هم اوضاع خوبي در خط حمله دارند و تا پايان هفته چهارم با 12 گل زده همراه با رئال پس از بارسلونا دومين خط حمله خوب مرحله گروهي را در اختيار داشتهاند. اوزيل كه در 8 بازي آخر تيمش در ليگ قهرمانان يا گل زده يا پاس گل داده ميتواند شب خوبي براي ونگر و تيمش بسازد. در ديگر بازي اين گروه لودوگورتس و بازل بايد براي حضور در ليگ اروپا و ادامه كار در رقابتهاي اروپايي اين فصل مبارزه كنند.

 

گروه B: سه تيم در تكاپوي صعود

در گروه B هم سرنوشت سه تيم به يكديگر گره خورده. ناپولي پس از دو برد ارزشمند در دو هفته ابتدايي به سد سختي برخورد كرد. بشيكتاش موفق شد 4 امتياز در دو بازي رفت و برگشت از حريف ايتاليايي بگيرد تا دو هفته پاياني اين گروه حساستر شود. امشب ناپولي ميزبان ديناموكيف خواهد بود، البته بدون آركاديوش ميليك كه در بازي رفت هر دو گل شاگردان ساري را به ثمر رساند. آنها نيمنگاهي هم به ديگر بازي گروه دارند كه اگر مساوي شود دنيا به كام مردان شهر ناپل خواهد شد. بشيكتاش كه در ديدار رفت در آخرين دقيقه از بنفيكا با گل تاليسكا بازيكن قرضياش از همين رقيب يك امتياز گرفت حالا براي كسب سه امتياز به ميدان ميرود. قهرمان فصل قبل سوپرليگ تركيه در حال حاضر در ليگ اين كشور تيم دوم است و شرايط خوبي دارد. روحيه خوب شاگردان شنول گونش باعث شده تا برابر ناپولي امتيازهاي خوبي بگيرند و حالا با 6 امتياز حتي شانس بالاتر قرار گرفتن از ناپولي و بنفيكا 7 امتيازي را داشته باشند. اگرچه بنفيكا فصل قبل هم موفق شد به مرحله حذفي برسد و صعود آنها شگفتي نخواهد بود اما بشيكتاش ميتواند عملكرد خوبي با صعود از گروه B ثبت كند. رقابت ناپولي، بنفيكا و بشيكتاش تا روز پاياني ادامه خواهد داشت.

 

گروه C: بارسا در اسكاتلند به فكر جبران

بارسلونا سرانجام رنگ باخت را در هفته چهارم برابر منچسترسيتي ديد. شاگردان انريكه با وجود اينكه صدر جدول گروه C را در اختيار دارند اما دوست نداشتند برابر تيمِ پپ گوارديولا بازنده باشند. بلوگرانا 7 گل در نوكمپ به سلتيك زد و باز هم روي كاغذ آنها را بايد برنده دانست اما انريكه به خوبي ميداند جدال با تيمي كه موفق شد سه گل در خانه به سيتي بزند آسان نيست. سلتيك نشان داده خوب از بارسلونا گل ميخورد و در چهار بازي قبلي شامل سه بازي در ليگ قهرمانان و يك بازي دوستانه در مجموع 17 گل از كاتالانها دريافت كرده. خبر خوب براي بارساييها بازگشت ليونل مسي است. او پيش از بازي مقابل مالاگا به يكباره از ليست خارج شد اما با رفع مشكلش منعي براي بازي كردن در سلتيكپارك ندارد. شايد اين مرتبه نبوغ او به كمك بارسا بيايد و با سه امتياز ديگر صدرنشيني و صعودشان را قطعي كنند. مونشنگلادباخ فصل قبل و اين فصل سه بازي را برابر منچسترسيتي باخت و 10 گل هم در اين بازيها دريافت كرده. با اين وجود شاگردان آندره شوبرت دست و پا بسته نيستند و براي كسب امتياز به مصاف سيتي خواهند رفت. آلمانيها در خانه بازي ميكنند و شايد با كسب امتياز در اين بازي حضورشان در ليگ اروپا را مسجل كنند. سيتي كه هفته قبل به سختي موفق شد كريستالپالاس را شكست بدهد اميد كمرنگي براي گرفتن صدر جدول از بارسا دارد و گوارديولا بيشتر به فكر حتمي كردن صعود تيمش است.

 

 گروه D: بايرن از بحران اتلتيكو استفاده ميكند؟

اولين بازي امشب به دليل سرماي روسيه از ساعت 20:30 به وقت ايران در ورزشگاه «اُليمپ 2» بين روستوف و بايرنمونيخ برگزار خواهد شد. شرايط براي روستوف در بازي رفت خوب پيش نرفت و در نهايت با 5 گل مغلوب حريف نامدارشان شدند. حالا سردار آزمون و يارانش فرصت دارند تا از آخرين فرصت خودشان براي خودنمايي استفاده كنند و شايد بازيكنان جواني مثل سردار بتوانند با درخشش مقابل شاگردان آنچلوتي توجه باشگاههاي بزرگي را به خودشان جلب كنند. البته اين ديدار براي بايرن تشريفاتي يا آسان تلقي نخواهد شد، چراكه براي جبران باخت در «دِركلاسيكر» براي دورتموند به ميدان ميروند و از طرفي به فكر گرفتن صدر از اتلتيكو هستند. بايرن ميخواهد با كسب سه امتياز در هفته پاياني هم روخيبلانكو را مغلوب كند و تيم اول گروه D شود. اتلتيكو در ويسنته كالدرون پذيراي آيندهوون است. فصل قبل در رقابتهاي ليگ قهرمانان اروپا نتوانستند در خانه دروازه حريف هلندي را باز كنند و حالا فرصت دارند مثل بازي رفت سه امتياز ديگر از شاگردان كوكو بگيرند. سيمئونه بدترين شروعش در لاليگا را داشته و ميخواهد هر طور كه شده در پايان بازي امشب پيروز باشد. شكست در دربي مادريد بازيكنان اتلتيكو را براي كسب برد مصممتر كرده است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی