نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
پنجشنبه ۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

دیدار دورتموند برابر لژیا ورشو یکی از عجیب‌ترین بازی‌های تاریخ لیگ قهرمانان اروپا بود.

دنيای ديوانه‌كننده «زرد»

سهشنبه شب «ديوانهكنندهترين» بازي در ليگ قهرمانان اروپا را دورتمونديها در خانهشان رقم زدند و توانستند با برتري 8 بر4 مقابل لژيا ورشو، صدرنشينيشان در گروهي كه رئالمادريد هم در آن حاضر است را حفظ كنند. اين بازي فارغ از نتيجه خيرهكنندهاي كه داشت آبستن حوادث زيادي بود؛ اتفاقاتي كه البته ركوردهاي زيادي را به نام اين تيم زردپوش در طول تاريخ برگزاري بازيهاي ليگ قهرمانان اروپا ثبت كرد.

 

12 گل، ركوردي براي ليگ قهرمانان اروپا

8 بر4؛ نتيجه آنقدر ديوانهكننده است كه به نظر واقعي نميرسد ولي همين سهشنبهاي كه گذشت بوروسيا دورتموند با گلباران كردن لژيا ورشو ركورد پرگلترين بازي در ليگ قهرمانان اروپاي مدرن كه از فصل 1993-1992 شروع شده را شكست. در واقع با رد و بدل شدن 12 گل، ركوردي كه پيش از اين موناكو و دپورتيوو لاكرونيا 13 سال پيش ثبت كرده بودند شكسته شد. نوامبر 2003، شاگردان ديديه دشان در موناكو موفق شدند 8 بر 3 رقيب اسپانياييشان را شكست دهند و با 11 گل رد و بدل شده در آن بازي ركورددار شوند. با اين حال اين ركورد سهشنبه شب درست در وقتهاي تلفشده بازي با گلي كه ماركو رويس زد و دوازدهمين گل بازي شد، شكست. به غير از گلهاي كاگاوا، دمبله و نوري شاهين، ماركو رويس هم هتتريك كرد كه آخرين آنها تاريخساز شد.

 

3 پاس گل و يك گل زده؛ دمبله در قد و قواره اروپا

عجب بازيكني بود عثمان دمبله! مليپوش فرانسوي دورتموند در اين ديدار نمايش فوقالعادهاي در فاز هجومي داشت. بازيكن سابق تيم رن، كارش را از دقيقه 17 بازي شروع كرد و اولين پاس گلش را به شينجي كاگاوا داد. دو دقيقه بعد، او باز هم پاس گل ديگري به بازيكن ژاپني دورتموند داد تا «زردها» بازي يك بر صفر باخته را دو بر يك پيش بيفتند. اين مليپوش فرانسوي در دقيقه 30 هم بالاخره گلزني كرد تا اولين گل دوران حرفهاياش در ليگ قهرمانان اروپا را هم زده باشد. هنرنمايي دمبله در دقيقه 52 با دادن پاس گل به ماركو رويس كامل شد و نتيجه بازي 6 بر2 شد. عثمان در دقيقه 74 در شرايطي كه به شدت مورد تشويق هواداران قرار گرفته بود از زمين مسابقه بيرون رفت.

 

8 گل از 10 ضربه در چهارچوب!

مؤثر بازي كردن بازيكنان دورتموند در اين ديدار كاملاً مشخص بود؛ آلمانها نهتنها توانستند با زدن 8 گل قدرت خط حملهشان را به رخ بكشند بلكه نشان دادند كه توانايي زدن گل از موقعيتهاي نه چندان زياد را هم دارند! در نيمه اول شاگردان توماس توخل 7 ضربه به سمت دروازه لژيا داشتند كه از آن 5 گل ساختند! در نهايت دورتمونديها نشان دادند به طور ميانگين از هر دو ضربهاي كه به سمت دروازه رقيب زدهاند يكي را تبديل به گل كردهاند چون در مجموع آنها 15 ضربه به سمت دروازه زدند و 8 تاي آنها تبديل به گل شد. مورد جالبتر اينكه، از 15 ضربه به سمت دروازه، 10 ضربه فقط در چهارچوب بوده كه از اين 10 ضربه 8 تا تبديل به گل شده است.

 

7 گل؛ يك نيمه اول تاريخي

اگر ثبت نتيجه 8 بر4 ركوردي تاريخي براي بازيهاي انجام شده در ليگ قهرمانان اروپاست، نيمه اول همين بازي هم تاريخي شد؛ در واقع با برتري 5 بر 2 دورتموند در اين نيمه و 7 گلي كه در 32 دقيقه ابتدايي اين نيمه زده شد، نيمه اول، تبديل به پرگلترين نيمه تاريخ بازيهاي ليگ قهرمانان اروپا شد.

 

دورتموند در جمع باشگاه 5 تايي ولي... 

دورتموند با زدن 5 گل در نيمه اول، كاري كرد كه به ندرت در ليگ قهرمانان اروپا صورت گرفته است. در واقع قبل از اين اتفاق سهشنبه شب، فقط 6 تيم در تاريخ ليگ قهرمانان اروپا توانسته بودند در يك نيمه اينقدر گل بزنند. نكته جالب اينكه در بازي سال 2003، موناكو هم نيمه اول را با برتري 5 بر2 به رختكن رفت. البته ركورد گلهاي زده در يك نيمه در اختيار شاختار دونتسك است كه توانست سال 2014، 6 گل به باته بوريسف بزند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی