نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

لیورپول اين هفته صدرنشيني ليگ برتر را به چلسي باخت و مربي آلماني مي‌خواهد مطمئن شود كه هيچ‌كدام از بازيكنانش دچار سستي و غرور نشده‌اند.

كلوپ: صدرنشينی ماه نوامبر كه دل‌ خوش كردن ندارد

يورگن كلوپ به ستارههايش هشدار داده كه هر كدامشان حس ميكنند صدرنشيني ماه نوامبر بزرگترين دستاورد اين فصلشان بوده بايد خودشان را براي حذف شدن فوري از تيم آماده كنند. قرمزها اين هفته صدرنشيني ليگ برتر را به چلسي باختند و مربي آلماني ميخواهد مطمئن شود كه هيچكدام از بازيكنانش دچار سستي و غرور نشدهاند. او تجربيات خوبي را همراه با دورتموند در ليگ آلمان كسب كرده چون در شرايطي بسيار دشوار موفق شد اين تيم را به قهرماني برساند: «بله يك تجربه از كارم در دورتموند دارم كه ميتوانم به بازيكنانم بگويم؛ اينكه زياد در مورد وضعيت تيم فكر نكنند. اين خيلي كمك ميكند. اگر بازيكني دلش را به صدرنشيني ماه نوامبر خوش كند ديگر در دسامبر توي تركيب نخواهد بود چون من خيلي سريع متوجه چنين تفكري در بازيكنم ميشوم. خيلي خوب است كه حداقل يك بار در عمرت صدرنشيني را هرچند كوتاه تجربه كني اما اين موقعيت چندان هم مهم نيست. اگر بخواهي اين اول بودن را جشن بگيري رفتارت حرفهاي نخواهد بود و اينجاست كه مشكل پيدا ميكنيم.»

 

كلوپ، دورتموند را بعد از تنها دو سال كار در اين باشگاه به قهرمان بوندسليگا تبديل كرد هرچند كه تيمي تقريباً كمتجربه را تحويل گرفته بود. به گفته خودش رمز موفقيت او تواضع تيم بود و حالا در آنفيلد هم همين انتظار را از بازيكنانش دارد.

 

كمتجربگي در زمينه صدرنشيني و مواجهه با فشارهاي چنين جايگاهي از مشكلات بزرگ ليورپول بوده اما كلوپ مطمئن است كه مردانش انتظاراتش را برآورده خواهند كرد و ديگر دچار غرور نميشوند: «ديگر از اين اتفاقات نميافتد. بازيكنان اينجا هستند چون شخصيتش را دارند و راه درازي را تا همين جا طي كردهاند.» ليورپول حالا در كورس قهرماني يك امتياز از چلسي عقب افتاده و منچسترسيتي را هم در تعقيب خودش ميبيند اما تمامي كساني كه شاهد بازي بدون گل آنها در اين هفته بودند معتقدند كه اين تيم اعتماد به نفس و قدرت بالايي دارد هرچند كه در گلزني موفق نبود: «ما روزي چهار، پنج ساعت اينجا هستيم. گاهي هم كمتر يا بيشتر. هنوز هم چند ساعتي ميشود وقت گذاشت تا نتايج بهتري بگيريم و اين همان كاري است كه بايد انجام بدهيم. خيلي هم سخت نيست. بچهها ميدانند كه نبايد به چيزي فكر كنند. فقط بايد آرامش خودشان را حفظ كنند و فوتبالشان را بازي كنند. بعد بايد ديد چه ميشود.»

 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی