نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

رئال با گلزنی بازیکنان فرانسوی موفق شد برای بیستمین مرتبه متوالی به مرحله بعدی لیگ قهرمانان اروپا برسد.

صعود فرانسوی

 در روزي كه كريستيانو رونالدو به ليسبون بازگشته بود اين فرانسويهاي رئالمادريد بودند كه تيم را از مخمصه نجات دادند و با سه امتياز شيرين خارج از خانه به اسپانيا بازگشتند. اكنون كهكشانيها براي صدرنشين شدن بايد از دورتموند امتياز بگيرند. ديداري كه دو هفته ديگر برگزار ميشود و رئال در سانتياگو برنابئو ميزبان زنبورهاست.

 

بيل دوباره مصدوم شد

مدتها بود كه از مصدوميتهاي سريالي كه گرت بيل فصل قبل دچارش ميشد خبري نبود. اين مصدوميت در حالي در جريان بازي با اسپورتينگ ليسبون رخ داد كه بيل در فرم خوبي قرار داشت. هنوز جزئيات مدت زمان آسيبديدگي بيل مشخص نشده است. رئالمادريد دسامبر شلوغي را در پيش دارد كه با الكلاسيكو آغاز ميشود، سپس به ديدار دورتموند براي صدرنشين گروه F ميرود و به رقابتهاي جام جهاني باشگاهها در ژاپن پيش از اتمام سال 2016 قدم ميگذارد. در چنين شرايطي غيبت بيل ميتواند به ضرر كهكشانيها تمام شود.

 

محبوبيت كريس در ليسبون

وقتي پيش از آغاز بازي از بلندگوي ورزشگاه ژوزه آلوالاده اسامي بازيكنان رئالمادريد خوانده شد، هواداران اسپورتينگ پس از شنيدن نام كريس رونالدو به تشويق بازيكن اسبق خود پرداختند. آنها بنرهايي با خود به ورزشگاه آورده بودند كه عكس جواني كريس در لباس اسپورتينگ را نشان ميداد و اين جمله روي آن نوشته شده بود: «ساخت پرتغال.» رونالدو با وجود اينكه در سن 18 سالگي از اسپورتينگ جدا شد و هيچ جامي با آنها فتح نكرد، براي مردم اين شهر حكم اسطوره را دارد. محبوبيتي كه نتوانست با 374 گل و دو عنوان ليگ قهرمانان در مادريد به آن برسد.

 

بيستمين صعود متوالي

شوكي كه در هفته چهارم با دريافت سه گل از لژيا ورشو (با تساوي 3-3) به رئاليها وارد شد صعود اين تيم را يك هفته به تأخير انداخت. اسپورتينگ مانعي براي قطع كردن نوار شگفتانگيز 20 صعود متوالي به مرحله حذفي رقابتهاي ليگ قهرمانان اروپا نبود. ركوردي كه به رئاليها اختصاص دارد و تنها رقيبشان آرسنال است كه 17 فصل پشت سر هم جواز صعود را به دست ميآورد. تفاوت اين دو تيم اما در اين است كه رئالمادريد در اين 20 سال 5 بار فاتح ليگ قهرمانان شده است.

 

BBC كمرنگ ميشود

تا الان زينالدين زيدان شيوه كارلو آنچلوتي كه استفاده از مثلت BBC (تركيب مورد علاقه رئيس باشگاه، فلورنتينو پرس) بود را براي تيمش در نظر ميگرفت. در بازي با اتلتيكومادريد كه رئال سه بر صفر برنده شد، ايسكو نمايش درخشاني داشت و كريس رونالدو هتتريك كرد. ايسكو يكبار ديگر مقابل اسپورتينگ از ابتدا به ميدان رفت، گرت بيل و لوكاس واسكس در سمت چپ و راست بودند و كريس نقش مهاجم نوك را ايفا ميكرد. شيوهاي كه نشان ميدهد زيدان ديگر مثل سابق اعتقادي به استفاده قطعي از مثلث BBC ندارد اما با اين حال زيدان با فرستادن كريم بنزما (يكي از سه ضلع اصلي مثلث مورد اشاره) به زمين مسابقه توانست پيروزي را از آن خود كند.

 

رئال خطرناك در ضربات ايستگاهي

بارها گفته شده كه رئالمادريد در ضربات ايستگاهي خطرناك است. گلي كه رافائل واران مدافع رئالمادريد وارد دروازه اسپورتينگ ليسبون كرد يازدهمين گل كهكشانيها از ضربات ايستگاهي در اين فصل بود. قد و قامت بازيكناني نظير رافائل واران، گرت بيل، كريس رونالدو و سرخيو راموس با ارسالهاي لوكا مودريچ و توني كروس، اسلحهاي نيرومند براي رئالمادريد به حساب ميآيد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی