نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
۰
پنجشنبه ۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۷
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سال‌های سال است که دغدغه ذهنی و فکری دستگاه ورزش ما فقدان آدم‌های تأثیرگذار در کنفدراسیون‌ها و فدراسیون‌های جهانی است، دغدغه‌ای که هیچ‌گاه منجر به یافتن راه چاره نشده و گاهی با داشتن نیرو‌هایی در این مراکز تصمیم‌گیرنده، تقیدی برای حفظ آنها نداشته‌ایم.

در پارهای از اوقات هم با ذکاوت نابغههای داخلی اسباب حذف نیروهای خود را فراهم آوردهایم به عنوان مثال فدراسیونی از داخل نامه نوشته و مدعی شده فلان آقایی که عضو برجسته شماست در داخل کشور ما عنوانی ندارد و به جای او باید مسئول کنونی بیاید، آنها هم از خدا خواسته آن منصب را از ما گرفته و به آدمهای خود دادهاند. در بسیاری از مواقع نفوذ به این مجامع با روابط شخصی به دست آمده و لذا صاحبان این موقعیت حاضر نیستند حتی به خاطر منافع ملی منزلت خود را متزلزل کنند.

هرچند که این پستها به لحاظ موقعیت شغلی به آنها داده شده و از نظر قانونی و اخلاقی بدهکار کشور خود هستند. نتیجه اینکه ما نباید دلخوش به حضور یکی، دو چهره در کنفدراسیونها و فدراسیونهای جهانی و آسیایی باشیم. حضور این عناصر که حاضر نخواهند بود چالشی با کنفدراسیونها به وجود آورند، ما را از دفاع از حق طبیعی دور میکند و نه تنها سودی برای ما ندارند بلکه با اشغال جایگاهی فرصتسوزی هم به وجود میآورند. کسب این کرسیها اگر با حمایت و سیاستگذاری دستگاه ورزش ما و فدراسیونهای ما باشد به یقین میتواند مؤثر به حال ما شود در غیر این صورت بود و نبود این حضرات چندان سودی نخواهد داشت و عنوانها به شکلی شغل شخصی محسوب میشود.

در موضوع بازی ایران با سوریه و عدم در نظر گرفتن موقعیت ممتاز فعلی فوتبال ما در آسیا فقدان نیروهای تأثیرگذار بیش از پیش حس میشود و حضور اهریمنی سعودیها در کنفدراسیون که میخواهند مانع شکوفایی بیشتر ما بشوند به خوبی مشهود است.

لذا این شرایط ما را وا میدارد تا با تمام توان و امکانات در خدمت تیم ملی باشیم و پیروزی در دوحه را یک ضرورت برای تیم خود بدانیم و برای این منظور تا آن روز چند بازی تدارکاتی مناسب برای تیم ملی در نظر بگیریم. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی