نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مورينيو توجه چنداني به موزس نكرد و فصل قبل او را به صورت قرضي به وستهم فرستاد اما كونته مي‌گويد از لحظه‌اي كه وارد چلسي شده دريافت كه موزس چقدر با‌استعداد است.

از روز اول متوجه استعداد موزس شدم!

 آنتونيو كونته از اينكه ژوزه مورينيو تا اين حد ويكتور موزس را دستكم گرفته بود ابراز تعجب كرده و به اين مربي كنايه زده است. اين بازيكن اهل نيجريه از زماني كه در سيستم 3-4-3 اين مربي ايتاليايي به عنوان بال راست بازي ميكند عملكرد درخشاني داشته كه حاصلش رفتن چلسي به صدر جدول بوده. مورينيو توجه چنداني به موزس نكرد و فصل قبل او را به صورت قرضي به وستهم فرستاد اما كونته ميگويد از لحظهاي كه وارد چلسي شده دريافت كه موزس چقدر بااستعداد است: «من از همان روزهاي اول كمپ تمرينات تابستاني متوجه شدم او چه بازيكن خوبي است. هم تكنيك دارد، هم قدرت فيزيكي و هم توانايي پوشش دادن 70 متر از زمين را. باورنكردني است كه بازيكني مثل او دستكم گرفته شده.» موزس 25 ساله اين فصل در 13 بازي براي چلسي به ميدان رفته، سه گل زده و يك پاس گل داده تا خيال مربي از بابت تواناييهايش راحت شود. او در بازيهاي مقدماتي جام جهاني براي تيم ملي كشورش هم چهرهاي توانا بوده و در ديدار مقابل الجزاير كه تيمش به پيروزي 3 بر يك رسيد دو گل به ثمر رساند.

 

كونته در مورد وضعيت خودش هم حرف زد: «ميخواهم به باشگاه نشان بدهم كه آنها با اطمينان به آنتونيو كونته براي سه سال آينده، كار درستي انجام دادهاند. اين براي من حتي از كسب جامها نيز ارزشمندتر است. در ايتاليا همه چيز را خيلي سريع ميخواهند. عجله فراواني براي كسب نتيجه وجود دارد بدون در نظر گرفتن اينكه داشتن ساختار مناسب چقدر مهم است اما در انگليس همه چيز ساختار درستي دارد و شما از رفتن به ورزشگاه لذت ميبريد. آيا ما ميتوانيم در ليگ امسال قهرمان شويم؟ اين اصلاً اتفاقي نيست كه به آساني رخ دهد. در جنگ قهرماني دستكم 6 تيم حضور دارند. يكي قهرمان ميشود و سه تيم ديگر به ليگ قهرمانان ميروند و دستكم دو تيم هم به ليگ اروپا ميروند. ليگ برتر امسال به نظر ميرسد سختترين دوره تاريخ اين رقابتها باشد. ما بايد با آرسنال، ليورپول، منچسترسيتي، تاتنهام و منچستريونايتد بجنگيم. هيچ ليگي در جهان با اين سطح كيفي رقابت وجود ندارد.»

 

تحول اصلي چلسي بعد از دو شكست متوالي مقابل آرسنال و ليورپول و با تغيير رويكرد به سمت سيستم 3-4-3 به وجود آمد كه كونته در اين مورد گفت: «اولين سيستمي كه به كار گرفتم 4-2-4 بود، مثل همان روشي كه در باري، سيهنا و اوايل حضورم در يوونتوس استفاده ميكردم. سپس به 2-5-3 روي آوردم و در نهايت از 3-4-3 استفاده كردم چون براي اين تيم، بهترين سيستم ممكن همين بود.»

 

 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی