نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

نام تيم‌هاي بزرگ در بين بالانشينان جدول استفاده از بازیکنان جوان به چشم نمي‌خورد و در نهايت هم بايد جايزه جوانگرايي را به تيم‌هاي آلماني داد.

جوان‌ترين تيم‌های فصل 17-2016 را بشناسيد

استفاده از بازيكنان جوان در فوتبال اروپا اكنون به يك عادت تبديل شده است. شايد بازي كردن بازيكني با 20 سال سن در قارهاي به جز اروپا كلي سر و صدا به پا كند اما بازي كردن بازيكني 17 ساله در قاره سبز امري طبيعي به حساب ميآيد. در اين فصل هم تيمهاي حاضر در پنج ليگ معتبر اروپا جوانگرايي را در برنامه خود قرار دادند و ميانگين سني خود را اين بار در تركيب اصلي پايين آوردند. البته نام تيمهاي بزرگ در بين بالانشينان اين فهرست به چشم نميخورد و در نهايت هم بايد جايزه جوانگرايي را به تيمهاي آلماني داد.

 

تولوز دارنده جوانترين تركيب اصلي فصل 17-2016

شايد برايتان عجيب باشد اما تولوز فرانسه دارنده جوانترين تركيب اصلي فصل 17-2016 است. تولوز با ميانگين سني 44/23 در امر جوانگرايي آن هم در بين 11 نفر اصلي خود پيشتاز است. هر چند تولوز تاوان اين جوانگرايي را داده و هماكنون در رتبه هشتم جدول رقابتهاي ليگ يك فرانسه حضور دارد.

 

نيس و لوركوزن در تعقيب تولوز

بعد از تولوز، يك تيم فرانسوي ديگر در جايگاه دوم قرار دارد. ميانگين سني نيس 31/24 است و با 3 امتياز اختلاف نسبت به موناكو و پاريسنژرمن در صدر جدول جاي دارد. بايرلوركوزن تيم نهم جدول بوندسليگا نيز تحت هدايت روجر اشميت از ميانگين سني 33/24 برخوردار است.

 

لايپزيك پديده

لايپزيك را بايد به معناي واقعي كلمه پديده اين فصل رقابتهاي بوندسليگا دانست. تيمي كه سه امتياز نسبت به بايرنمونيخ پرادعا بيشتر دارد و صدر جدول را مال خود كرده است. لايپزيكيها اما اين كار بزرگ را با بازيكناني جوان و ناشناخته انجام دادهاند كه ميانگين سني آنها مجموعاً 60/24 است.

 

دورتموند نهم، ميلان دوازدهم

دورتموند در ساليان اخير هميشه جزو تيمهايي بوده كه در نبرد با غولهاي فوتبال اروپا جوانگرايياش را به رخ كشيده است اما جالب است بدانيد زردپوشان وستفالن با ميانگين سني 16/25 به جايگاهي بهتر از نهم در اين فهرست دست پيدا نكردهاند. ميلان هم كه امسال مدام از جوانگرايي دم ميزند در رتبه دوازدهم اين جدول است و ميانگين 37/25 را در اختيار دارد. جالب اينجاست ميلان تنها تيم ايتاليايي حاضر در اين فهرست است.

 

تاتنهام بالاتر از ليورپول

در اين فهرست تيمهاي انگليسي هم حضور دارند كه البته تعداد آنها كمتر از انگشتان يك دست است. مائوريسيو پوچتينو از تاتنهام تيمي ساخته كه ميانگين سنياش 60/25 است. عددي كه در نوع خود خوب است اما وقتي در بين پنج ليگ معتبر اروپا لحاظ ميشود جايگاه پانزدهم را دريافت ميكند. يورگن كلوپ سرمربي ليورپول كه در مصاحبههايش از كاهش ميانگين سني بازيكنانش حرف ميزند، تيمش با ميانگين 09/26 سال در جايگاه هجدهم قرار دارد. با اضافه كردن ساندرلند، حضور تيمهاي انگليسي در اين فهرست تكميل ميشود.

 

ژرمنهاي ركورددار

اگرچه تيم فرانسوي تولوز در صدر اين فهرست قرار دارد اما در مجموع تيمهاي آلماني بيشترين نماينده را در اختيار دارند. از بين 25 تيم جوان پنج ليگ معتبر اروپا در فصل 17-2016، بوندسليگا با 9 نماينده ركورددار است. تيمهايي نظير لايپزيك، فرايبورگ، مونشن گلادباخ، دورتموند، لوركوزن، هوفنهايم، ماينتس، شالكه و ولفسبورگ در اين فهرست به چشم ميخورند.

 

فرانسويها جوان ميشوند

با نگاهي به فهرست جوانترين تيمهاي فصل 17-2016 ميتوان حضور پررنگ تيمهاي فرانسوي را نيز مشاهده كرد. فرانسويها 7 نماينده در اين فهرست دارند كه نشان از جوانگرايي همراه با برنامه آنها دارد. تولوز، نيس، موناكو، ليون، نانت، سنت اتين و بوردو نمايندگان ليگ يك فرانسه در اين فهرست به حساب ميآيند.

 

اسپانيا و پنج نماينده

اسپانيا با داشتن پنج نماينده، شرايط متوسطي در اين فهرست دارد. جايي كه تيمهاي ويارئال، والنسيا، آلاوس، مالاگا و گرانادا جوانترين تيمهاي اسپانيايي را تشكيل ميدهند و خبري از بارسلونا، رئالمادريد و بارسلونا نيست.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی