نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

بانوی شطرنج‌باز کشورمان گفت: از دست دادن پیروزی احتمالی مقابل حریف اوکراینی اگر باعث ناکامی‌ام در کسب عنوان قهرمانی در مرحله پایانی مسابقات گرندپری بانوان جهان شود، ناراحت نخواهم شد.

خادم‌الشریعه: اگر به خاطر تساوی توافقی با حریف اوکراینی قهرمان نشوم، ناراحت نمی‌شوم

سارا سادات خادمالشریعه روز گذشته (یکشنبه) در دور هشتم از مرحله پنجم و پایانی رقابتهای گرندپری بانوان جهان مقابل «ناتالیا ژوکووا» از اوکراین قرار گرفت و به تساوی رسید.

این نتیجه در حالی رقم خورد که حریف اوکراینی به دلیل حضورش در بیمارستان برای همراهی شطرنجباز فرانسوی، شرایط خوبی نداشت و به خادمالشریعه پیشنهاد تساوی داد که دختر 19 ساله کشورمان در حرکتی تحسین برانگیز این پیشنهاد را پذیرفت.

خادمالشریعه در گفتوگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره این اقدام خود اظهار داشت: جو عجیبی در سالن مسابقات حکمفرما بود، چون یکی شطرنجباز 20 ساله روسی با سقوط از طبقه دوازدهم یک ساختمان از دنیا رفته بود و همه افراد حاضر در سالن، بهویژه آنهایی که او را میشناختند، بسیار ناراحت بودند.

وی افزود: در این چنین وضعیتی، حریف اوکراینیام شرایط خوبی نداشت و در واقع همه به خاطر اتفاقی برای اتفاقی که برای شطرنجباز فرانسوی افتاده بود، غمگین بودند.

بانوی شطرنجباز کشورمان ادامه داد: به نظرم نتیجه تساوی برایم بد نبود اما ترجیح میدادم بازی به صورت کامل انجام میشد و میتوانستم از شانسم استفاده کنم. ممکن بود حتی شکست بخورم اما با توجه به آمادگی که در این مرحله دارم، شانس پیروزیام زیاد بود.

خادمالشریعه در پاسخ به این سوال که اگر از دست دادن 0.5 امتیاز بازی دیروز باعث ناکامیاش در قهرمانی این مرحله شود، چه واکنشی خواهد داشت؟ گفت: واقعیت این است که اگر این 0.5 امتیاز منجر به قهرمان نشدنم شود، ناراحت نمیشوم. معتقدم اگر این اتفاق برای من هم رخ میداد، سایر بازیکنان نیز همین کار را میکردند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی