۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

دیدار دو تیم پرسپولیس و ماشین‌سازی تبریز امروز در حالی از ساعت 17:15 برگزار می‌شود که برانکو ناچار است تغییراتی در ترکیب خود ایجاد کند. محرومیت محمد انصاری و مصدومیت علیرضا بیرانوند و امید عالیشاه عامل این تغییرات خواهد بود. اگر اتفاق خاصی رخ ندهد نفرات زیر برای پرسپولیس به میدان می‌روند.

همه تغییرات اجباری پرسپولیس در دیدار امروز مقابل ماشین‌سازی

رادوشوویچ به دنبال سومین کلین شیت

کمتر کسی فکرش را میکرد پرسپولیس علیرضا بیرانوند ملیپوش را نداشته باشد و باز گل نخورد اما این اتفاق افتاد. «بوژو» یا همان بوژیدار رادوشوویچ در 2 بازی گذشته پرسپولیس برابر نفت آبادان و به ویژه پیکان خوش درخشید و دروازهاش را بسته نگه داشت تا فردا برانکو با خیال راحت او را درون دروازه تیمش قرار دهد البته این گلر کروات مصدومیت جزئی هم در تمرینات اخیر داشت که مشکلی نیست و میتواند.

ستون پرسپولیس

پرسپولیس با بیرانوند و رادوشوویچ گل نمیخورد و فرقی هم نمیکند چه کسی درون دروازهاش باشد. عامل اصلی این استحکام خط دفاعی پرسپولیس، سیدجلال حسینی است. ستون پرسپولیس که در 11 هفته گذشته فقط یک کارت زرد گرفته و برابر پیکان نیز با تعقیب حرفهای توپ تا آخرین لحظه جلوی یک شکست حتمی را گرفت. حالا او باید در غیاب محمد انصاری هم دروازه تیمش را مقابل حریف مصون نگه دارد که بعید میدانیم از این کار خود برنیاید.

کوچ ماهینی

مدافع است مورد علاقه برانکو بالاجبار و در غیاب محمد انصاری محروم احتمالاً زوج سیدجلال حسینی در مرکز خط دفاعی خواهد بود. ماهینی در استقلال اهواز و همین بازی دوستانه اخیر پرسپولیس برابر تیم ملی دانشجویان دفاع وسط بازی کرده است. ماهینی از سرعت و قدرت کافی برخوردار است و شاید تنها نقطه ضعف او سرزنی باشد. در دیدار حذفی مقابل قشقایی این ضعف نمود پیدا کرد و باید دید ماهینی برابر ماشینسازی و کنار سیدجلال میتواند جوری بازی کند که محمد انصاری بار دیگر به دفاع چپ بازگردد یا اینکه...؟

خدا یک جو شانس بدهد!

خدا یک جو شانس بدهد! انصافاً چه کسی فکرش را میکرد آنتونی گولتس توزرد از آب درآید، محمد آرامطبع مصدوم شود و محمد انصاری به مرکز خط دفاع برود تا محسن ربیعخواه فیکس پرسپولیس آن هم در سال اول حضورش شود؟ اما همه این اتفاقات خوب به یک باره برای بازیکنی افتاد که پست اصلیاش هافبک دفاعی است! به هر حال محسن ربیعخواه با همان خصوصیاتی که شناختیم و فقط برای کمک به دفاع و نه حمله(!) برابر ماشینسازی هم بازی میکند.

رامین رضاییان؛ توفیق اجباری

نقطه عطف پرسپولیس برابر ماشینسازی تبریز بازگشت رامین رضاییان به ترکیب اصلی است. مدافع راست فیکس تیم ملی که از ابتدای فصل به دلیل لجبازی یا اعتقاد برانکو به حسین ماهینی روی نیمکت نشسته، حالا با محرومیت محمد انصاری یک توفیق اجباری نصیبش خواهد شد. رامین که هفتههاست محبوب دل تماشاگران پرسپولیس شده خوب میداند چه فرصت مغتنمی نصیبش شده و باید بهترین استفاده را از آن داشته باشد. پیشبینی میکنیم اگر جمعه روز رضاییان باشد حداقل یک پاس گل بدهد.

بهترین روزهای گتوزو پرسپولیس

کمال گتوزو! این هفتهها در بهترین شرایط به سر میبرد و به قول معروف در اوج است. او 2 گل هم در بازی دوستانه پرسپولیس مقابل تیم ملی دانشجویان زد تا این آمادگی را به رخ بکشد. کامیابینیا که دوباره به لیست کیروش راه پیدا کرده عنصر تعیینکننده خط میانی سرخپوشان است که برابر ماشینسازی هم میتواند در کنار توپربایی و جنگندگی به گلزنی هم فکر کند.

علیپور؛ مهاجم باید گل بزند

زبانمان مو درآورد از بس نوشتیم یک مهاجم آن هم در تیم بزرگ پرسپولیس باید گل هم بزند. علی علیپور خوب میجنگد، با مدافعان حریف درگیر میشود و برای مهدی طارمی فضاسازی میکند اما این کافی نیست.

11 هفته گل نزدن برای مهاجم فیکس پرسپولیس اصلاً خوب نیست و علی علیپور باید بجنبد و از همین بازی با ماشینسازی آغاز کند. این بازیکن جوان قائمشهری خیلی شانس آورده که ولادیمیر پریموف اوکراینی خیلی مهاجم باکیفیتی نیست وگرنه تا به امروز جای علیپور را گرفته بود. به هر حال از ما گفتن بود!

بازیکن محبوب برانکو دور از اوج

فرشاد احمدزاده به رغم نزول فاحش خود باز هم در ترکیب اصلی پرسپولیس بازی خواهد کرد. برانکو اعتقاد دارد وینگر راست تیمش باید چپپا باشد و بتواند به تو بزند. حالا احمدزاده میتواند برابر ماشینسازی چنین باشد؟ او برابر پیکان آن فرشاد همیشگی نبود و انتظار میرود به خودش آمده باشد. هر چه نباشد او شمارهای را بر تن میکند که روزگاری بر تن امثال زندهیاد همایون بهزادی، کریم باقری و علی دایی بوده است.

وحید باید مثل تیم ملی باشد

وحید امیری در هفتههای اخیر نتوانسته همان نمایش تیم ملی را در پرسپولیس اجرا کند. وینگر چپ سرخپوشان این روزها و پس از مصدومیت امید عالیشاه لای پر قو نگه داشته شده که بتواند در بازی با ماشینسازی تبریز کاری کند. جمعه اگر روز وحید امیری باشد و بتواند مثل تیم ملی بدرخشد آنگاه پرسپولیس میتواند امیدوار به برد شیرینی باشد.

مسلمان؛ بلند شو فرمانده!

فرمانده خط میانی پرسپولیس بدون کوچکترین تردیدی محسن مسلمان است؛ مردی که طراحی حملات پرسپولیس را بر عهده دارد، ضربه ایستگاهی میزند، کرنر ارسال میکند و خلاصه همه اختیارات را دارد. او هم در بازی با پیکان آن محسن مسلمان همیشگی نبود و باید جلوی ماشینسازی برخیزد و کاری کند. مسلمان هم نقشی تعیینکننده در این بازی بر عهده خواهد داشت.

طارمی خود را به پیوس و همه پرسپولیسی ها ثابت کند

اما شاید تعیینکنندهترین بازیکن پرسپولیس برابر ماشینسازی مهدی طارمی باشد؛ مهاجم 5 گله سرخپوشان که پس از بازی با پیکان انتقادات فراوانی را به جان خرید، از فرشاد پیوس که مدعی شده بود شبها دیر میخوابد تا بقیه. طارمی جمعه جلوی چشمان هواداران پرشمار پرسپولیس باید خیلی چیزها را ثابت کند. طارمی میتواند مقابل تیم ته جدولی ماشینسازی حتی به هتتریک هم فکر کند؛ اتفاقی که نه تنها به طور کامل او را از بحران خارج میکند بلکه به صدر جدول گلزنان هم میرساند. طارمی فقط و فقط باید تمرکز داشته باشد و با خونسردی کامل ضربات آخر را بزند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی