نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

دست تقدیر به برخی از مسافران هواپیمای حامل بازیکنان چاپکونسه زندگی دوباره داد.

مرگ همين نزديكی‌ها بود

6 نفر از مسافران پرواز بيبازگشت هواپيماي حامل بازيكنان تيم چاپكوئنسه، با وجودي كه سوار بر اين هواپيما بودند، توانستند از اين پرواز مرگبار جان سالم به در ببرند و گويا دست تقدير، به آنها فرصت زندگي دوباره داد.

 

يكي از اين افراد اروين توميري، يكي از كارمندان فني هواپيما بود كه از اين سانحه مرگبار زنده بيرون آمد. اين كارمند فني بوليويايي در گفتوگو با راديو كاراكول در مورد معجزهاي كه در زندگي شخصياش رخ داده، گفت: «من نجات يافتم چون پروتكل اورژانسي را دنبال كردم. يك چمدان بين پاهايم قرار دادم و همانطور كه به همه توصيه ميشود، به حالت و فرم جنيني نشستم اما اكثر مسافران از روي صندليهايشان بلند شده بودند و فرياد ميكشيدند.»

 

ساعاتي بعد از سقوط هواپيما، ويكتور مارولاندا، مدير ورزشي باشگاه ناسيونال مدلين و رينالدو روئدا، مربي اين باشگاه كلمبيايي، براي عيادت از بازماندگان اين سانحه هوايي به بيمارستان رفتند ولي تنها توانستند با 2 مهماندار هواپيما گفتوگو كنند. آقاي ارولاندا به شبكه راديويي لارد گفت كه مهماندار بازمانده هواپيما به او گفته كه هنگامي كه سانحه رخ داده، او و همكار ديگرش در بخش عقبي هواپيما بودند.

 

يكي ديگر از بازماندگان اين پرواز، شيمنا سوارس، ديگر مهماندار خطوط هوايي بوليوي بود كه به نماينده دولت كلمبيا كه به عيادت آنها رفته بود، گفت: «چراغها خاموش شدند و از آن زمان تا همين حالا ديگر چيزي يادم نيست.»

 

4 نفري كه سوار برهواپيما نشدند

چند روز قبل از انجام اين پرواز بود كه سرمربي تيم چاپكوئنسه نام 3 بازيكن را از ليست بازيكناني كه براي اين بازي به كلمبيا عازم ميشدند، خط زد تا اين 3 نفر در برزيل بمانند اما جداي از اين سه نفر، 4 نفر ديگر نيز در ابتدا قرار بود با اين پرواز عازم كلمبيا شوند كه در نهايت اين اتفاق رخ نداد.

 

* يكي از اين 4 نفر، شهردار شهر چاپكو بود؛ آقاي لوسيانو بوليگون كه بعد از اين سانحه در گفتوگو با گلوبوسپورته گفت: «به خاطر مشكلات كاري در نهايت با كاروان پرواز نكردم. در سائوپائولو با تعدادي از شهرداران منتخب جلسهاي داشتم.» قرار بر اين بود كه او روز سهشنبه 29 نوامبر با پروازي تجاري خودش را به مدلين كلمبيا برساند. او حالا 30 روز در چاپكو عزاي عمومي اعلام كرده و تمام مراسم عمومي مرتبط با سال نو را نيز لغو نموده.

 

* پلينيو نس فيليو يكي از مديران باشگاه نيز به خاطر انجام چندين فعاليت كاري در سائوپائولو ماند و با ساير اعضاي كاروان چاپكوئنسه عازم كلمبيا نشد. اين در حالي بود كه نامش در فهرست مهمانان اين پرواز قرار داشت. او در اين رابطه گفته: «صبح با آنها خداحافظي كردم و آنها گفتند كه ميخواهند اين رؤيا را محقق كنند. ما هم كلي احساساتي شديم. با هم براي تحقق اين رؤيا، كلي رؤياپردازي كرده بوديم ولي اين رؤيا به پايان رسيد.»

 

* ژلسون مريسيو، نماينده سانتا كاتارينا: مشغلههاي كاري مانع آن شد كه مريسيو، همراه با كاروان باشگاه چاپكوئنسه عازم سانتاكروس و پس از آن مدلين شود. اين مقام سياسي گفت: «با وجودي كه برنامهريزي كرده بودم تا در اين پرواز تيم را همراهي كنم، تصميم گرفتم به خاطر فعاليتها و كارهايي كه در طول هفته داشتم، در نهايت به اين سفر نروم.»

 

* ايوان كارلوس آگنولتو خبرنگار: او براي پوشش دادن بازي چاپكوئنسه و پالميراس در سائوپائولو به سر ميبرد و قرار بر اين بود تا با كاروان چاپكوئنسه عازم مدلين شود ولي وقتي فهميد كه به خاطر داشتن مدارك شناسايي قديمي، ممكن است به مشكلاتي برخورد، از اين سفر انصراف داد.

 

جشن تولدي كه ناجي جان مارسلو بوئك شد

اندكي قبل از اعزام كاروان باشگاه برزيلي به كلمبيا، مارسلو بوئك، دروازهبان سوم باشگاه چاپكوئنسه از مديران اين تيم خواسته بود تا در صورت امكان با كاروان تيم به مدلين سفر نكند تا بتواند مهماني جشن تولدش را برگزار كند.

 

البته تا قبل از اين خواسته، نام او در ليست مسافران هواپيماي مرگ قرار داشت ولي او از مسئولان تيمش خواست تا به او اجازه دهند تا در برزيل بماند چرا كه روز 28 نوامبر روز تولدش بود و او ميخواست در اين روز در كنار دوستان و خانواده تولدش را جشن بگيرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی