نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

باز هم مثل همیشه پیش از ال‌کلاسیکو عملکرد مسی و ر ونالدو با هم مقایسه میشود.

مسی و رونالدو؛ چه کسی برتر است؟

امشب ورزشگاه نوکمپ، میزبان دوئل رودرروی کریس رونالدو و مسی در بازی الکلاسیکو خواهد بود. این بیست و ششمین بار از زمان انتقال کریس رونالدو به رئالمادرید است که این دو ستاره در بازی الکلاسیکو رودرروی هم قرار میگیرند. در مجموع با مروری آماری بر نتایج ، ستاره آرژانتینی برتر از حریف است. بارسا در 12 تا از25 الکلاسیکویی که از زمان انتقال کریس به لالیگا برگزار شده، به پیروزی رسیده (کریس به خاطر مصدومیت فینال جام حذفی سال2014 را از دست داد.) ولی اگر آمار را به صورت ریز به ریز وجزئی مرور کنیم، کریس کمی از حریفش پیش است. او در مجموع در بازیهای الکلاسیکو 16 گل به ثمر رسانده که یک گل بیشتر از گلهای مسی در این مسابقه است.

 

ده تا از 16 گل کریس در بازیهای الکلاسیکو، در خانه بارسا به ثمر رسیدهاند و او در هشت تا از 9 سفر اخیرش به این ورزشگاه در تمامی تورنمنتها، موفق به گلزنی در نوکمپ شده. در طول این دوره مسی تنها توانسته 5 گل در مقابل چشمان هوادارانش به ثمر برساند. لئو هم در خانه رقیب بیشتر گل زده و تا حالا توانسته 10 بار در ورزشگاه برنابئو به گل برسد.

 

کریس همچنین در الکلاسیکوهای بیشتری نسبت به مسی به گل رسیده (14مقابل 10): کریس تنها در2 بازی الکلاسیکو، هردو در فصل 2013-2012، دو گل در یک بازی زده (یک بازی که با تساوی2-2 در نوکمپ به پایان رسید و بازی بعدی که با برد 3- يك رئال در نوکمپ پایان یافت و رئال را به فینال جام حذفی سال 2013 رساند.)

 

 

مسی و کریس رودررو در الکلاسیکوها

 

 

بازی

برد

تساوی

باخت

تعداد گل

مسی

25

12

6

7

15

کریس

25

7

6

12

16

 

 

 

چالشهای پیش رو

ستاره پرتغالی تمایل زیادی دارد تا در بازی با بارسلونا سه گل بزند و هتتریک بکند. کاری که مسی در فصل 2014-2013 موفق به انجام آن شد و در شب برد 4-3 تیمش در برنابئو، توپ مسابقه را یادگاری به خانه برد. او هفت فصل قبل در ورزشگاه نوکمپ هم توانسته بود در فستیوال گل مسابقهای که 3-3 تمام شد، هر سه گل تیمش را بزند.

 

 

 

کریس در الکلاسیکوهای نوکمپ

 

   

بازی

برد

تساوی

باخت

تعداد گل

لالیگا

7

2

1

4

5

جام حذفی

2

1

1

-

3

لیگقهرمانان

1

-

1

-

1

سوپرکاپ

2

-

-

2

2

مجموع

12

3

3

6

10

 

 

 

از سوی دیگر چالش پیش روی مسی این است که بار دیگر پایش به گلزنی در الکلاسیکو باز شود. آخرین باری که او موفق به گلزنی مقابل رئال شده بود، هتتریکش مقابل این تیم بود و بعد از آن او در 5 بازی متوالی الکلاسیکو موفق به گلزنی نشده؛ در سه بازی کاسیاس درون دروازه رئال بود و در دو بازی کیلور ناواس.

 

 

 مسی در بازیهای الکلاسیکوی نوکمپ در مقابل کریس

 

 

بازی

برد

تساوی

باخت

تعداد گل

لالیگا

7

4

1

2

2

جام حذفی

2

-

1

1

-

چمپیونز

1

-

1

-

-

جام حذفی

2

2

-

-

3

مجموع

12

6

3

3

5

 

 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی