۰
شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

هنوز هم خیلی‌ها از فدراسیون والیبال انتقاد می‌کنند که چرا اجازه داد خولیو ولاسکو با وجود داشتن قرارداد با ایران از کشورمان برود و هدایت تیم ملی آرژانتین را برعهده بگیرد.

این روزها صحبت از مذاکره با مندس آرژانتینی و آناستازی ایتالیایی است در حالی که ما معتقدیم دیگر امکان ندارد- یا حداقل بسیار دشوار است- بتوانیم یک مربی با قدرت و مدیریت خولیو ولاسکو داشته باشیم.
آنچه این مطلب را به درازا میکشاند، مدیریت خولیو ولاسکو است که به این زودیها تکرار نمیشود و حتی میتواند درسی برای مربیان و بازیکنان سایر رشتهها به ویژه فوتبال باشد.
شنیدیم ولاسکو در مقطعی علیرضا نادی، کاپیتان تیم ملی والیبال را خط زد. مدافع روی تور و سرعتیزن تیم ملی در حالی خط خورد که هم کاپیتان و بزرگتر تیم کشورمان بود و هم ستاره!
وقتی مسئولان فدراسیون والیبال دلیل تصمیم خولیو ولاسکو را از مربی آرژانتینی پرسیدند، او گفت: «علیرضا نادی بازیکن خوبی است اما نمیتواند الگو و کاپیتان تیم باشد. در یکی از مسابقات لیگ باشگاهی شما دیدم که او زیر تور به بازیکنان حریف اهانت میکرد و فحش میداد و به همین خاطر نادی را خط زدم و...»
اغراق نیست اگر بگوییم پس از خولیو ولاسکو بود که شاهد فحاشی و بگومگوی ملیپوشان ایرانی با لهستانیها و سایر حریفان زیر تور بودیم! از والیبال که بگذریم، در همین فوتبال خودمان بارها و بارها با همین چشمان خودمان دیدیم بازیکنانی که نه کاپیتان هستند و نه بزرگتر اما دعوا میکنند، قیل و قال راه میاندازند و به همه فحش میدهند. تازه از سوی مربیان لقب باتعصب هم میگیرند!
خاطره ولاسکو و نادی را نوشتیم که یادآوری کنیم؛ کاپیتان یک تیم ولو باشگاهی باید شخصیت لیدر و الگو بودن را داشته باشد. مرد آرژانتینی راه را نشان داد اما حیف که از درِ والیبال ما رفت تا حاشیه و بازیکنسالاری از پنجره وارد شود!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی