۰
شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

از کجای هفته دوازدهم شروع باید کرد؟ از آغاز خوب استقلال خوزستان یا از میدان‌داری برتری‌بخش گسترش‌ فولاد؟ بازی قابل تحسین فولاد اهواز را به بوته نقد کشید یا نمایش دیدنی استقلال تهران را محور قرار داد؟ در فراموشی حوادث و لحظه‌های فراموش‌شونده آخر دیدار صبا - استقلال جمعه عامدانه و کوشش عالمانه‌ای به‌کار بست، یا ذره‌بین انداخت و «بد»ها را برجسته کرد و بدی‌ها را «درشت» دید؟

از گلهای کاوه رضایی و علی قربانی و نقش جابر انصاری در به ثمر رسیدن این گلها باید حرف زد و بیشتر هم حرف زد، یا همه مجال را اختصاص باید داد به برخورد ناصواب دو تن از نیمکتنشینان صبا و استقلال که چشمها را بستند و زبانها را باز کردند! که هر چه دلشان خواست، گفتند و مشتها را گره کرده و بهکار گرفتند؟!
با این حال، هفته دوازدهم، به خوبی آغاز و با نیکی شروع شد! شروعی پرگل! شروعی پر از حرکت! شروعی پر از سرعت! شروعی که با استمرارش، نتیجههای مهمی بر جای گذاشت! نتایج تعیینکنندهای که محصول بازیهای خوب بودند و هستند! پاسخی دقیق و جوابی صحیح- و هم صریح- به یک «سوء برداشت»! در هر چهار میدان تیم روز اول هفته دوازدهم، امتیازهای کامل از آن تیمهایی شد که بهتر بازی میکردند! فوتبال صحیح و فوتبال کمغلطتر، مزد و پاداش خود را گرفت! این توهم که به بازی خوب امتیاز نمیدهند، رنگ باخت! نمایشهای قشنگ و زیبا، در همه میدانها، برنده هم شدند!
صبای قم به همین ترتیب دو گل خورد و دو، سه گل دیگر هم نخورد! سایپا نیز از عهده بازی درست و کمعیب شاگردان آقای پورموسوی برنیامد و تن داد به تغییرات، خودخواسته!
در تبریز، فراز کمالوند هم پاداش بازی دوستداشتنیاش را گرفت و در اهواز هم فولاد، ترمز ماشین گلزنی علی دایی را کشید! مهمتر از همه، واقعیتی بود که منصوریان به همه از جمله به خودش تحمیل کرد: بردن و برنده شدن یک راه بیشتر ندارد؛ خوب بازی کردن! کامل بازی کردن! سریع و همهجانبه بازی کردن!
تیمت را درست چیدن! خواستاندیشی را با مقدورات و امکانات حرکتی موجود در هم آمیختن! برای تیمت و برای مردانت، دستورالعمل حرکتی قرار دادن و اندیشه تیمی قائل شدن!
تیم بودن! تیم شدن! تیمی و باز هم تیمی حرکت کردن! بازی را و تفکر بازی را اصل قرار دادن!
روز دوازدهم درسهای پرشماری داشت! برای همه و برای استقلال تهران!
ابر و باد و مه و خورشید و فلک، همه به کار افتادهاند! در هفته پانزدهم لیگ یک حکایت از این قرار بود! تمام تیمها، به سود ملوان و برای ملوان بازی کردند! چه تیمهای مدعی و رقبای بالای جدول و چه تیمهای «یقهگیر» وسط جدول و آخر جدول!
همه برای ملوان، ملوان برای مردم انزلی! همه برای ملوان، ملوان برای قایقرانان انزلیچی! روز پنجشنبه ۱۱ آذر، انزلی دوباره شهر فوتبال بود! مردان مایلیکهن، خاطره تیم ملوان قدیم، ملوان سیروس و ملوان غفور، بلکه ملوان صالحنیا را زنده کردند! ۹۰ دقیقه جنگ،۹۰ دقیقه مبارزه! گلزنی در دقیقه ۹۰ و فراتر از ۹۰.
ملوان، در روزی دوباره در وقت اضافی گل زد که سپیدرود، در بوشهر و خونهبهخونه در شیراز باختند! «پیر»ی، بلای جان خونهبهخونه شده است! ملوانها در روزی مزد «باخت ناباور»ی خود را گرفتند که اکسین کرج در مسجدسلیمان ۳ بار گل خورد!
ملوان دوباره صدرنشین شد تا دغدغه یک مساوی خانگی دیگر (یک-یک برابر پارس جنوبی) را مزمزه کند! ۲ امتیازی که مفت از دست رفت!
ملوان برای چندمین بار، در لحظات آخر و دقایق واپسین، گل زد و نتیجه را به سود خود تغییر داد! ملوان پاداش جوانی تیمش و جوانفکری مدیرانش را میگیرد! بازی خوب، در تیم ملوان و در بندرانزلی هم کار خودش را میکند!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی