۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

امروز مهمترین بازی هفته چهاردهم لیگ برتر انگلیس بین سیتی و چلسی برگزار خواهد شد.

جنگ صدرنشينی با چاشنی گوارديولا و كونته

شروع هفته چهاردهم ليگ برتر انگليس با يك ديدار حساس است. جايي كه دو تيم صدرنشين منچسترسيتي و چلسي در ورزشگاه اتحاد به مصاف هم ميروند. 3 امتياز اين مسابقه ميتواند تكليف صدرنشين جزيره را مشخص كند. البته پپ گوارديولا و آنتونيو كونته به خوبي ميدانند كسب يك تساوي امكان صدرنشيني ليورپول يورگن كلوپ را افزايش خواهد داد.

 

منچسترسيتي

منچسترسيتي در شرايطي به اين مسابقه قدم ميگذارد كه در 6 مسابقه اخير خود در تمامي تورنمنتها بدون شكست بوده است. سيتي در حال حاضر با 30 امتياز در رتبه سوم جدول ليگ برتر قرار دارد و يك امتياز از چلسي صدرنشين عقب است. بعد از پيروزي مقابل تيمهاي كريستال پالاس و وست بروم و همچنين تساوي مقابل ميدلزبورو، سيتيزنها هفته گذشته با برنلي مصاف كردند كه موفق شدند اين تيم را شكست دهند. با اين حال نكته عجيب در تيم پپ گوارديولا اين است كه آنها مقابل تيمهاي بزرگ غيرقابل پيشبيني هستند. سيتي ميتواند مقابل همشهرياش يونايتد به آساني پيروز شود اما جلوي تاتنهام آنقدر دور از انتظار بازي ميكند كه مجبور به شكست ميشود.

 

چلسي

كسي انتظار چنين درخششي از آنتونيو كونته در اولين فصل حضورش در چلسي نداشت. صدرنشين فعلي ليگ برتر با 7 پيروزي پشت سر هم به مصاف منچسترسيتي ميرود. در واقع استارت توفاني آبيهاي لندن از ماه سپتامبر و شكست مقابل آرسنال كليد خورد. جايي كه كونته فهميد بايد سيستم تيمش را دگرگون كند و روي آوردن به 3-4-3 باعث شد آبيها از آن زمان به بعد تيم ديگري شوند. خط دفاع چلسي بهبود پيدا كرد و ادن آزار در سمت راست آزادي عمل بيشتري براي شركت در كارهاي هجومي به دست آورد. نكته مثبت براي چلسي اين است كه در سه بازي اخير خارج از خانه خود پيروز شده، در 83 درصد بازيهايي كه مهمان بوده حداقل يك گل به ثمر رسانده و 67 درصد آن با برد همراه بوده است.

 

اخبار مصدومان و محرومان

تنها مصدوم منچسترسيتي كه به طور حتم نميتواند بازي كند ونسان كمپاني است. فابين دلف و رحيم استرلينگ هم هنوز نتوانستهاند آمادگي كامل را براي اين مسابقه دريافت كنند. در طرف مقابل جان تري، كورت زوما و فان گينكل غايبان اصلي آبيهاي لندن خواهند بود. اوبي ميكل هم وضعيت مشخصي براي بازي ندارد.

 

جدال آخر

آخرين مصاف دو تيم در تاريخ 16 آوريل 2016 برگزار شد كه منچسترسيتي با سه گل ميزبانش را در ليگ شكست داد و انتقام باخت 5 بر يك در جامحذفي را گرفت.

 

نكات آماري

* چلسي از 8 بازي اخير خود در خانه منچسترسيتي 6 مسابقه را با شكست پشت سر گذاشته است.

* بهترين برد چلسي مقابل منچسترسيتي به فصل 2008-2007 برميگردد كه در خانه با 6 گل حريفش را درهم كوبيد.

* سرخيو آگوئرو و ديگو كاستا هر دو با 10 گل زده در ليگ برتر بهترين گلزنان تيمهاي خود هستند.

* آگوئرو در دو بازي رفت و برگشت فصل گذشته مقابل چلسي توانست چهار گل به ثمر برساند كه اوج آن به هتتريك در استمفوردبريج مربوط ميشود.

 

تركيب احتمالي

منچسترسيتي: براوو، كلاروف، اوتامندي، استونز، فرناندينيو، سانيا، فرناندو، سيلوا، دبروين، نوليتو و آگوئرو

چلسي: كورتوآ، آسپليكوئتا، لوئيز، كيهيل، موسس، ماتيچ، كانته، آلونسو، پدرو، كاستا و آزار

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی