۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

ایران هم مثل تمام دنیا، تحت تأثیر سانحه هوایی اخیر قرار گرفت. پرواز بازیکنان چاپکوئنسه، در مسیر پروازی برزیل به کلمبیا برای حضور در فینال سوداآمریکانا، سقوط کرد و فوتبال دنیا عزادار شد.

همسر ماچادو: امیدوارم باشگاه صبا حق دخترم را بدهد

دقایقی پس از این اتفاق تلخ، خبر رسید فیلیپه ماچادو، بازیکن سابق صبای قم هم عضو تیم چاپه بود و در این پرواز مرگ، حضور داشت. او فصل گذشته برای صبا و علی دایی توپ میزد و در پایان فصل، این باشگاه را ترک کرد تا به برزیل بازگردد. فیلیپه پس از بازگشت به برزیل، به عضویت تیم چاپه فلوئنزه درآمد و حالا هم از دنیا رفته است.  او در خرداد امسال در حالی صبا را ترک کرد که موفق نشد با این باشگاه قمی تسویهحساب کند. نزدیک به نیمی از پول قرارداد این بازیکن پرداخت نشد تا ماچادو به کشورش بازگردد و از طریق قانونی برای گرفتن پولش اقدام کند. در این مدت او از طریق وکیل برزیلی خود اقدامهایی انجام داد ولی حالا این بازیکن از دنیا رفته است و خانواده فیلیپه امیدوار هستند باشگاه صبا بدون فشار فیفا این پول را بپردازد.

«الینه» همسر فیلیپه ماچادو که این روزها شرایط مناسب روحی ندارد، در گفتوگوی اختصاصی با خبرورزشی از اتفاق تلخی که رخ داده، حرف میزند. او ابتدا در این باره میگوید: «باور اتفاقی که برایمان افتاده، بسیار سخت است و توانایی صحبت درباره آن ندارم. همه ما عزادار هستیم و نمیدانیم چطور با این اتفاق تلخ کنار بیاییم.»
او که بغض کرده بود، از تمامی کسانی که در روزهای اخیر به خاطر فیلیپه پیام تسلیت دادند، تشکر میکند. «الینه» در این باره میگوید: «باید از جامعه ورزشی ایران تشکر ویژهای کنم. با اینکه مشکلات زیادی داریم و از نظر روحی، با شرایط بدی روبهرو هستیم، متوجه شدم که برای فیلیپه پیام تسلیت دادند. باید به ویژه از باشگاه صبای قم و همینطور علی دایی تشکر کنم. همچنین از آقای برانکو و تمام همبازیهای سابقش که از فیلیپه یاد کردند. ما خاطرات بسیار شیرینی از زندگی در ایران داشتیم و فیلیپه به کشور شما علاقه زیادی داشت. او دوست داشت در ایران بماند ولی ما به کشورمان برگشتیم.»

سؤال آخر ما از الینه درباره طلب مالی فیلیپه از باشگاه صبای قم است. او در این باره پاسخ میدهد: «ما در حالی ایران را ترک کردیم که فیلیپه پول کامل قرارداد خود را از باشگاه نگرفته بود. او همیشه میگفت به خاطر آینده خانوادهاش تلاش میکند و فکر میکنم این پول متعلق به دختر ماست. امیدوارم باشگاه صبا این پول را پرداخت کند.»

واکنش کارلوس وکیل ماچادو
کارلوس وکیل برزیلی ماچادو مدتهاست که پیگیر طلب فیلیپه ماچادو از باشگاه صبای قم است. او که دوست دارد این اختلاف مسالمتآمیز حل شود، در این باره به خبرورزشی میگوید: «مرگ فیلیپه همه ما را ناراحت کرده است و امیدوارم باشگاه صبا هم در شرایط مسالمتآمیز، طلب او را به خانوادهاش پرداخت کند. با توجه به اتفاق تلخی که افتاده، بهتر است همه چیز مسالمتآمیز حل شود. هر چند که ما مراحل قانونی را از قبل طی کردهایم ولی امیدوارم باشگاه صبا این پول را پرداخت کند.»

طلب ماچادو از صبا چقدر است؟
باشگاه صبای قم رقمی بیش از ۲۵۰میلیون تومان به فیلیپه ماچادو بازیکن برزیلی و سابق خود بدهکار است. این بازیکن گویا قراردادی نزدیک به ۱۵۰هزار دلار با باشگاه صبا داشت و در حالی تهران را ترک کرد که نزدیک به نیمی از قرارداد خود را دریافت نکرد. البته بیشک مسئولان صبا میتوانند در این باره توضیح بیشتری بدهند ولی خانواده ماچادو امیدوارند تا بتوانند این پول را به صورت مسالمتآمیز از باشگاه صبا دریافت کنند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی