۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

بررسي رفتار مورینیو با بقيه مربيان تيم‌هاي بزرگ ليگ برتري مي‌تواند نكات مهمي را افشا كند خصوصاً نحوه خوش و بش او با اين مربيان قبل از بازي‌ها كه در اين عكس‌ها نمايان است.

نمايش قدرت و خود برتربينی آقای خاص

ژوزه مورينيو شخصيت محبوب كارشناسان تحليل «زبان بدن» است. حتي زماني كه صورتش حالت خاصي را القا نميكند در كنار زمين با حركاتش، تكان دادن دستهايش از روي نااميدي يا خشم يا حتي لگد زدن به يك بطري آب پيامهاي زيادي را ميدهد. در حقيقت مربي منچستريونايتد از آن آدمهايي است كه حتي اگر حرفي هم نزند سفره دلش پيش همه باز ميشود. به همين خاطر است كه بررسي رفتارش با بقيه مربيان تيمهاي بزرگ ليگ برتري ميتواند نكات مهمي را افشا كند خصوصاً نحوه خوش و بش او با اين مربيان قبل از بازيها كه در اين عكسها نمايان است.

 

قبل از بازي با تاتنهام كه يونايتد يك بر صفر پيروز شد مورينيو چهره عجيبي به خودش گرفته بود. جودي جيمز كارشناس تحليل زبان بدن در مورد مورينيو ميگويد: «به خاطر خيره شدن به صورت طرف مقابل، ابراز علاقه واقعي به نظر ميرسد. هر دو مرد به يكديگر لبخند ميزنند اما دست پوچتينو كه دور گردن مورينيو انداخته شده شايد به اين معناست كه ميخواهد به حريفش ثابت كند كنترل بازي را به دست خواهد گرفت. چيزي شبيه خوش و بش يك پدر با پسري كه تازه بالغ شده كه هم به همديگر محبت نشان ميدهند هم هيچكدام نميخواهند از جايگاه قدرت فاصله بگيرند. اينكه كلوپ با تمام وجودش به سمت مورينيو خم شده تا او را در آغوش بگيرد و دست راستش را به طرف او دراز كرده بيشتر از هر چيزي روي بيميلي مورينيو نسبت به وي تأكيد دارد. مورينيو با چرخاندن نگاهش به سمتي ديگر دارد به كلوپ نشان ميدهد كه خيلي راحت قادر به بيمحلي كردن به او است. هر كس كه موقع خوش و بش به او توجهي نشود احساس بدي پيدا ميكند و آن ضربه قدرت روي شانه هم آخرين توهيني است كه دريافت ميكند. مورينيو گويا از اين شيوه براي كاهش فشار روي تيم خودش استفاده ميكند. اگر بازيكنانش ببينند كه چطور او مربيان تيمهاي حريف را كوچك ميكند حتماً شكست دادن حريفان برايشان سادهتر ميشود. حتي با اينكه كلوپ بالاخره مورينيو را به هر تلاشي كه هست بغل ميكند آغوش او گرم به نظر ميآيد اما نگاه ژوزه سرد است. اين ژستها نشان ميدهد كه هر دو مرد فاصلهشان را با همديگر حفظ كردهاند كه ناشي از عدم همدرديشان با يكديگر است. به نظر ميرسد كه گوارديولا اينجا سعي كرده كه از دست مورينيو فرار كند. به نظر ميآيد باز هم مورينيو است كه زمام امور را در دست دارد و دست دور گردن گوارديولا انداخته تا قدرت خودش را به رخ بكشد و سر او را جلو كشيده تا در گوشش چيزي زمزمه كند. البته شايد حرف دوستانهاي به او زده باشد اما شيوهاي كه مورينيو به كار گرفته خصمانه به نظر ميآيد. اين مدلي كه دست چپ كونته دور كمر مورينيو حلقه شده به نظر ميرسد كه ميخواهند با هم رفتاري جوانمردانه داشته باشند اما مورينيو با زبان بدن خودش سعي دارد به كونته نشان بدهد كه كونته سطحي پايينتر از آن دارد كه مورينيو بخواهد نگران بشود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی