۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

بیشتر کشورهای جهان به رونالدو رای دادند و لیونل مسی تنها رای پنج کشور اروپایی را به خود اختصاص داد.

رأی روزنامه‌نگاران دنیا به کدام بازیکنان بود؟

روزنامهنگاران برتر جهان برنده توپ طلا فرانس فوتبال را در سال ۲۰۱۶  مشخص کردند کریستیانو رونالدو یبشترین رای کسب کرد و برای چهارمین بار برنده این جایزه شد. در تصویر زیر میتوان به کشورهایی که به رونالدو یا لیونل مسی رای دادهاند را مشاهده کرد.

همانطور که در تصویر مشخص است، آبی پررنگ کشورهایی هستند که رای اول را به رونالدو دادند. آبی کم نشاندهنده رای به رونالدو، قرمز رای اول به مسی، نارنجی رای به مسی و زرد رای غیر از مسی و رونالدو دادند.

 

مهاجم رئال مادرید ۷۴۵ رای را به خود اختصاص داد یعنی (۴۷.۹۱ درصد) کل آرا. مسی با ۳۱۶ (۲۰.۳۲ درصد) و آنتوان گریزمان با (۱۲.۷۳ درصد) پس از او قرار دارند. بیشتر کشورهای جهان به مهاجم پرتغالی رای دادند. ۱۳۷ کشور یعنی ۷۹.۱۹ درصد کشورهای جهان رونالدو را برتر از همه میدانستند. ۱۳ کشور به مسی (۷.۵۱ درصد) و ۶ کشور به گریزمان (۳.۴۶ درصد) رای دادند.

 

مجله فرانس فوتبال لیست کامل آرا ۱۷۳ کشور را منتشر کرد. در این آمار رای اروپاییها به گرت بیل قابل توجه است. مهاجم ولزی رئال مادرید سومین بازیکنی است که بیشترین رای را در اروپا به خود اختصاص داده است. کشورهای مولداوی، سوییس، رومانی، ایتالیا و ولز به او رای دادند، تنها یک کشور کمتر از مسی.

 

مهاجم آرژانتینی رایهای کشورهای اروپایی آندورا، ایسلند، لتونی، لیتوانی، مقدونیه و اسلواکی را به خود اختصاص داد. لوییس سوارس و نیمار، هر دو سه رای کسب کردند. به مهاجم اروگوئهای کشورهای اروگوئه، ایران و ژاپن رای دادند. مهاجم برزیلی رای جاماییکا، آفریقای مرکزی و جزایر تورکس و کایکوکس را کسب کرد.

 

کشورهای آروبا، لیبی، لیختن اشتاین، چک، فلسطین و نیوکالدونیا به گریزمان رای دادند. همچنین پپه رای نامیبیا، جانلوییجی بوفون سن مارینو، جیمی واردی وانوآتو، ریاض محرز موریتانی و روی پاتریسیو کیپ ورد را کسب کرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی