نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
۰
پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

«هویت و شخصیت فوتبال ایران نیاز به بازسازی مجدد دارد. مباحث گسترده فساد و دعواهای مدیریتی به شدت به شخصیت و وجهه فرهنگی فوتبال صدمه زده و باید این وضع اصلاح شود.»

این تازهترین اظهارنظر وزیری است که میخواهد به جای دخالت مستقیم در فوتبال، کلاننگر باشد و نقش نظارتی وزارت بر این رشته ورزشی را پررنگ کند اما همین حرف و اشاره به شدت درست مسعود سلطانیفر جای سؤال دارد، سؤالی که پاسخش نقشهراه پیش پای مسئولان میگذارد؛  - آنچه دیروز وزیر ورزش و جوانان در حاشیه نشست مشترک خود با هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال به زبان آورد، تأکید و تأیید است یا خواسته و دستور؟!

اگر فقط تأیید و تأکید است که بعید میدانیم، گرهای از گرههای کور فوتبال باز نمیکند چون کیست که نداند فساد مثل دعواهای مدیریتی و مثل حواشی دیگر بیشترین لطمه را به فوتبال زده است اما اگر دستور و خواسته وزیر است که تصور میکنیم چنین باشد، چه کسی قرار است این خواسته را اجرا کند؟ وزیر ورزش و جوانان، خواسته یا دستور داده وضع موجود اصلاح شود و فوتبال با پاکسازی فساد و پایان دعواهای مدیریتی و کنترل حاشیهها، شخصیت و وجهه فرهنگی خود را بازیابد... حالا مسئول اجرای این دستور کیست؟ چه کسی و چه گروهی قرار است شخصیت تخریبشده فوتبال را احیا کند؟ سران فوتبال اگر دوست دارند کسی خارج از فوتبال نیاید و مشغول مبارزه با فساد نشود، خودشان باید پاکسازی را شروع کنند. هرجا ردی و نشانهای و سرنخی از فساد است، باید اصلاح، ترمیم و حتی حذف شود. آلودگیهای فوتبال را باید با تذکر، با تشر، با قدرت و البته بدون تعارف کم کرد. اگر امروز خود فوتبالیها، پاکسازی را از خودشان شروع نکنند، دعواهای مدیریتی را همچنان ادامه بدهند و اگر توان کنترل حواشی را نداشته باشند، فردا هم حق گلایه ندارند که چرا کسی از خارج گود میآید و میخواهد پرچمدار مبارزه با آلودگیهای فوتبال باشد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی