۰
پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

اول/ ساسان انصاری در پرسپولیس مجال بازی پیدا نمی‌کند، پایش را در یک کفش می‌کند که می‌خواهم جدا شوم و به جایی بروم که به من بازی برسد. با کلی اصرار از باشگاه رضایتنامه‌‌اش را دریافت می‌کند به فولاد می‌رود و آمار عجیبی را برای خودش خلق می‌کند؛ 9 بازی 10 گل.

دوم / وحید طالبلو با وجود آنکه بارها برادریاش را برای آبیپوشان اثبات کرده مورد بیمهری قرار میگیرد و بدون آنکه قدر سالها حضور متعصبانهاش را بدانند عذرش را میخواهند. اتفاقاً او هم به فولاد میرود با همان ادب و متانت همیشگی فعل خواستن را صرف میکند. 3 کلینشیت در 7 بازی و مهار یک ضربه پنالتی.

سوم / رامین رضاییان در ابتدای فصل با انتخابی اشتباه به لیگ ترکیه میپیوندد. خیلی زود متوجه اشتباهش میشود. با کلی تلاش و صبوری سعی میکند آب رفته را به جوی بازگرداند و امروز پای ثابت موفقیتهای پرسپولیس و تیم ملی است.

سه مثال در ذهنم بود، گفتم... دهها مثال دیگر از این جنس در فوتبال کشور وجود دارد که کما بیش در خاطر بنده و شما نقش بسته است. میخواهم به یک واژه کلیدی که در تمامی موارد بالا نقش اساسی را ایفا میکند، اشاره کنم و آن مسائل روحی- روانی و انگیزه است. چرا برخی از بازیکنان مستعد که انسان توقع بسیار بیشتری از آنها دارد در جایگاهی که باید قرار نمیگیرند. مهدی طارمی چیزی کمتر از سردار آزمون ندارد، بختیار رحمانی را چه شده است، خلعتبری کجاست؟ رضا حقیقی چگونه فوتبالش تا مرز نابودی پیش رفت؟ و مثالهای پرشماری از این جنس وجود دارد که کافی است کمی به آنها بیشتر توجه کنیم. به راستی امروز که تیم صدرنشین لیگ برتر که مانند فصل گذشته پای گلزنی تیمش میلنگد اگر ساسان انصاری را با کیفیتی که در فولاد دارد در اختیار داشت با تیمهای تعقیبکننده چقدر فاصله میگرفت؟ در واقع بازیکنان زیادی هستند که مشکل روحی، روانی و انگیزه دارند. همین مواردی که در صدر نوشتار بدان اشاره کردم، مواردی هستند که برایشان اتفاقاتی رخ داده است تا انگیزه آنها را صد چندان کرده و امروز اینگونه میدرخشند. دنبال جذب بازیکن جدید نباشید، ستارههایتان را به راحتی از دست ندهید. به نیمکت خود دوباره نگاه کنید. اگر بازیکنی در تیم شما استعداد لازم را دارد ولی امروز آنطور که باید بازی نمیکند یکی از دلایل مهمش روحی و انگیزه است. به او تلنگر وارد کنید. تلنگرها میتواند مثبت یا منفی باشد. برخی با نیمکتنشینی، بعضی با دادن فرصت علیرغم آمادگی، برخی با رقیب تراشیدن و...

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی