نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

از عکس برانکو با عروسک بابانوئل و کلاه قرمز جا خوردید؟! حتماً با دیدن این عکس یاد کریسمس و جشن سال نو میلادی افتادید...

هدیه می‌دهیم اما ارزان!/ قیافه‌ام به درد دعوا کردن بچه‌ها می خورد

به گزارش خبرورزشی، البته هنوز ۱۶ روز تا پایان سال ۲۰۱۶ میلادی و ۱۰ شب تا کریسمس فاصله داریم و شاید برای بردن برانکو به حال و هوای ژانویه کمی زود باشد اما دیروز فرصتی دست داد با برانکو خارج از فضای فوتبال گپ بزنیم. در آستانه سفر پرسپولیس به اصفهان برای رویارویی با ذوبآهن و در حالی که سرمربی پرسپولیس تمایل داشت حرفهای فنی و فوتبالیاش را در کنفرانس خبری بزند، هیچ چیز به اندازه یک عروسک بابانوئل نمیتوانست برانکو را برای حرف زدن به وجد بیاورد... اصلاً بهتر است خودتان آنچه بین ما و سرمربی پرسپولیس گذشت را بخوانید، البته با تشکر از مترجم برانکو (اصغر نیکسیرت) و فرزاد حبیباللهی و وحید رضایی...

(کلاه قرمز رنگ ویژه جشن کریسمس را به برانکو نشان میدهیم) این کلاه شما را یاد چه چیزی میاندازد؟
قطعاً یاد جشن کریسمس و جشنهای ژانویه و سال نو میلادی... سورپرایز جالبی بود اما یک مقدار زود نیست؟ هنوز ۱۰ روز به شب کریسمس مانده...

درست است ولی شما شب کریسمس ایران نیستید.
بله، امسال برنامهریزی لیگ به شکلی بوده که نیمفصل قبل از ۲۵ دسامبر (۵ دی) تمام میشود و من هم خودم را به خانوادهام میرسانم. به هر حال همیشه دوست دارم تعطیلات کنار خانوادهام باشم.

ولی پارسال کریسمس ایران بودید.
درگیر بازیهای پرسپولیس بودم و باید در ایران میماندم.

دور از خانواده جشن نگرفتید؟
جشن که نمیشود گفت، کنار همکارانم در هتل المپیک شب کریسمس و بعد هم شب سال نو میلادی را گذراندیم. شب خوبی هم بود، از طریق اسکایپ با خانوادههایمان در ارتباط بودیم و از راه دور با هم سرود سال نو خواندیم. الان دیگر اینترنت فاصلهها را از میان برداشته، البته من ارتباط به شکل سنتی را دوست دارم، نه این ارتباط مجازی و از راه دور!

سال قبل درخت کاج و عروسک بابانوئل هم داشتید؟
درخت کاج را هتل به احترام ما در لابی گذاشته بود ولی نه، خودمان حقیقتش نرسیدیم این کارها را انجام بدهیم و عروسک بابانوئل نداشتیم.

انگار چند سالی که در ایران زندگی میکنید، گذرتان به محله مسیحینشین و ارامنهنشین ایران نخورده است چون خیلی راحت میتوانستید از خیابان میرزای شیرازی عروسک بابانوئل و درخت کاج بخرید...
چرا اتفاقاً این خیابان را دیدهام، هر وقت نزدیک ژانویه میشویم این خیابان در تهران شبیه خیابانهای واراژدین، زاگرب و... میشود، ویترینها قرمز به رنگ بابانوئل و فضای مقابل مغازهها پر از درخت کاج. ولی من زمان برای این کار نداشتم و البته دور از خانواده حوصلهاش هم نبود (خنده). از همان ماههای اول زندگی در ایران متوجه شدم تهران محلههای مسیحینشین دارد و جشن کریسمس در ایران نامفهوم نیست اما زیاد اهل عروسک خریدن نیستم (خنده).

ولی ما امسال برای شما یک عروسک بابانوئل آوردهایم (عروسک را به برانکو نشان میدهیم).
عالی است، حتماً با هم عکس میگیریم، چرا پارسال از این کارها نکردید (خنده)؟

خودتان تا به حال لباس بابانوئل پوشیدهاید؟
نه، من اصلاً استعداد بازیگری ندارم. لباس بابانوئل را معمولاً کسی میپوشد که بتواند بچهها را بخنداند، من بیشتر به درد دعوا کردن بچهها میخورم (خنده).

نه، قیافهتان آنقدرها هم خشن نیست، حتماً میتوانید برانکو نوئل باشید.
شوخی کردم ولی من بچه هم که بودم لباس بابانوئل نمیپوشیدم. برانکونوئل هم شوخی جالبی بود. ممنون!

شما سالها در ایران زندگی کردید و سفره عید نوروز ما را هم دیدهاید، بین جشن نوروز ما و جشن شما چه تفاوتها و شباهتهایی است؟ کرواسی هم مثل ایران شب عید تعطیل است؟
ما در کرواسی دو تعطیلی بزرگ داریم، یکی کریسمس یا همان میلاد حضرت مسیح و یکی هم عید پاک که بزرگترین اعیاد مذهبی ما هستند. البته ما یک مراسمی هم داریم به اسم ماشکارا که شبیه چهارشنبهسوری شماست. در دومین ماه میلادی است، مردم نقاب میزنند و با کاسه جلوی خانه همسایهها میروند و همسایهها به آنها هدیه میدهند. در ایران دیدهام شما همین کار را به اسم قاشقزنی انجام میدهید. اما در مورد شباهت عید نوروز و کریسمس بله، تقریباً شباهتهایی دارد. شما سفره میاندازید و ما درخت کاج تزئین میکنیم و هدایا را زیر درخت کاج میگذاریم.

شما به چه کسانی هدیه میدهید؟
معمولاً همسرم، دخترم، پسرم و خانوادهام و البته از آنها هدیه هم میگیرم. البته ما اصلاً هدایای گرانبهایی به هم نمیدهیم. نه اینکه وضعمان خوب نباشد یا خسیس باشیم، به هیچ وجه ولی نمیخواهیم یکدیگر را اذیت کنیم. از همان بچگی یاد گرفتیم هدیه باید از قلب باشد و قیمتش مهم نیست. ما همیشه این را در نظر میگیریم که مبادا یک نفر به خاطر هدیه دادن به ما، از لحاظ مالی اذیت شود. به همین دلیل هدایای ارزانقیمتی انتخاب میکنیم تا دیگران را هم به هدایای کوچک عادت دهیم. یعنی اسباببازی، شکلات، کتاب، آلبوم موسیقی، عروسک، اینها در خانواده ما به عنوان هدیه رسم است.

به بازیکنان پرسپولیس چه هدیهای میدهید؟
سه، چهار روز تعطیلی! چه هدیهای از این بزرگتر که چهار روز به آنها فرصت میدهم تفریح کنند و لذت ببرند، البته باید مراقب باشند اضافه وزن نیاورند!

معلوم شد یک کم خسیس هستید (خنده).
شوخی کردم. موقع کریسمس در ایران نیستم. تمرینات تیم سه الی چهار روز تعطیل میشود تا بروم و برگردم. وقتی هم برگشتم حتماً به بازیکنان تیم شکلات، شیرینی و حتی شام میدهم.

مثل آن دفعه از جیب خودشان؟
شیطنت نکنید. آن قرار ناهار یک قرار دستهجمعی بود، این بار همه مهمان من هستند.

امسال در کرواسی برای کریسمس برنامه خاصی دارید؟
برنامهریزی با همسرم است. همسرم از چند روز دیگر درخت کاج را تزئین میکند و آماده سال نو میلادی میشود. فکر میکنم امسال هم در خانه کنار هم باشیم. قطعاً به هم تبریک میگوییم و دست هم را میگیریم و دعا میکنیم سلامتی، تعادل، آرامش و مهربانی در خانه ما بماند و هر کس در دلش آرزویی میکند. بعد هم اگر فرصت شد و دید و بازدیدها و سر زدن به بزرگترها و تجدید دیدار با دوستان صمیمی فرصتی باقی بگذارد، شاید هم به مسافرت کوتاهی برویم. البته بستگی به برنامهریزی رئیس خانواده دارد (خنده) من مثل یک مهمان فقط در برنامه حضور دارم و برنامهریزی با همسرم است.

اگر خیلی خصوصی نیست، میشود بگویید شما چه آرزویی میکنید؟
آرزوی سلامتی برای خودم، خانوادهام و تمام مردم دنیا، آرزوی یک زندگی نرمال و متعادل و موفقیت کاری برای خودم و خانوادهام و آرزوی فوتبالی که متعلق به خودم است.

نمیشود بگویید؟
چرا، آرزو میکنم با پرسپولیس قهرمان ایران شوم و از گروه خودمان در آسیا صعود کنیم و به مراحل بالاتر برسیم.

ممنون از اینکه با ما به استقبال کریسمس آمدید...
من از شما تشکر میکنم، از مصاحبههای فوتبالی خسته شده بودم، احساس میکنم حال و هوای من عوض شد. فقط این عکسها را به خودم هم بدهید.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی