نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

اگر مي‌خواهيد بدانيد تيم‌هاي ملي معتبر دنيا با كدام كمپاني قرارداد دارند و چه ميزان پول دريافت مي‌كنند این مطلب را بخوانيد.

مافيای نایکی و آديداس

براي تيمهاي ملي كه طبق قوانين فيفا اجازه جذب اسپانسر روي پيراهنشان را ندارند، دريافت پول از كمپاني توليد البسهشان راه مناسبي براي درآمدزايي است. هرچه پيراهن يك كشور باارزشتر باشد، به همان ميزان هم پول خوبي از اسپانسر توليد البسه دريافت ميكند. البته اينكه با كدام برند هم به توافق ميرسند در نوع خود اهميت دارد و به آن تيم ملي شخصيت ميدهد. اگر ميخواهيد بدانيد تيمهاي ملي معتبر دنيا با كدام كمپاني قرارداد دارند و چه ميزان پول دريافت ميكنند پس ادامه مطلب را بخوانيد.

 

دست دوستي آلمان و آديداس

آلمان و آديداس ساليان سال است كه با هم كار ميكنند و ترجيح ميدهند ارز را در كشور خودشان نگه دارند. اين كمپاني آلماني قرارداد جديدي در سال 2015 با فدراسيون فوتبال مانشافت به ثبت رساند و متعهد شد كه سالانه 50 ميليون يورو به قهرمان جام جهاني 2014 آلمان پرداخت كند. اين قرارداد تا سال 2022 اعتبار دارد و بعيد است كه ژرمنها بعد از آن نيز حاضر به پذيرش كمپاني ديگري شوند.

 

پول نايكي پاي فرانسه

نايبقهرمان يورو 2016 اخيراً قرارداد جديدي با كمپاني نايكي منعقد كرده است. طبق اين قرارداد كه جزئيات زيادي از آن به بيرون درز پيدا نكرده است، نايكي سالانه چيزي حدود 45 ميليون يورو به فدراسيون فوتبال فرانسه ميپردازد و اين قرارداد تا سال 2026 اعتبار دارد. آخرين اخبار حاكي از اين است كه فرانسويها سعي دارند اين قرارداد را به 50 ميليون يورو افزايش دهند.

 

انگليسيها آمدند

اتحاديه فوتبال انگليس كه چند سالي ميشود سنتشكني كرده و ديگر با كمپاني داخلي اومبرو كار نميكند، قرارداد جديدي با نايكي به ثبت رسانده است. اين كمپاني آمريكايي متعهد شده سالانه 39 ميليون يورو به خزانه اتحاديه فوتبال انگليس واريز كند. اعتبار اين قرارداد تا سال 2030 ميلادي است.

 

برزيل پايبند به نايكي

سالهاست كه فدراسيون فوتبال برزيل با نايكي همكاري ميكند و از اين كمپاني آمريكايي راضي است. نايكي علاوه بر توليد البسه تيم ملي برزيل، در پايان هر سال مبلغ 7/30 ميليون يورو به فدراسيون فوتبال سلسائو ميپردازد. البته اين قرارداد در پايان سال 2018 به پايان ميرسد و دوطرف از حالا وقت دارند تا توافقات جديد خود را نهايي كنند.

 

اسپانيا يار آديداس

فدراسيون فوتبال اسپانيا هم مدتهاست كه با كمپاني آلماني آديداس كار ميكند و به هيچ عنوان سراغ برندهاي توليد داخل كه البته خيلي قوي نيستند نميرود. ماتادورها سالانه نزديك به 40 ميليون يورو از آديداس پول دريافت ميكنند. اين قرارداد در سال 2015 بسته شد و تا 2026 اعتبار دارد.

 

اعتقاد ايتاليا به پوما

درحالي كه كمپانيهاي متعددي همچون ديادورا، لگيا، جيووا، اريا، و ماكرون در سرزمين چكمه حضور دارند كه البته همگي در سطح متوسط هستند، فدراسيون فوتبال ايتاليا سراغ پوما رفته و با اين كمپاني آلماني كار ميكند. اعتقاد عجيب آتزوريها به پوما حتي باعث شده بعضيها تصور كنند اين كمپاني ايتاليايي است. پوما و ايتاليا از 2008 با هم كار ميكنند و در مارس 2015 قرارداد جديدي را منعقد كردند. قراردادي به ارزش 18 ميليون يورو كه تا پايان جام جهاني 2022 روسيه اعتبار دارد.

 

چينيها در بازار

چينيها كه خودشان كپي جنسهاي نايكي را بهتر از اين كمپاني توليد ميكنند، مسئوليت توليد البسه تيم فوتبالشان را به آنها واگذار كردند. بر طبق قراردادي كه در سال 2015 ميان دوطرف منعقد شد، نايكي در يك بازه 11 ساله لباسهاي تيم ملي چين را توليد ميكند و هر سال 14 ميليون يورو هم به حساب فدراسيون فوتبال اين كشور ميپردازد.

 

روسيه نامعلوم

فدراسيون فوتبال روسيه كه با آديداس همكاري ميكند در آخرين قرارداد خود سالانه 12 ميليون يورو از اين كمپاني آلماني دريافت ميكرد اما اين قرارداد در فاصله كمتر از 2 سال مانده به آغاز جام جهاني روسيه رو به اتمام است و دو طرف بايد براي سال 2017 قرارداد جديدي را در صورت توافق امضا كنند.

 

آمريكا با جنس آمريكايي

آمريكاييها براي تيم ملي كشورشان از توليد داخل كه همان برند معروف دنياست استفاده ميكنند. نايكي از سال 1998 تاكنون با فدراسيون فوتبال آمريكا همكاري داشته و طبق قرارداد فعليشان هم هر سال 8 ميليون يورو پرداخت ميكند.

 

هلند مثل آمريكا

اگر ميبينيد هلند هم رديف آمريكا قرار گرفته يكي از دلايلش به خاطر افت كيفي اين تيم در چند سال اخير است. بدون شك  تيمي كه به مرحله گروهي يورو 2016 نتوانست صعود نكند نميتواند در جذب اسپانسر موفق باشد. هلند سالانه 8 ميليون يورو از نايكي پول ميگيرد و اين قرارداد در پايان جام جهاني روسيه به اتمام ميرسد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی