نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
۰
یکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس گفت: تنها ایراد این روزهای پرسپولیس متکی بودن به 12 بازیکن است که برای نیم فصل باید این ضعف برطرف شود.

پروین: مگر با یک باخت آسمان به زمین می آید؟!

تیم فوتبال پرسپولیس پس از گذشت 13 هفته از لیگ برتر سرانجام در هفته چهاردهم مقابل تیم ذوبآهن اولین شکست خود را تجربه کرد.بعد از این شکست انتقادها علیه کادر فنی و برخی بازیکنان سرخپوش آغاز شد. 

عدهای معتقدند که تیم برانکو فقط متکی به یازده بازیکن است و برخی هم عدم موفقیت پرسپولیس در گلزنی و فرصتسوزیهای متعدد مهدی طارمی، مهاجم این تیم میدانند.

علی پروین، اسطوره باشگاه پرسپولیس از جمله چهرههایی است که با جدیت خاصی بازیهای این فصل پرسپولیس را پیگیری میکند. به همین دلیل در مورد آخرین باخت سرخپوشان و همچنین قرعهکشی لیگ قهرمانان آسیا و همگروهی شاگردان برانکو با تیم های الهلال عربستان و الریان قطر مصاحبهای را با او انجام دادیم که در زیر اظهارات وی را میخوانید.

 پرسپولیس بالاخره در فولادشهر به ذوبآهن باخت و انتقادها شروع شد. بازی با ذوب آهن را تماشا کردید؟

بله، متاسفانه پرسپولیس در فولادشهر باخت اما چیزی از ارزشهای این تیم کم نشده است. پرسپولیس پس از 13 هفته که گذشت هم برد و هم مساوی کرده و باختی نداشت اما در هفته چهاردهم آن هم مقابل یک تیم منسجم شکست خورد. مگر با یک باخت آسمان به زمین آمده که اینطور برانکو را زیر سوال میبرند و میکوبند.

ذات فوتبال و زیباییاش به همین است. یک روز میبری و خوشحالی و روز دیگر میبازی و ناراحتی. چرا باید با یک باخت طوری جلوه دهند که پرسپولیس وارد بحران شده است. 

 برخیها معتقدند پرسپولیس دچار افت شده و همین افت را بزرگ جلوه میدهند. 

نمیدانم داستان افت پرسپولیس چه صیغهای است. چرا باید پرسپولیس با یک باخت وارد بحران شده باشد؟! تیم هنوز صدر جدول است. مگر در همین هفته تراکتورسازی هم نباخت. پس دلیلی ندارد با یک شکست همه چیز روی سر برانکو و بازیکنان آوار شود. امیدوارم در بازی بعدی پرسپولیس ببرد و با روحیه مناسب خودش را برای نیمفصل دوم آماده کند. 

 به نظر شما علت شکست اصلی پرسپولیس در فولادشهر مقابل ذوبآهن چه بود؟

پرسپولیس نیمه اول بازی خیلی خوبی انجام داد. فرصتهای مناسبی هم نصیبش شد اما برخی از موقعیتها با درخشش دروازهبان حریف و برخی هم با کمدقتی از بین رفتند. نیمه دوم پرسپولیس کمی عقب نشست و ذوبآهن بهتر بازی کرد اما روی یک شوت از راه دور گل را خورد. به نظر من بچههای برانکو برای جبران گل خورده تلاش خودشان را کردند اما باز هم هرچه زدند به در بسته خورد و پرسپولیس سه امتیاز را از دست داد. 

 روی شکست پرسپولیس مقابل ذوبآهن، گلر خارجی تیم هم شوت بدی هم خورد. 

به نظر من این دروازهبان خارجی هم گلر خوبی است اما با آمدن بیرانوند وضعیت روحی تیم نیز بهبود خواهد یافت. 

 آقای پروین قرعهکشی لیگ قهرمانان آسیا انجام شد و حالا باید پرسپولیس به مصاف حریف دیرینهای برود به نام الهلال؛ الهلالی که خودتان شناخت خوبی از آن دارید.

به نظر من اگر پرسپولیس میخواهد از گروهش صعود کند و تا فینال پیش برود نباید تمرکزش روی این باشد که با چه حریفی میخواهد بازی کند. در آسیا بازی کردن با هر حریفی سختیهای خودش را دارد. همه تیمها قدرتمند هستند اما من معتقدم این پرسپولیس میتواند از گروهش صعود کند. 

 دیگر نمایندههای ایران چطور. آیا آنها هم شانس صعود دارند؟

اگر از من بخواهید بپرسید میگویم که همه نمایندههای ما از گروهشان صعود خواهند کرد. 

 آیا واقعا این پرسپولیس با این نفرات مدعی صعود است؟

من معتقدم پرسپولیس هم برای نیمفصل دوم و هم برای رفتن به آسیا باید تیمش را تقویت کند. تنها ایرادی که تیم برانکو دارد این است که تیمش را روی 11 یا 12 نفر روانه مسابقات میکند. وقتی چنین اتفاقی میافتد آن 12 بازیکن خسته میشوند. اگر یک نگاهی به تیمهای بزرگ اروپایی داشته باشیم میبینیم آنها نیز برای بازیهای لیگ و اروپایی 17-18 بازیکن کامل دارند. پس پرسپولیس نیز باید این ضعف را برطرف کرده و با نفرات بیشتری روانه مسابقات شود.

 طارمی باز هم گل نزد و مورد انتقاد قرار گرفت.

به خدا قسم نمیدانم این چه رفتاری است که با طارمی انجام میدهند؟! چرا این بچه را خراب میکنند. از حرکتهای او در زمین در چند مسابقه اخیر میبینم که به شدت تحت فشار روحی و روانی است. آنقدر میخواهد در ضرباتش دقت کند که دچار اشتباه میشود. دوباره تاکید میکنم بعد از سردار آزمون مهدی طارمی بهترین مهاجم ایران است و اگر از من بخواهند بهترین مهاجمان حال حاضر فوتبال ایران را معرفی کنم سه نفر را اسم میبرم سردار آزمون، مهدی طارمی و علیرضا جهانبخش. از هواداران، از رسانهها و حتی از کارشناسان خواهش میکنم که با برخی نقلقولها او را وارد حاشیه نکنند. اصلا چرا باید یک مهاجم در هر مسابقه باید گل بزند؟! مهاجم علاوه بر گلزنی در کنارش نحوه حرکات او نیز مهم است. طارمی خیلی خوب مدافعان را سرگرم خود میکند. از آنها عبور میکند پس او یک مهاجم ششدانگ است. 

 

 این روزها طارمی را با ساسان انصاری مقایسه میکنند. بازیکنی که از پرسپولیس جدا شد و به فولاد رفت. حالا او آقای گل است و طارمی در گلزنی ناکام. 

این مقایسه هم درست نیست. من بازیهای ساسان انصاری را میبینم. در فولاد همه چیز به او ختم میشود و ساسان نیز در شرایط روحی و روانی خوبی قرار دارد و توپهایش وارد دروازه میشود. به او موقعیت میدهند او هم توپهایش به گل تبدیل میشود. در ضمن نباید فراموش کنیم که فولاد نیز تیم بسیار خوبی است اما این مقایسه درست نیست. نباید همه تواناییهای طارمی را با چند مطلب زیر سوال برد. کوبیدن طارمی به در و دیوار آن هم به خاطر از دست دادن چند موقعیت درست نیست. اگر میخواهند این جوان بیشتر به درد فوتبال ایران بخورد نباید آرامشش را به هم بزنند. 

 آقای پروین الهلال را خیلی خوب میشناسید. این تیم به گربه سیاه پرسپولیس معروف است. آیا بازی کردن مقابل این نماینده عربستان آن هم در خارج از خانه نمیتواند برای پرسپولیس دشوار باشد؟

الهلال یا هر تیمی دیگر چه فرقی برای پرسپولیس دارد. اگر قرار است پرسپولیس صعود کند و به مرحله بالا برود نباید به این نگاه کند که با الهلال بازی دارد یا تیم دیگر. فقط باید به فکر برد باشد. در بازی خارج از خانه نیز باید بگویم این مسئله یک اتفاق سیاسی بوده و مقصرش ما نیستیم. دوباره تاکید میکنم پرسپولیس برای حضور پرقدرت در آسیا باید تیمش را تقویت کند. حالا نمیدانم نظر برانکو در این مورد چیست؟ 

 طبق شنیدهها پرسپولیس نه تنها تقویت نمیشود بلکه قرار است احمد نوراللهی و امید عالیشاه به عنوان بازیکن سرباز به تراکتورسازی ملحق شوند. 

خب، اینها سرباز هستند. من احمد نوراللهی را شنیدهام اما عالیشاه را نمیدانم. اگر هم بروند به عنوان سرباز به این تیم میروند. 

 اما برخی معتقدند علت جدایی آنها صرفا به دلیل نیمکتنشینی در پرسپولیس است.

بعید میدانم که به خاطر نیمکتنشینی این دو بازیکن پرسپولیس را ترک کنند چون پرسپولیس تیم بزرگی است و هواداران میلیونی حامی بازیکنان این تیم چه ذخیرهها و چه بازیکنان ثابت این تیم هستند. 

آقای پروین همچنان معتقدید پرسپولیس قهرمان میشود؟

صددرصد چون از نظر من این پرسپولیس پتانسیل اول قهرمانی است. از لحاظ مالی هم خدا را شکر پول در باشگاه وجود دارد اما دوباره تاکید میکنم با یک باخت نباید برانکو را زیر سوال برد. اگر دو سه هفته اول لیگ میباخت هم چنین برخوردی میکردند. باخت بخشی از بازی فوتبال است. انشاءالله که پرسپولیس قهرمان میشود و برانکو و بازیکنان تیم بدانند که من و همه پیشکسوتان و همه هواداران حامی این تیم هستیم. اگرچه این روزها به دلیل سردی هوا نمیتوانم به استادیوم بیایم تا بازیهای پرسپولیس را از نزدیک تماشا کنم اما با بردهایش ذوق میکنم و با شکستش ناراحت میشوم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی