نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

کیمیا علیزاده، قهرمان تکواندوکار ایران در المپیک ریودوژانیرو موفق شد عنوان سومی این رقابت‌ها را در وزن خود از آن ایران کند و بزرگترین افتخار ورزش بانوان با این مدال از آن، این ورزشکار شد.

كيميا عليزاده: مدال المپیک را مرهون دعای پدر و مادرم در حرم امام رضا(ع) هستم

به گزارش خبرورزشی و به نقل از خبرگزاری رضوی او نیز مانند تمام ورزشکاران دیگر کشورمان پیش از مسابقات از یاد خدا غافل نیست و به همین منظور پیش از حضور در مسابقات به ائمه اطهار متوسل میشود تا بتواند حاصل تلاش خود را به بهترین شکل در مسابقات ارائه دهد. ارادهای که در پس این توسل در نهایت منجر به کسب عنوان سومی و مدال برنز المپیک ریو نیز شده است.

 *شما نیز پیش از مسابقات به ائمه اطهار متوسل میشوید و این مساله چطور به شما کمک میکند تا در مسیری که در پیش گرفتید موفق باشید؟

قطعاً. همه ما اعتقاداتی داریم که در بدترین شرایط نیز باعث میشود تا با امید به آن به نتیجه برسیم. من همیشه اعتماد بهنفس ویژهای از این توسل گرفتهام و شاید هر کس دیگر به جای من بود تا کنون بارها ناامید میشد. به هر حال در هر رشتهای ناملایماتی وجود دارد اما خوشحالم که این اعتقاد و اعتماد باعث شد تا در نهایت به خواستهای که دارم تا حد زیادی نزدیک شوم و از این بابت به خودم میبالم.

*تاکنون چند بار به حرم امام رضا (ع) رفتهاید و خاطرهای از حضور در حرم دارید؟

دقیقا در خاطرم نیست چند بار رفتهام؛ هر زمان فرصتی به دست بیاورم و آقا بطلبد به زیارت میروم. پیش از مسابقات المپیک نیز به مشهد رفتم و حرم مطهر امام رضا (ع) را زیارت کردم و همانجا نذر کردم که در المپیک موفق شوم مدال طلا بگیرم. البته به زیارت جمکران و حرم حضرت معصومه (س) نیز رفتم و به هر حال با توجه به نزدیکی قم حضور در جمکران بیشتر میسر میشود. قبل از هر مسابقهای به مشهد میرویم و دعا میکنیم و همانجا متوسل میشوم به ایشان و همچنین حضرت معصومه. خدا را شکر تاکنون ناامیدم نکرده و به خواستهام رسیدهام. پیش از المپیک هم به همراه خانوادهام رفتم و مطمئنا دعای پدر و مادر خاصیت بیشتری در حرم امام رضا (ع) دارد و موفقیتم در المپیک را مرهون این دعای پدر و مادرم و همچنین لطف امام رضا (ع) میدانم و امیدوارم بتوانم در آینده به موفقیتهای بیشتری نیز برسم. در خصوص خاطره هم مطمئنا تمام لحظات حضور در مشهد خاطره است و نمیتوان از لحظه لحظه آن غافل شد. برایم جالب است که مردم خالصانه خواستههای خود را از امام هشتم در حرم میطلبند و امیدوارانه آن را جستجو میکنند و امیدوارم تک تک مردم کشورم در سلامت و سعادت در پناه امام هشتم و خدای مهربان باشند.

*پس برای قهرمانی در مسابقات آتی نیز باید روی کیمیا علیزاده حساب ویژه باز کنیم؟

همانطور که گفتم پیش از المپیک قبلی به مشهد رفتم و نذر و دعا کردم که در برزیل موفق شوم و مدال طلا کسب کنم. در جریان مسابقات نیز تلاش زیادی داشتم تا به این وعدهای که به خودم در حرم مطهر دادهام عمل کنم و مزد تلاشم را بگیرم که با بدشانسی مواجه شدم. اما مطمئنا برای مسابقات بعدی انگیزه بیشتری خواهم داشت تا بتوانم طلای المپیک بعدی را کسب کنم و به قولم در حرم امام رضا (ع) عمل کنم. از همه مردم نیز که اینقدر به من لطف داشتهاند خواهش میکنم در این مسیر با دعا خودشان مرا کمک کنند. 

*راستی مردم مشهد نیز بعد از قهرمانی شما واکنش جالبی به این اتفاق داشتند و حتی تحسین امام جمعه مشهد را نیز در پی داشتید.

من واقعا شرمنده تک تک مردم کشورم شدم و واقعا از همه آنها ممنونم و نمیدانم چطور لطف آنها را جبران کنم. تنها کاری که از دستم برمیآید این است که در مسابقات آتی بتوانم بار دیگر خواسته آنها را با کسب مدال برآورده کنم و امیدوارم این شانس را داشته باشم. از آنها نیز میخواهم با توجه به نزدیکی به حرم مطهر از دعا برای من غافل نشوند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی