۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

وب‌سايت تلگراف اخيراً به بررسي بازيكنان تاپ دو دهه اخير ليگ برتر انگليس پرداخته و بهترين‌ها براساس شماره را دسته‌بندي كرده است.

11 جزيره‌نشين

ليگ برتر انگليس هميشه محل حضور ستارهها از نقاط مختلف بوده است. ليگي كه در چند سال اخير در رأس معتبرترين ليگهاي اروپا بوده و هر بازيكني فرصت بازي در آن را پيدا نميكند. وبسايت تلگراف اخيراً به بررسي بازيكنان تاپ دو دهه اخير ليگ برتر انگليس پرداخته و بهترينها براساس شماره را دستهبندي كرده است. پس با 11 مرد طلايي ديروز و امروز جزيره آشنا شويد.

 

1-پيتر اشمايكل

ديويد سيمن، ادوين فان درسار، پتر چك و خيليهاي ديگر جزو دروازهبانان درجه ليگ حاضر در ليگ برتر بودند اما بدون شك  هيچكس به اندازه پيتر اشمايكل شايسته بهترين تحسين نيست. اين دروازهبان دانماركي همراه با تيم سرالكس فرگوسن در 8 فصل توانست 5 بار فاتح ليگ برتر شود و به جام باشگاههاي اروپا در سال 1999 بوسه بزند.

 

2-گري نويل

نه فقط بهترين شماره 2 ليگ برتر، بلكه در تيم ملي انگليس هم جايگزين نداشت. او در 18 سال حضورش در منچستريونايتد 400 بازي از خود به جا گذاشت و سمت چپ حريفان شده بود. گري فقط 5 گل در اين مدت به ثمر رساند اما جاي او همچنان در اولدترافورد و تيم ملي انگليس خالي است. زوج او و ديويد بكام در سمت راست يونايتد و تيم ملي هرگز تكرار نخواهد شد.

 

3-گرت بيل

در ابتدا نقش دفاع چپ را ايفا ميكرد اما توانست به عنوان وينگر چپ خوش بدرخشد و به ستاره تاتنهام تبديل شود. درخشش او در فصل 2013-2012 باعث شد عنوان بهترين بازيكن سال ليگ برتر را به خود اختصاص دهد و در پايان همان فصل به رئالمادريد برود تا گرانقيمتترين بازيكن دنيا شود. او اگرچه بعدها شماره 11 را پوشيد اما در انگليس با شماره 3 چهره شد.

 

4-پاتريك ويرا

كاپيتان يكي از بهترين تيمهاي تاريخ باشگاه آرسنال بود. پاتريك ويرا همراه با آرسنال و زير نظر هموطنش آرسن ونگر روزهاي زيبايي را تجربه كرد. جدالهاي تن به تن او و روي كين هيچگاه از خاطر علاقهمندان به فوتبال پاك نخواهد شد. او براي اينكه بهترين شماره 4 دو دهه اخير ليگ برتر لقب بگيرد كلود ماكِلله را كنار زد.

 

5-ريو فرديناند

ريو فرديناند كابوس هر مهاجمي بود. وقتي كه به منچستر آمد و با پيراهن شماره 5 عكس گرفت، ركورد نقل و انتقالات تاريخ انگليس را شكست. او 12 سال در منچستريونايتد توپ زد و 6 بار فاتح رقابتهاي ليگ برتر شد. او فوتبالش را در كوئينز پاركرنجرز به اتمام رساند و هماكنون كارشناس شبكههاي تلويزيوني است.

 

6-توني آدامز

يك مدافع قابل اطمينان و رهبر واقعي براي آرسناليها و تيم ملي انگليس. قبل از اينكه پاتريك ويرا كاپيتان آرسنال شود همه چيز دست توني بود. او بيش از 500 بازي براي توپچيها انجام داد و به افتخارات متعددي با اين تيم رسيد. نزديكترين رقيب آدامز در اين راه مارسل دسايي مدافع وقت چلسي بود. آدامز سال 2002 از فوتبال خداحافظي كرد.

 

7-مت لي تيسير

شايد در ظاهر عجيب باشد كه در حضور بازيكنان بزرگي همچون كريستيانو رونالدو، ديويد بكام و اريك كانتونا اين مت لي تيسير باشد كه گوي سبقت را از همگي ميربايد. تيسير اما با گلهايي كه از پشت محوطه جريمه براي ساوتهمپتون به ثمر ميرساند نه فقط در اين باشگاه بلكه به بازيكن دوستداشتني ليگ برتر تبديل شد. او 443 بار براي ساوتهمپتون بازي كرد و161 گل به ثمر رساند.

 

8-استيون جرارد

انتخاب بين او و فرانك لمپارد هميشه بين طرفداران تيم ملي انگليس منشأ اختلاف و دودستگي بود. انتخابي كه فقط از عهده اسون گوران اريكسون برميآمد. استيوي كه يكي از وفادارترين بازيكنان به باشگاهش بود، هيچوقت ليورپول را در سختترين شرايط ترك نكرد و قيد حضور در باشگاههاي بزرگ را زد. او چند وقت پيش از فوتبال خداحافظي كرد و شايد مجدداً با قرمزها به عنوان مربي به فوتبال برگردد.

 

9-آلن شيرر

كدام بازيكن را ميشناسيد كه به ركورد 260 گل آلن شيرر در رقابتهاي ليگ برتر انگليس دست پيدا كرده باشد؟ وين روني نزديكترين بازيكن به اسطوره نيوكاسل است كه 66 گل كم دارد. شماره 9 افسانهاي ديروز سنت جيمز پارك، كارشناس امروز برنامه match of the day است.

 

10-دنيس برگكمپ

تنها كسي كه ميتواند با دنيس برگكمپ برابري كند نه سرخيو آگوئرو و نه وين روني، بلكه مايكل اوون است. شماره 10 تيم آرسن ونگر يكي از اركان اصلي موفقيتهاي آرسنال بود و با گلهايي كه به ثمر رساند به مرد محبوب ورزشگاه هايبري تبديل شد. دوران برگكمپ وقتي به سر آمد كه پديدهاي به اسم تيري آنري در لندن ظهور كرد.

 

11-رايان گيگز

از سال 1991 لباس منچستريونايتد را به تن كرد و تا روز آخر توانست 13 مدال قهرماني ليگ برتر را به كلكسيون افتخاراتش اضافه كند. وقتي به يونايتد آمد 17 سال بيشتر نداشت اما توانست 24 فصل در اين تيم بازي كند و مجموعاً آمار 162 پاس گل را از خود به جا بگذارد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی