نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

زیدان بیش از آن چیزی که تصور میشد در رئال موفق بوده است.

آقای موفق

روز يكشنبه شاگردان زينالدين زيدان موفق شدند جام قهرماني جام جهاني باشگاهها را در ژاپن بالاي سر ببرند تا سال 2016 را به بهترين نحو ممكن به پايان برسانند.

 

اين قهرماني در شرايطي به دست آمد كه هنوز حضور زيدان روي نيمكت مربيگري رئال يك ساله نشده است اما به نظر ميرسد كه مادريديها گمشده سالهاي اخيرشان را يافتهاند و مديران اين تيم از ژانويه 2016 و زماني كه سكان هدايت تيم را به دستان اسطوره فرانسوي سپردهاند، با خيالي راحت به تماشاي بازيهاي تيمشان مينشينند.

 

از زمان روي كارآمدن زيزو در رئال، اين تيم با قهرماني در ليگ قهرمانان اروپا، يازدهمين قهرماني اروپايياش را كسب كرده و با قهرماني در سوپركاپ اروپا و جام باشگاههاي جهان، حالا براي فتح جامهاي بيشتري در پايان اين فصل خيز برداشته است.

 

هواداران رئال، حالا زيدان را ناجي تيمشان ميدانند، كسي كه بعد از بركناري رافا بنيتس از نيمكت مربيگري رئال هدايت تيم را در دست گرفت و توانست رئاليها را به تحقق روياهايشان نزديكتر كند.

 

11 ماه مساوي سه سال

اين سرمربي جوان در طول اين 11 ماه، سه جام براي رئال كسب كرد كه برابر با تعداد جامهايي است كه ژوزه مورينيو در طول سه سال حضور روي نيمكت مربيگري رئالمادريد براي اين تيم به دست آورده بود. كهكشانيها با زيزو به قهرماني در ليگ قهرمانان اروپا، سوپركاپ اروپا و جام جهاني باشگاهها رسيدند. رئال در اولين فصل حضور مورينيو با غلبه بر بارسا، قهرمان جامحذفي شد. در فصل دوم با شكستن ركورد كسب امتيازات در لاليگا، قهرمان ليگ اسپانيا لقب گرفت و در فصل سوم هم تيم آقاي خاص قهرمان سوپركاپ اسپانيا گرديد.

 

ترديدها از بين رفت

در روزهاي ابتدايي شروع به كار زيدان در رئال، ترديدهاي زيادي وجود داشت كه آيا او در حد و اندازههاي هدايت تيمي به بزرگي رئالمادريد هست يا خير اما با وجود اين ترديدها او به كارش ادامه داد و با گذر زمان توانست مهارتهايش را ثابت كند. در نهايت كسب جامهاي قهرماني و ركوردشكنيهاي متعدد، باعث شد تمام انتقادات و ابهامات از ميان برود. البته زيدان هنوز نتوانسته تيم را به قهرماني در لاليگا برساند ولي در حال حاضر تيمش با اقتدار صدرنشين لاليگاست و اين ميتواند نويدبخش يك اتفاق خوب و شيرين براي مادريديها باشد.

 

در مسير آنچلوتي

زيدان مسير مناسبي را براي خودش يافته و آن هم حركت در مسير كارلو آنچلوتي است. سرمربياي كه در زمان حضورش در رئال هيچ خاطره بدي از خود به جاي نگذاشت. او در طول دوران حضورش در مادريد، تيمش را به قهرماني در جامحذفي اسپانيا (برد در فينال مقابل بارسا) رساند و لادسيما را با غلبه بر اتلتيكومادريد فتح كرد؛ در عين حال رئال او با شكست دادن سويا قهرمان سوپرجام اروپا شد و در جام باشگاههاي جهان در مراكش نيز به قهرماني رسيد. اين داستان فتح 4 جام در دو فصل است و حالا زيزو براي رسيدن به ركورد كارلتو در رئال، كار چندان سختي نخواهد داشت.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی