نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

درباره بازی استقلال و سپاهان، مسئله‌ای که به شکل یک سؤال خود را نشان می‌دهد، این است: ... استقلال چرا به انجام این نوع بازی موفق شد؟ فوتبالی به آن درجه از سرعت و شدت یک‌باره و ناگهان، از کجا آمد؟

جواب را باید در حیطه روح تیمی جستوجو کرد! جواب را باید در روان تیم دنبال نمود! و جواب را باید در اراده تیم و عزم گروهی استقلال کنکاش کرد!

استقلال دلیلی داشت سخت عمیق که به واسطه آن، تمام نیروی درونی خود را گرد آورد!

استقلال میدانست که در موقعیتی ویژه و در لبه تیز یک تصمیم که میتواند اساسی باشد، ایستاده است!

استقلال ترکیب تیمی خود را دوست میداشت و استقلال، سرمربی خود را دوست میداشت و استقلال برای حفظ موجودیت و موجودی خویش، برای حفظ علیرضا منصوریان دست به کار شد!

استقلال، این بار، استقلال در نقش جهان، استقلال برابر سپاهان و در پیکار با سپاهانیها، واقعاً یک تیم بود! مردان منصوریان در مصاف با یاران ویسی، در نقش یک تیم واقعی ظاهر شدند!

چیدمان تیم استقلال، که تازه بود و غریب بود و خطرپذیر بود، در هر لحظه از بازی، یادآور جبری بود که بر این تیم حکم میراند! جبر به جنگیدن! جبر به کم نیاوردن! استقلال این معنا را دریافت و به این ضرورت گردن گذارد!

استقلال، برای حفظ خود، پیکار کرد! استقلال برای موقعیت سرمربی خود، که نیاز به تثبیت داشت، رزمید!

استقلال به متفاوتترین بازیاش، از آن رو دست زد تا سرمربی خویش را از دست ندهد! استقلال به معنای واقعی کلمه به خاطر منصوریان جنگ کرد! یک تیم به خاطر یک مرد برخاست! یک تیم به خاطر یک مرد، 90 دقیقه بیامان و 90 دقیقه با تمام وجود بازی کرد!

و این 90 دقیقهای بود که استقلال را وارد مجرای دیگری کرد! 90 دقیقهای که استقلال را با خودش روبهرو، با خودش آشنا و به خودش باورمند کرد! استقلال به خاطر منصوریان که به خاطر عملکرد بازیکنانش متزلزل مینمود وارد فاز دیگری از بازی و بازیگری شد!

در لحظهای که به نظر میرسید کاری از دست کسی برنمیآید، استقلال به خود آمد و راه درست بازی کردن، راه درست مبارزه کردن و مسابقه دادن را طی کرد!

نفت آبادان را چه میشود؟ شک نباید داشت که نفتیها را یک چیزی میشود! باختهای پیدرپی، هم در خانه و هم خارج از خانه! هم پیش چشم آبادانیها و هم هر جای دیگر که فوتبال آبادانی- یعنی فوتبال هنری- هواداران و هواخواهانی دارد!

دست روی دست نباید گذاشت! دستی باید بالا زد! لیگ برتر، بدون آبادان، بدون فوتبال آبادانی، یک چیزی، بلکه یک چیزهایی کم دارد! همتی لازم است! همت مردانهای لازم است!

به یاری فوتبال آبادان باید رفت! مانع سقوط تیم متفاوت صنعتنفت باید شد! وقت کمک الان است! وقت آغاز عملیات نجات، الان است (اگر دیر نشده باشد، اگر دیر نکرده باشیم) اجازه سقوط به تیم نفت آبادان ندهیم! و اجازه آبادانی بازی نکردن هم!

نفت آبادان، ملوان بندرانزلی، ایرانجوان بوشهر، برق شیراز، ابومسلم مشهد و تراکتورسازی- که خوشبختانه در اوج است- تیمهای دیگری هستند! نفت را به سرنوشت ملوان، برق و ابومسلم و ایرانجوان، دچار نکنیم!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی