نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

رسول خادم رئيس فدراسيون كشتي ايران با بيان اينكه به دنبال ايجاد ظرفيتي جديد براي توسعه كشتي زنان در جهان هستيم، از طرح و پيشنهاد خود به اتحاديه جهاني كشتي رونمايي كرد.

سردار آذرنوش‌: كشتی زنان، اولويت چندم ورزش ماست؟!

به گزارش روزنامه خبرورزشی این تصمیم، اعتراضات و انتقاداتی را به دنبال داشت. سردار داود آذرنوش رئیس سازمان بسیج ورزشكاران، یكی از منتقدان این طرح فدراسیون كشتی است كه در پاسخ به سؤالات خبرورزشی گفت:

* آیا همه مشكلات كشتی و فدراسیون كشتی حل شده و فقط همین موضوع كشتی زنان، لاینحل مانده بود كه ایشان برای جا انداختن آن این همه احساس وظیفه میكنند؟! اصلاً كشتی زنان اولویت چندم ورزش ماست كه این همه روی آن مانور میدهند؟!

* بعد از سالها ناكامی در داشتن كرسیهای بینالمللی ورزشی، ایشان این همه تلاش كرده و زحمات قابل تقدیری داشتند و اكنون كه موفق به كسب یك كرسی بینالمللی شدهایم، در گام اول و به عنوان نماینده جمهوری اسلامی، باید چنین پیشنهاداتی مطرح كنیم؟! ما توقع داشتیم كه مسائل مهمتر و مبتلا به كشتی كشورمان را مطرح و برای برطرف ساختن آن مسائل اقدام كنند، نه اینكه در گام اول چنین پیشنهاداتی ارائه دهند.

* قطعاً دنیای غرب از طرحها و پیشنهاداتی كه موجب اضمحلال فرهنگ دینی و اخلاقی ما بشود، نه تنها حمایت میكنند بلكه برای اجرای آن، حاضرند هزینه هم بكنند. واقعاً ما از آقای خادم كه پیشینه اعتقادی و اخلاقی مناسبی هم دارند، اصلاً توقع و انتظار چنین اقدامی را نداشتیم.

* ما با این نوع طرز تفكر چند بحث اصولی و اساسی داریم و الان اصلاً به این موضوع كه مغایر موازین شرعی و دینی ماست هم هیچ كاری نداریم ولی حرف ما این است كه حتی اگر به فكر توسعه ورزش زنان باشیم، این همه رشتههای قابل اجرا از سوی بانوان هست، حالا چرا كشتی؟! ما برای ورزش بانوان در كشورمان سالنها و اماكن مجزا و اختصاصی داریم اما در مجامع بینالمللی هم مگر میتوان چنین امكانات و شرایطی را فراهم كرد.

* اگر پوشش این بانوان مثل كاراته و تكواندو باشد كه نیست، زیرا لباس آنها به گونهای است كه چنین نگرانیهایی بسیار اندك است و اصلاً قابل مقایسه نیستند. اگر هم معتقدید مشابه چنین لباسهایی مدنظر است، اصلاً چه ارتباطی به كشتی و فدراسیون كشتی دارد؟!

* این پیشنهاد آن هم از سوی نماینده جمهوری اسلامی ایران، نه تنها افتخار ندارد بلكه خیلی هم جای تأسف دارد و به اعتقاد من در این شرایط و برهه خاص و مقطع اتفاقات بینالمللی خیلی هم بودار و قابل تأمل است.

واقعاً اگر این یك اقدام اشتباه، ناخواسته و بدون توجه به حساسیتهای نظام جمهوری اسلامی باشد كه باید هرچه سریعتر نسبت به اصلاح آن اقدام شود و اگر حركتی با برنامه و مورد حمایت دشمنان دین و انقلاب ما باشد، باید به حال متولیان كشتی و فدراسیون كشتی كشورمان تأسف خورد. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی