نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
چهارشنبه ۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مناف هاشمي، معاونت پشتيباني و منابع انساني وزارت ورزش و جوانان از پرداخت اعتبار۳۰۰ ميليوني به فدراسيون شطرنج براي ميزباني رقابت‌هاي جهاني خبر داد.

پرداخت 300 ميليون تومانی وزارت

به گزارش روزنامه خبرورزشی مسابقات شطرنج قهرمانی بانوان جهان 22 بهمن تا 15 اسفند به میزبانی تهران با حضور 64 بازیكن برگزار میشود. رقابتهایی كه یكی از مهمترین رویدادهای این رشته محسوب میشود كه تا به امروز فدراسیون شطرنج پذیرای آن بوده است. برای برگزاری دوهفتهای آن، به خاطر تعداد شركتكنندگان و مهمتر از آن سطح بالای آن، هزینهای معادل دو میلیارد تومان برآورد شده است. در حالی كه بودجه سالانه این فدراسیون تنها یك میلیارد تومان است. مهرداد پهلوانزاده، رئیس فدراسیون، هم قبلاً گفته بود: «این مسابقات اعتبار بالایی در جهان دارد. برگزاری چنین مسابقاتی در ایران به خاطر حضور برترین متفكران زن جهان، برای شطرنج ایران میتواند خیلی مفید باشد اما در این بین فقط مشكل مالی داریم كه امیدواریم بتوانیم با جذب اسپانسر آن را به حداقل برسانیم. هر چند جلساتی را هم با وزارت ورزش برگزار كردیم و امیدهایی را به ما دادهاند.»

اما گویا نشستها تأثیر خود را گذاشت و دیروز مناف هاشمی، معاونت پشتیبانی با تأیید حمایت مالی وزارت ورزش گفت: «با دستور وزیر ۳۰۰ میلیون تومان امروز به حساب فدراسیون واریز میشود. برنامه مالی فدراسیونها با هماهنگی معاونت قهرمانی و نظارت وزیر محترم، منظم و با برنامه انجام میشود.»

او همچنین درباره درآمدزایی فدراسیونها به غیر از اعتبارات وزارتخانه بیان میكند: «همه فدراسیونها با حوزه قهرمانی تفاهمنامه مالی امضا كردهاند و در بخشی از آن متعهد میشوند كه درآمدزایی داشته باشند. درباره فدراسیون شطرنج با واریز این مبلغ ما 95درصد اعتبارات تكلیفی از طرف وزارت را پرداخت كردهایم و در بخش مهمتر، رئیس فدراسیون باید به تعهدات خود برای جذب حامیان مالی جهت این رقابتها عمل كند.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی