۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

با نگاهی به تاریخ می‌توان از حالا گفت که چلسی قهرمان لیگ برتر خواهد شد.

آمار می‌گويد چلسی قهرمان می‌شود

به گزارش روزنامه خبرورزشی، هواداران چلسي ميتوانند لبخند پهني كه روي لبانشان نقش بسته را تا مدتها و شايد تا پايان فصل روي لب نگه دارند. كريسمس تمام شده ولي آنها ميتوانند منتظر هديهاي شيرين باشند؛ هرچند كه اين هديه ممكن است چندين ماه طول بكشد تا به دستشان برسد. با اين حال مطابق با آماري كه فصول گذشته در ليگ برتر به ثبت رسيده اين هواداران از همين حالا حق دارند جشن باشكوهي برگزار كنند. ماجرا از اين قرار است كه با ثبت عنوان اوليشان در باكسينگ دي، چلسي حالا شانس زيادي دارد پايان فصل، جام قهرماني ليگ برتر را بالاي سر ببرد.

 

اين موردي است كه گذشته ليگ برتر هم بر آن صحه گذاشته و تقريباً آمار هم به نفع آبيپوشان لندني است. چلسي در ليگ برتر در 5 فصل (1999-1998، 2005-2004، 2006-2005، 2010-2009، 2015-2014) باكسينگ دي را به عنوان تيم صدرنشين سپري كرده و 4 فصل آخري كه به اين مهم رسيده توانسته آخر فصل جام قهرماني را بالاي سر ببرد. تنها باري كه چلسي در باكسينگ دي صدرنشين بوده و نتوانسته قهرمان شود مربوط به فصل 1999-1998 است كه در پايان فصل به عنوان سومي رسيدند ولي آن زمان را بايد تقريباً فراموش كرد چون نه خبري از آبراموويچ بود و نه خبري از تجمع زياد ستارهها در اين تيم.

 

ليگ برتر هم شهادت ميدهد

موضوع اولي در باكسينگ دي و قهرماني در پايان فصل، فقط مربوط به تيم چلسي نميشود. از زماني كه رقابتهاي ليگ برتر انگليس شكل گرفت يعني از سال 1992 تاكنون بيشتر تيمهايي كه در باكسينگ دي اول بودهاند در نهايت قهرمان شدهاند. به طور دقيقتر در 24 فصل گذشته 13 بار تيمي كه در باكسينگ دي اول بوده جام قهرماني را به دست آورده است. وقتي به 7 فصل گذشته ليگ برتر نگاه شود اين موضوع بيشتر به چشم ميآيد چون در اين 7 فصل فقط آرسنال بوده كه نتوانسته از فرصت استفاده كند! به غير از اين تيم كه فصل 2014-2013 در باكسينگ دي اول بود و دست آخر قهرمان نشد، 6 فصل ديگر تيمي كه باكسينگ دي را در رتبه نخست به اتمام رسانده پايان فصل هم جام قهرماني را در آغوش كشيده است.

 

به خاطر همين آمار است كه چلسي ميتواند دلخوش به قهرمان شدن در اين فصل باشد چون نه تنها نكات آماري به نفع اين تيم لندني رأي ميدهند بلكه كيفيتي كه اين تيم در اين فصل از ليگ برتر هم از خودش نشان داده آنها را به سمت قهرماني سوق ميدهد. آبيهاي لندن با برتري مقابل بورنموث (3 بر صفر) همين حالا 7 امتياز از تيم سيتي رده دومي و 9 امتياز از ليورپول رده سومي (بدون در نظر گرفتن بازي شب گذشته ليورپول) پيش هستند. شاگردان كونته 12 پيروزي پيدرپي هم به دست آوردهاند و بعيد است كه ديگر تيمي بتواند جلودار قهرماني آبيهاي لندن در جزيره شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی